Názov: Veľkonočné vajce na Rainerke
Dňa: 03.04.2015
Účastníci: Makovica, Kopro, Peťa, na diaľku aj Szabi a Majka - prišli neskôr

Jedno miesto v aute je ešte voľné, ale nikto naň neašpiroval, tak vyrážame v trojici. parkujeme v Tatranskej Lomnici - Peťa na najvyššom parkovisku pod zjazdovkou, veď predsa prídeme zhora, aby sme to mali blízko. Električkou sa presúvame do Smokovca a bez zaváhania ihneď vyrážame.

Prvé zaváhanie prichádza pri stanici pozemnej lanovky - nasypané je 30 cm nového snehu a stále sneží, trošku nevieme trafiť na chodník, ale nakoniec to zvládame. Ideme okolo pozemky, o chvíľku sme na Hrebienku - sneží stále. Pokračujeme okolo BNílikovej chaty - sneží,  okolo vodopádov - sneží viac a prichádzame k Rainerovej útulni. Zdá sa nám byť celá bodkované, ale to sa nám len zdá, to len tak husto sneží. Vajce je tieť zapadané snehom, ale vyrezávaný plesnivec sa ešte dá rozoznať. Pokračujeme bez veľkého postávania-posedávaia na Zamkovského chatu - to bude dnes už 4. chata do Tatranskej inventúry. Cesta je pekne vyšliapaná, výhľady nulové, ale pohľady na zasypanä kosodrevinu v najbližšom okolí chodníka ničím nezaostávajú za dojmami z výhľadov. Na Zamkovského chate nás víta smutný veľkonočný zajačik až po fúzy zasypaný snehom a pplná jedáleň. Miesto si ale nachádzame a cesnačka chutí. Posedíme polhodinku a vydávame sa ďalej - nevieme síce ešte kam, ale ideme. Na červenej odbočke smer Skalnaté pleso zisťujeme, že chodník vôbec nie je tak pekne vyšliapaný, ako sme na magistrále očakávali. Kopro ale jednoznačne velí - ideme sem, aspoň bude zábava...aj bola. O chvíľu predbiehame Pakistánca, ktorý je tu na dovolenke - žije v Britábii, ale predtým žil v Chicagu a jeho domáca bola Slovenka - ona mu rozprávala, ako je na Slovensku krásne - a vraj mala pravdu. Potom, tesne pod Lomnickou vyhliadkou nám idú oproti asi 4 chalani a to je všetko, čo sme na tejto trase stretli. )Dalej už len sneženie, sneh, hmla, záveje, nohy zaseknuté v kosodrevine pod snehom, zapadanie až po brucho a platzenie ako jediný možný pohyb. Tichučké šepkanie, čo keď nad nami visí nejaký lavinózny previs...a pozor, žiadne české slovo, aby sme nespustili lavínu.....

Na zjazdovku na Skalnatom plese sa dosľova prekotúľame cez obrovské náveje. Vycupitáme v totálnej hmle hore ku chate a konštatujeme, že to chce kávu. Káva s vesmírnou prirážkou s zabudli na pohár vody k nej...čo už, prispeli sme aspoň na rozvoj cestovného ruchu. Keď vychádzame von, je tam iný svet. Teplota za tu polhodinku parádne poklesla, hmla desne zhustla a bezvetrie sa zmenilo na poriadny víchor. Na teplomeri na Skalnatej chate je -8 a sneh je naviaty až po okná. Našťastie nám fúka do chrbta, tak to náš postup zrýchľuje. V tej hmle zázračne nachádzame cestu od jednej tyče k druhej a vychádzame na zjazdovku. Volíme č. 5 , teda Generála - tá zjazdovka je najkratšia. Letíme dlhými skokmi dolu strmým svahom - úha, to bude zajtra svalovka. V kletkú míňame štart a letíme ďalej. Ticho závidíme lyžiarom, ktoré sa dolu kopcom len vezú, nakoniec ale aj povlastných prichádzame dolu. Máme celkom dosť, ešteže Peťa si spomenula na úžasné bezplatné parkovisko pri uzjazdovke.

Keď vychádzame z Popradu, začína sa zázračne vyjasňovať a pred Levočou je nad nami modré nebo.....

Výlet časť Szabi & Majka:

Rozhodli sme sa navštíviť Tatry a stretnúť KRTKOv. Po zdĺhavej logistike sme si urobili voľno a kúpili voľné lístky na dostupné vlakové spojenie. V Čechách nebol štátny sviatok a všetci cestovali na prázdniny až v piatok ráno.

HURÁ Tatry. "Konečne" sme dorazili do Starého Smokovca. Prišli sme neskôr ako Krtkovia z Košíc ale predsa. Ani to nás neodradilo od nášho cieľa - Veľkonočné snehové MEGA-vajce. Cesta po značke na Hrebienok bola biela a išlo trochu neprijemne. V polovici stúpania na Hrebienok sa zamračilo a začalo snežiť. K tomu sa pridal bočný vietok. Cestou sme stretli turistov vracajúcich sa domov z výletu. Na Hrebienku prekvapivo prestalo snežiť, snežik poletoval iba sem a tam a my sme odbočili smer Reinerova chata. Prišli sme na to, že vzhľadom k toľkému napadanému snehu, je zrazu všetko ostatné vyššie ako inokedy. Hlavne Majka, ktorá sa teraz pokojne opierala o smerovník a užívala si ten pocit obrovitosti. Juuuj, to bolo radosti   Ešte pred odbočkou hmla pomaly ustupovala a my sme videli skaly na druhej strane údolia. Veľkonočné vajce bolo krásne s vyrezaným Plesnivcom alpínskym. Veľmi nás to potešilo a preto sme si urobili niekoľko fotiek. V chate bolo útulne a teplúčko, zahrial nás i vynikajúci bylinkový čaj, podávaný primo od chatára.

Po sieste sme sa rozhodli sa vrátiť, keďže sme pred sebou ešte mali cestu do Košíc. Vonku bolo krásne slnečno, snežik si stále jemne poletoval a nám sa naskytol pohľad na presvietené zasnežené kopce Vysokých Tatier a dokonca aj na celý Poprad. Cvak – Cvak a ďalšia pekná fotka.

I napriek tomu, že to bol relatívne krátky výlet, veľmi nás potešilo slnečné počasie, milí a usmievaví okoloidúci turisti a atmosféra Tatier. Ticho, pokoj, sem-tam čvirik vtáčika a vrzgot snehu spod čižiem.

Tešíme sa na ďalší výlet... nabudúce hlavne aj s vami.

Ďalšie fotky:
P1100373.JPGnad Smokovcom - sneží P1100375.JPGpod Hrebienkom-sneží P1100378.JPGBílikova chata pred nami - spoza snehu vidieť P1100387.JPGStudenovodské vodopády P1100394.JPGbodkovaná Rainerka P1100396.JPGtrio pri vajíčku
P1100407.JPGObrovský vodopás v snehovom závoji P1100410.JPGVianočná rozprávka P1100415.JPGsnehu až po.... P1100418.JPGsmutný zajko na Zamkovského chate P1100419.JPGľadový strom pred chatou P1100422.JPGsmer Skalnaté pleso
P1100426.JPGcez najväčšie záveje sa plazíme P1100428.JPGtakto cez najväčšie záveje P1100432.JPGa sme na zjazdovke na Skalnatom P1100433.JPGchodník pri Skalnatej chate P1100439.JPGna Štarte 2015-04-03 16.04.18.jpgLanovka na Hrebienok
2015-04-03 16.34.03.jpgHore na Hrebienku 2015-04-03 16.52.17.jpgMajka a smerovník 2015-04-03 16.55.18.jpgVeľkonočné vajce 2015-04-03 17.32.36.jpgVýhľad