Názov: Zbojníčka na otočku
Dňa: 13.06.2010
Účastníci: Makovica

P1070267.JPGvstp na chodník kráľovnej Alžbety P1070271.JPGchodník je ozaj bezbariérový P1070279.JPGsoldanelka si kvitne pri potôčku P1070285.JPGďalšia schovávačka P1070305.JPGdesiatová prestávka P1070306.JPG
P1070310.JPGzátišie so záružlím P1070313.JPGreťaze na pomoc turistom P1070336.JPGkonečne chata na obzore!!!! P1070337.JPGa kamzík tiež na obzore.... P1070355.JPGveternice a chata - sú všade... P1070357.JPGa nevädzová plantáž

ráno vstávam o piatej, "nebe modrý jako džíny", tak prečo nevyraziť. Problém prvý - ušla mi 19-ka a už je 5.40. Problém druhý - bežím du Džambu a ušla mi 29-ka. Našťastie prichádza trolejbus. Od Jakabovho paláca kmitám na stanicu krížom cez všetky cesty a trávniky a dobieham do vestibulu o 6.00. Problém tretí - nikto ma tu nečaká.Hodnotím situáciu - vrátiť sa domov? ísť niekam bližšie? A potom si poviem - prečo, veď sa v Tatrách nestratím. Kupujem lístok, vybehnem na nástupište, naskočím do vlaku a už sa pohýname. Do Popradu trošku meškáme, takže pokračuje beh na električku. Presne o 8.00 vystupujem v Smokovci a bez zastávky stúpam rovno k pozemke. Míňam nejakých 3 Poliakov a dedka s babkou s predčasne prebudeným vnúčaťom. Inak nikto. Tatry sú úžasne prázdne a trochu hanblivé - skrývajú sa mi za oponou jemnej hmly. Za 45 minút som na Hrebienku. Vyberám si červenú značku - cestu kráľovnej Alžbety a pohodlne vystúpam nad Reinerku. Značka na smerovníku hovorí - Zbojnícka chata -2.30, hod. Pozerám na hodinky - ak to v tom limite stihnem, budem mať na chate asi hodinu času užiť si Tatry.

Stále stúpam, z bokov doliny sa rútia masy vody z topiaceho sa snehu. Hukot je úžasný. Všade plno kvetov - soldanelky, záružlie, veternice narcisokveté, po kameňoch behajú tlsté chlpaté pavúky, jeden pĺž, čierny ako uhoľ sa pokúša tiež splhať hore chodníkom. Presne o 10.00 zastavujem na krátku desiatovu prestávku. S o to väčšou chuťou pokračujem o chvíľku ďalej. Prichádzam k prvým reťaziam a k Vareškovému plesu, ktoré je ešte zmrznuté. Odrazu sa za skalou objavuje Zbojnícka chata - no, som tu o 40 minút skôr, ako písala značka!!!!!

Som na chate úplne sama, skrátka jediný hosť. Dávam si symbolický čaj, sadám si na terasu, rozhliadam sa okolo a zrazu čo nevidím....kamzík. Rýchlo beriem foťák a zvečňujem si ho na obrázku. Konečne sa na obzore objavuje ďalší turista. Prichádza mladý muž s foťákom ako delo, potichu mu závidím, ale nosiť by som ho nechcela. Vynárajú sa nám pred očami z hmly postupne všetky štíty naokolo. Dávame sa so reči a zisťujeme, že sme obaja z Košíc a máme celkom veľa spoločných tém. Spoločne sa vydávame nadol a vlastne až do Košíc. Odvážam sa luxusne bavorákom a vôbec mi nevadí, že okolo Spišského Štvrtka nás chytá dážď. Už o 4. som doma. Každý, kto dnes neprišiel, môže si zapísať veľké mínus, stálo to ozaj za to.

Obrázok používateľa Anonym

Foto zo Zbojnicky

Zdravim,
Moje fotky zo zbojnicky je mozne stiahnut z:
Zip archiv s fotkami casom z mojho webu vymazem, takze je treba stiahnut cim skor ;)
Dakujem za prijemnu spolocnost.