Názov: Kloptaň
Dňa: 22.12.2007
Účastníci: Kopro, Mates, Mišo
Hostia: Mišova partia

Kopro napisal, že bolo super. Typické inverzné počasie. Zatiaľ, čo my ostatní sme trčali dole v hmle, tí čo išli na Kloptaň mali krásny výhľad od Kojšovky až po Kráľovú Hoľu a Tatry. Proste vydarený výlet. Už sa tešíme na fotky a komentáre, ktoré tu nájdeme od Kloptaňských borcov :-)

GPS súbory:
Súvisiace články
Výškový profil trasy:
Výškový profil trasy

Ďalšie fotky:
DSCN4882.JPGCivilizácia DSCN4906.JPGOdkazy v snehu DSCN4948.JPGRozhľadňa na Kloptani 22122007(034).jpgvyhlad1 22122007(024).jpgvyhlad2 DSCN4974.JPGKopro a Mates
ciel.JPGCieľ cesty tatry.jpgPohľad na Tatry DSCN4878.JPGCencúle
Obrázok používateľa kopro

Kloptan

Tento výlet vymyslel Mišo. Mišo však pôvodne chcel ísť až vlakom o 8.44, čo bolo pre Kopra a mňa neskoro, pretože v ten deň sme mali aj iné veci na pláne. A chceli sme stihnúť autobus o 15.40, nie až ten čo ide zo Zlatej Idky o 18.00. A tak vznikli dve skupinky, Kopro a ja sme išli vlakom o 6.22, Mišo so svojou partiou šli vlakom o 8.15.

V deň zimného slnovratu, ešte za tmy, sme sa Kopro a Mates a stretli na stanici. Vlak nám šiel o 6.22. V Margecanoch sme prestupovali na vlak, ktorý jazdí po Hnileckej doline. O 7.30 sme už vystupovali v Helcmanovciach. Miernym stúpaním po asfaltke sme prišli k poľovníckej chate, ktorá je v závere doliny pod Kloptaňom. Tu sa začínalo výraznejšie stúpanie. Od Kloptaňa nás delilo ešte 450 výškových metrov. Stretli sme tu dvoch poľovníkov a neskôr ešte ďalších dvoch. Práve prebiehala poľovačka. Boli rozmiestnení po lese naokolo blízko cesty, každý v maskáčoch, s puškou a s mobilom. Dobre splývali s okolím. Keďže každý z nich mal mobil, tak už o nás vedeli asi všetci poľovníci naokolo. Kopro cestou nechával pre Miša odkazy v snehu, väčšinou v tvare Mišo a čas kedy sme tam boli. Ako sme stúpali stále vyššie a vyššie, dostali sme sa nad hmlu. Bol to krásny pohľad. More hmly a z toho trčali vrcholky tých vyšších kopcov. Hore na hrebeni bolo krásne slnečno a teplejšie ako v dolinách. Keď sme už boli len kúsok pod Kloptaňom, pri pohľade späť sme uvideli v diaľke Tatry a aj veľký oblý zasnežený kopec so stožiarom – Kráľovu hoľu. Na Kloptani sme hľadali skrýšu geocache, ale nenašli sme ju. Rozhľadňa na Kloptani je nízka, povedal by som že rovnaké výhľady sme videli aj bez nej, možno ešte krajšie. Kojšovku sme z rozhľadne pre stromy takmer nevideli. Cestou z Kloptaňu k Ovčíncu sme sa poponáhľali aby sme zmiernili časový sklz oproti plánu, ktorý nám vznikol. Hore na hrebeni bolo aj 15 cm snehu a miestami aj záveje, hrebeňovka niekde neprešliapaná. Hmla siahala do výšky 800 až 900 metrov. Vedeli sme to podľa Koprovho GPS. Pri Bielom kameni nás už sprevádzala bežkárska stopa. Niektoré úseky boli dosť slabo značené. Na Kojšovku sme nešli, lebo potom by sme už nestihli bus o 15.40. Odbočku zelenej dole z hrebeňa sme si nevšimli, a tak sme sa na značku dostali až pri poľovníckej chate Zellerzug. Ako sme zišli dole do hmly, pocítili sme že dole je o dosť chladnejšie. Bol to vydarený výlet, aj keď času by mohlo byť viac. O 16.30 sme už boli v Košiciach.

Kopro potom zavolal Mišovi a dozvedeli sme sa že aj oni mali vydarený výlet. Mali aj lunochod a autobus o 18.00 stihli.
Dúfam že nabudúce pôjdeme na výlet spolu a nie rozdelení na dve skupiny.

Obrázok používateľa Anonym

jano

nachadzaju sa aj na kloptani skryse geocaching ?