Názov: Zo Zlatej Idky do Košíc
Dňa: 14.02.2015
Účastníci: Makovica, Janni, Eskimo

P1090598.JPGna štarte v Idke P1090602.JPGprvé ťahy lyží po mrazivom snehu P1090604.JPGŽanka predvádza, čo budeme robiť po väčšinu dňa P1090610.JPGkrajina Mrázikovo-treba sa pokloniť P1090611.JPGpod baldachýnom P1090615.JPGvyzývateľka dnešnej túry
P1090618.JPGScvrknutý smerovník v sedle P1090633.JPGstupák pred nami P1090636.JPGmrázikove Vianoce na smreku P1090649.JPGKojšovka za nami P1090654.JPGzjazd z Tisícky P1090665.JPGnaša Lajoška
P1090679.JPGcykloznačky v zime ako lyžiarske P1090683.JPGkonečne na Jahodnej P1090687.JPGsneh mizne na žltej na lúkach P1090697.JPGprechod po mostíku P1090699.JPGa výhľady stále doďaleka

Napriek nádhernému počasiu je autobus poloprázdny - buď majú všetci auto alebo sa chystajú na Valentína. Makovica na zastávke v Zlatej Idke dostáva od jedného zo známych turistov čokoládku - vraj na Valentína....vrelá vďaka, asi to bola moja jediná Valentínka tohto roku. Všetci sa poberajú smer Kojšovka, len 5 bežkárov vyráža opačným smerom na modrú.

Povinná fotka pri smerovníku a vyrážame hore dedinou. Snehu nie je veľa, ale postupne ho pribúda. Na začiatku lesa pripíname bežky. Manželský pár, ktorý ide s nami, profesionálne pripína tulenie pásy a mizne nám z dohľadu. My sa ale nedáme. Makovica štartuje novinku - kamerku a vyrážame. Po chvíľke sa pekná cesta začína zužovať, z oboch strán sa k nám klonia stromy ohnuté pod ťarchou snehu, briezky sú polámaní, a tak obchádzame, podliezame, preliezame, sneh nám padá za goliere, ľadom obalené konáriky zvonia okolo uší. Konečne vychádzame na lúku, poriadne nevieme, kde sme, ale odrazu vidíme na ľavej strane cesty vytŕčať zo snehu smerovník - až teraz vidíme, aká je snehová pokrávka hrubá - smerovník je nižší ako my.

Eskimo maže, pijeme čas a už aj šliapeme smer Tisícka. V tom snehu sa nám stúpanie ani nezdá také strmé, ako v lete. Vychutnávame si pohľad na Kojšovku a zdolávame zvyšné metre stúpania. Očakávame príjemné klesanie širokou cestou, ale vďaka snehom obťažkaným stromom sa cesta zúžila nie úzky chodník, miestami tunel. Takto to vyzerá celú cestu až na Lajošku - nádhera, ale ťažko jazditeľná.

Na chate dávame dohodnutú polienvku, Žanni a aj Makovica opäť stretávajú nejakých známych, dostávame odznake 4. výstupu na Lajošku a pokračujeme ďalej. Ideme po cykloceste, ktorá je v zime bežkárska, napriek tomu ju pechota rozryla ako präžkované štvornožce....

Keďže chceme stihnúť autobus z Jahodnej,  vraciame sa pri rampe na červenú a o chvíľu sme nad zjazdovkou. Lesná cesta je ako ľadový tunel, tak používame zadnú zjazdovku a zbiehame dolu (zjazdiť sa na bežkách nedá). Žanka ide domov písať dioplomovku a Eskimo s Makovicou pokračujú po žltej. Predbiehajú ich 2 bikeri, ktorí sa pechoria v ťažkom snehu. Je čím ďalej ťažší a je ho čím ďalej menej, na lúkach dokonca čľapoceme v blate. Na Kamennom Makovica stretáva ďalších známych a spolu prichádzame na Bankov. Trafili sme sa priamo do diery medzi busmi a hodinu sa nám čakať nechce. Tak balíme bežky a už po vlastných čľapkáme v mokrom snehu a bahníčku cez Račí potok až na Amfiteáter.

Toto nebol obyčajný výlet, ale exkurzia do snehového neba....