Volovské vrchy

Má byť teplo, teplo, horco. Rado si pýta radu kam ísť, aby sa neuvarili. Tak Makovica vymyslí Žabiu skalu - je to v lese a je tam všetko ešte aj peliezka na sv. Anne.

Stanovačka pod Tisíckou

Bolo krásne, veď ako inak môže na Tisícke byť.

Bolo horúco, aj zima, slnečno, aj daňťdivo, ženili sa všetci čerti, orkán nám skoro odniesol stany, ale v konečnom dôsledku to bol nádherný výlet a indiánsky tenis na pozadí siluety Kojšovky nezažuňije hocikto.

Vďaka Šaňkovi za úžasný nápad aj za realizáciu.

Na stanici je nezvyklo veľa cyklistov, medzi nimi aj naši starí známi - Adam, Samo, tak hneď spomíname na minuloročný slnovratový úlet. Ale dosť o minulosti, nasadáme a už aj sa luxusne vezieme do Zlatej Idky.

Po Legionárskom chodníku

Dlho pripravovaný prechod po náučnom chodníku vytvorenom v r. 2001 (a už aj turistami zabudnutom) sa začal realizovať v piatok 10.6. dosť nešťastne - vlak v plánovaným odchodom 6:32 ešte o 6:30 nemal lokomotívu a pani sprievodkyňa nám odporúčala, ísť sa pozrieť, ži nám nejde autobus. Tak teda bežíme na autobusovú stanicu a stíhame bus o 6:50. Našťastie meškanie máme len asi 20 minút oproti pôvodnému plánu.

Jarný bikertest

Pôvodne sa prihlásili aj Braňo s Peťom, ale na poslednú chvíľu odvolali, tak si Makovica myslela, že pôjde celkom sama.

Novoročná Kloptaň

Ďalšia klasika - na nový rok na Kloptani. Dnes vyrážame vo dvojici, ale trasa je tradičná - z Helcmanoviec po príjemnej asfaltočke. Ako sa dalo čakať, všade naokolo zúri predjarie, všetko sa mení na nepríjemnú čľapkanicu, ale tu v severnej doline je pekne chrumkavo, tak si teda veselo vykračujeme po namrznutej ceste.

Na návšteve u Svetlušiek 1

Piatok podvečer je na vychádzku do lesa ideál. V svojich autobublinách prichádzame hore. Šaňkovci a Žanka už vyrazili, Kopro s Nikou a Makovicou dorážajú 3 minúty po dohodnutom čase a hneď aj vyrážajú. No, hádam sa stretneme. O chvíľu už o tom niet pochýb - z hlbín lesa sa ozývajú čudné zvuky a Nika oznamuje - "asi nás tu v lese niečo môže zjesť" a mimovoľne si chytí rukou zadok.

Popis pre tých, čo sachcú pridať, je na konci článku.

Filmová reportáž je tu https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/14356/302863#2004

Sneh nás ťahá ako ten rozprávkový magnet, čo nedovolí hlavnému hrdinovi z rozprávky ísť tam, kam by mal a otáča jeho kroky smerom, ktorý mu on sám určí. A tak Šaňko v piatok večer vybaví rodinu bežkami a v sobotu ráno vyráža. Makovica sa prepraví autobusom, ved tam sa stretneme.

Makovici sa nechce už zasa liezť na Kojšovku, ale pozvaniu od Sama na vychádzku po neznačených chodníčkoch nemôže odolať. Viac než pohodový odchod o 9:00 autom z KVP dáva časový rámec aj na upečenie malého dezertu.

Koruna sa oficiálne skončila 31.10.2021. Zaznamenali sme 1062 fotiek o zdolaných vrcholoch, čo nás veľmi potešilo.