Názov: Mikulášske chatovanie
Dňa: 03.12.2010 - 05.12.2010
Účastníci: Makovica, Zuzka, Danka, Kopro, Szabi, Maja, Veronika, Jarko, Lacko, Tete, Milanko, Evka, Jerguš, Smokie, Kika, Peťa

P1110033.JPGchata na dohľad, ale nie na dostup P1110034.JPGpomaly sa k nej prekopávam P1110036.JPGrakvičky na lavičkách -47 cm P1110054.JPGvyrážame na túru-najmladší Jerguš P1110066.JPGdruhá najmladšia Tete P1110067.JPGhusím pochodom
P1110075.JPGkrátky oddych - prešľapávať stopu dá zabrať P1110088.JPGmajestátny Tomašák P1110105.JPGcelá naša skupinka P1110117.JPGprvé reťaze P1110135.JPGprvé stupačky P1110141.JPGKika je neuveriteľne odvážna
P1110142.JPGa Kopro klasicky flegmatický P1110144.JPGzimná rozprávka P1110154.JPGMaja, plazmo to nepôjde... P1110163.JPGcestička k Tomašáku z druhej strany P1110172.JPGa už sme tu zas P1110180.JPGa už ju z ruky nepustil...
P1110198.JPGa Szabi vzorne odpovedal na fyzikálne otázky P1110209.JPGsamé nosy, samé oči a k tomu fúzy P1110211.JPGktorý patrí ku ktorému P1110218.JPGzápalkové hlavolamy P1110220.JPGa ráno nás čaká v topánkach ďalší Mikuláš P1110224.JPGdôkaz - teplota o 10.00 v nedeľu
P1110247.JPGna Sovej skale P1110255.JPGJerguš a v pozadí naša chata P1110259.JPGpanoráma Tatier P1110269.JPGlúčenie s prvými odchádzajúcimi P1110273.JPGahojte a nezmrznite

No,Čingov sa už stáva pre nás klasikou, Aj pán chatár sa potešil, že opäť prídeme. Aj počasiesa radovalo a sypalo a sypalo a sypalo.....Keď Makovica dorazila v piatok predpoludním na Čingov, popri ceste boli polmetrové mantinely snehu a stále husto sypalo. Cestička cez mostík  bola vyšliapaná na šírku jednej lopaty a od odbočky k Horskému domu už nebola vôbec - len závej rozmeru asi 60 cm. Na chate ani svetielko, medzi chatou a chodníkom strmina s horou snehu. Naša Makovica sa ale vynašla - o 2 chaty ďalej sa svietilo, tak si požičala lopatu a začala sa prebíjať nahor ku schodom. Keď už bola temer na vrchu, spoza chaty vyšiel natešený chatár - vraj, aha máme pomocníčku.... kým šla Makovica po lopatu, chatár prišiel chodníčkom z opačnej strany a začal odpratávať sneh pred vchodom - a tak obaja usilovne lopatovali a ani o sebe nevedeli.

My sme prichádzali po kúskoch - najprv vlakom do Tomášoviec, potom autom priamo na Čingov a Kopro prišiel súkromným dovozom zo Spišskej. Neskoro večer ešte dorazili Zuzka, Maja a Szabi. Večer sme sa do polnoci (poniektorí až do tretej) zabávali a klebetili.

Ráno nás privítalo modrým nebom a teplotou -10 stupňov. Počkali sme ešte na troch ranných prišelcov a pred 11-tou sme sa vydali na vychádzku na Tomášovský výhľad...bolo to skôr buldozérovanie trasy v hlbokom snehu, ale keďže nás bolo 16, aj vyšliapaná stopa bola patrične kvalitná. Tatry žiaľ z Tomášaku nebolo vidieť, len sa dali tušiť ich siluety na obzore. Väčšina krtkov sa potom vrátila po vlastných stopách do chaty, ale Danka, Kopro, Maja, Jarko, Veronika, Kika a Makovica sa spustili do doliny k Hornádu. Keďže chodník bol vyšliapaný, bolo jasné,že niekto už išiel do Prielomu - tak sme sa odvážili aj my.Jarko a Veronika sa vrátili spoza prvých stúpačiek, ale my ostatní sme prešli až na Letanovský mlyn. Tam sme stretli miestnych obyvateľov, ktorí sa v hojnom počte vyrali po chodníku - nie však na výlet, ale na drevo - vyplašene na nás pozerali a skrývali za chrbtami sekery. My sme boli trošku vyplašení z nich, ale Makovica povedala, že sa im treba prívetivo pozdraviť a ísť si svojou cestou - fungovalo to. Po žltej sme sa vrátili na na Tomašák. Makovica sa po ceste prepadla pod sneh do hlbokej mláky - topánky to vydržali, ale okamžite omrzli a na návleku sa jej vyrobila hrča ako väzenská guľa, ktorá pri každom kroku poskakovala spredu dozadu. Tak jej ju musel Kopro doslovať okopať. Ešte krátke bežecké preteky v snehu vyšekolien - skúste si to niekedy!! -  a už sme opäť na Tomašáku. Odtiaľ cesta rýchlo ubieha a o 15.40 dorážame s bojovým pokrikom "My chceme jesť!!! na chatu. Guľáš rozvoniava a o chvíľku si sadáme k pariacim sa tanierom...mňam...

Keďže Szabi s Majkou musia večer odísť, tombola sa realizuje skôr a tesne za ňou prichádza aj Mikuláš - tento rok je nejaký divný, namiesto básničiek a pesničiek nám dáva hádanky, hlavolamy, dokonca aj matematické úlohy.

Vonku poriadne mrzne a Milanko sa ponúka, že odchodilcov hodí autom na vlak. Môžu teda ostať na nočnej hre, ktorú pripravili Kopro a Danka. Zovšadiaľ na nás čumia lúpežníci, jeden hroznejší ako druhý. Čo je však hroznejšie, je mráz. Nevydržíme to dlho a po 50 minútach vyhlasujeme koniec hry a vraciame sa do chaty. Maja so Szabim odchádzajú a nezažijú už novinku v šarádach - tieňové šarády - na natiahnutej plachte vidíme len tieň postavy v svetle baterky..... je to zábava a podstatne ťažšie sa to háda. Tak ako nás nechcú poslúchať ani tangramy a zápalkové hlavolamy. O polnoci nás zmáha únava. Na teplomeri je - 17 a dvere sú zvnútra celé omrznuté.

V nedeľu ráno je stále jasno a stále -17, tak radšej ani nos nevystrčíme. Len Makovica, Milanko, Eva a Jerguš idú na vychádzku. Po návrate nám ukazujú prekrásne fotky Tatier zo Sovej skaly...ale ani to nás nepresvedčilo. Zabávame sa pretekami v skladaní puzzle. Ešte obedňajšia kapustnica, rýchle upratovanie, zvítanie s chatárom a už aj rozlúčka. Čaká nás ešte temer hodinová vychádzka do Spišských Tomášoviec na vlak. Teplomer sa už umúdril, ukazuje už len - 10, tak zvesela šliapeme po vrždiacom snehu. Na Hornáde sa objavuje v zátokách súvislá vrstva ľadu.

Dovidenia Čingov, hádam 8.1. na otvorení zimného prechodu Rajom.

Obrázok používateľa jeffer

Z Prahy trochu z ruky

Hola hej! Škoda, že som neprišiel, ale z Prahy je to "trochu" z ruky. Tak sa snaď uvidíme na studni. Aspoň sme si s Ľubošom zbehli z Kutné Hory do Zbraslavic, kde sme si tiež užili prešľapávanie stopy v snehu.

Obrázok používateľa kopro

videjko

Maky daj na Y.T. videjko s tym pretekom v snehu...