Názov: Šľapaj do Poproča
Dňa: 23.07.2011
Účastníci: Makovica, Janni, Kopro, Danka, Mišo
Hostia: Ika, Marek metenko + 1

P1140304.JPGprezentácia pri škole P1140305.JPGprejavy najvyšších P1140308.JPGotvárajú sa nám výhľady P1140312.JPGobrovské mláky - stopy minulých dažďov P1140316.JPGna Jedľovci - na Kloptaň hodina a pol P1140322.JPGpravé letné výhľady
P1140333.JPGnaša siesta na streche P1140334.JPGIka ide k nám P1140342.JPGspoločná fotka - Kopro na streche a Mišo ktovie kde P1140345.JPGTri studne - začína pršať P1140346.JPGPaľko Juhár - hlavný šéf P1140347.JPGnáš vedúci s novým menom Bludička

Na turistický výkrik Makovice sa ohlásilo dosť krtkov, takže už asi ozaj bol čas na poriadny výšľap. Ráno vstávame do bezoblačného rána. Kým o 7.30 odchádza autobus do Jasova, obloha je už viac ako spolovice pokrytá oblakmi.

Autobus je plný, všetko samí starí známi. V Jasove prestupujeme do druhého busu a o chvíľu sme v Poproči. prezentáciu pred školou zvládame obratom a po krátkom rečníckom úvode vyrážame autobusom do Štóskeho sedla. Kým sa vydávame na túru, je už po 9.30 a čaká nás 35 km - bude to teda husté. Hneď na začiatku mizne Mišo, Makovica ho nikde nevidí, tak ešte zastavuje autobus, či náhodou nezabudol vystúpiť - nie je tam a ani jeho dvaja kamaráti, čo prišli s ním. Tak teda vyrážame a onedlho sa nám začínajú otvárať výhľady. Nasávame ich plnými dúškami, veď sme na ne dosť dlho čakali v tých dažďových dňoch, ktoré nám pripomínajú len obrovské mláky na ceste. Obchádzame ich vysokou trávou, ale to nie je veľká výhra, je na nej silná rosa.

Na Jedľovci nás trošku zaskočí značka, vraj je to ešte jedena pol hodiny, no čo hádam sa pomýlili - no, nepomýlili sa. Po asi hodinke prichádzame chodníkom medzi bizarné , rôzne pokrútené suché stromy, tapický dôkaz toho, že sa blížime k vrcholu Kloptane. Stíhli sme to o 5 minút skôr. Sme v prvej desiatke príchodzích a tak si vyberáme najlepšie miesta na sedenie - na streche prístrešku priamo pod zohľadňou. Rozhorúčený šindeľ krásne hreje a nám s pekným výhľadom na okolité hory a na prichádzajúcich turistických kolegov úžasne chutí.

Po trištvrte hodine prichádza aj Mišo a jeho dvaja kamoši. Ešte spoložná fotka - Mišo sa niekam stratil a Kopro ešte pózuje na streche. Odtiaľto už len zostupujeme. Najprv pekne príjemne po červenej na Tri studne a potom začína náš zaujímavý zostup - najprv sami a podľa nášho GPS hľadáme cestu podľa chabých indícií. Ale ide nám to...síce trošku sa predierame cez čerstvo narastený lesík, ale čoskoro sme opäť na dobrej ceste a v pohode prichádzame na zelenú, kde na nás čakajú už organizátori. Odteraz nás vedie miestny znalec a poľovník podľa hesla, čim viac štrikujeme hore-dolu, tým lepšie. Tento zostup sa bude naveky volať pre nás Bludička.

Nakoniec ale bez zastávky a bez jedla o 17.15 prichádzame do Poproča. Už z diaľky vidíme stúpajúci dym a počujeme hlasy zábafvy. Prichádzame akurát včas, aby sme sadli, zjedli guľáš, vypili kofolu a stihli autobus. Vôbec nám nevadí, že pri tom mierne mrholí - dnes už asi piatykrát.Tam nás  dobieha ešte Makovicin kamarát s krabicou úťasných čučoriedkových koláčov. Sú tam ale už len dva. Tak sa tryskom rozbieha po ďalšie. My pomaličky nastupujeme, aby to určite stihol - stíha a tak sa v buse napchávame a registrujeme hladné pohľady okolosediacich . no čo už, krtkov majú všetci radi....

Bilancia našich úspechov? - 25 km maratónu nahor a nadol, kopa zjedených jahôd, malín a čučoriedok, Nazbierané kuriatka asi tak na jednu Makovicinu večeru.....a stretnutie s priateľmi a možno novými priaznivcami.