Názov: Tokajský expres - kapitola 1
Účastníci: Telíčko, Ľudka, Makovica
Hostia: ca 20 cyklistov od 3 do 63 rokov - odhadom

P1570233.JPGNa Ladmovskej hrádzi

V piatok večer boli v systéme prihlásení 3 účastnci, ale ráno na stanici predčilo všetky očakávania. Dostavilo sa viac ako 20 cyklistov vrátane detských sedačiek, croosera a podivuhodnej dvojmiestnej sajdky ťahanej aktívnym tatkom.

Prichádzane do Čerhova a Tokaj nesklamal - je príjemne teplo, nefúka a ukazuje sa aj slniečko. Radíme sa do 2 skupín. Najprv sa všetci spolu dobre pobavíme v dome ľudových tradícií, hlavne keď nájdeme rozprávkové rekvizity k Šípkovej Ruženke aj k Medovníkovej chalúpke. Dievčatkám - dvom malým Ninkám, sa páči najviac kolíska aj s bábikou. Potom už vyrážame smer kopce. Zdatnejší vyliezajú do svahu ku krížu, my s prívesnými vozíkmi zdolávame kopec radšej po ceste. Tiež sa zastavíme pri kríži, aby sme si povedali čo-to o geológii vzniku tohto kraja a pozreli sa na  hrad Füzér,ktorý vykukuje zaliaty slnkom spoza kopca.  Prvá zastávka u Ostrožoviča dopadla na jednotku - aj káva bola, aj lokše s makom, aj prehliadka pivníc bez ochutnávky...

Cez historické pivničky Veľkej Tŕne a Malú Tŕňu s krásnym "rybím" stromom sa dostávame okolo Sexibobule (Makovica nechápe, prečo je to bobuľa a prečo sexi, ale dostane sa jej odpovede, že to pochopí, keď si vypije tak pollitra....potom aj ten tuf bude sexi) sa dostávame na rozhľadňu. Deti sa jašia na schodoch rozhľadne a na detskom ihrisku. Tu sa delíme, rodičia s deťmi skracujú trasu a idú priamo do Chateau Grand Bari, kde si mienia dať obed. My ostatní vzorne prechádzame cez všetky Tokajské obce, teda Černochov, Malú Baru a aj Veľkú Baru. Strmým klesaním prídeme pod nový objekt Grand Bari -  keď si to vyšliapeme nepríjemne strmou cestou hore, zastaví nás Sbs-kár v čiernom (dobre sa vyníma na pozadí bielej budovy, je ozaj neprehliadnuteľný) a vykáže nás, že je tu uzavretá akcia a nech sa páči, opustite areál.

Tak teda odchádzame hladní a smädní. Začína mierne mrholiť. Krátka zastávka pri románskom kostolíku v Malej Bare a už aj sa ukrývame v lese Hatfy. Pri jazierku pod detským táborom (aj tam o chvíľku prichádza flotila áut s uzavretou spoločnosťou) obdivujeme žaby v maličkom jazierku. Jedna (skokan zelený) sedí na liste priamo pri brehu a čumí na nás, akoby ešte nikdy nevidela bicykel.

Rýchlym zjazdom zletíme dolu kopcom na hlavnú cestu a prejdeme na hrádzu. Prestalo pršať, tak si užívame jazdu nad terénom. Na moste cez Bodrog konštatujeme, že času ešte máme dosť a stihneme aj Klin nad Bodrogom. Na najnižšie miesto nás prichádza 13.

Konečne sa ideme najesť, jedinou alternatívou je Zlatá Putňa. Predtým ešte nakúpime pozdravy pre ostatných členov rodiny vo vinátrstve vo Viničkách. V Zlatej Putni je plno, sú tu aj naše rodinky s deťmi. Evidentne si užívajú dobré jedlo, ale vraj čakali naň asi hodinu. Ostatní naši účastníci sú tiež tu, ale nemali taký úspech, ešte stále čakajú na hubovú polievku - trvalo to 1,5 hodiny, kým sa jej dočkali.

My, čo sme prišli poslední, sme sa dozvedeli, že už je zavreté a nič nám nedajú....

Večer vo vlaku ale všetci hodnotíme, že napriek vysokej dávke nepohostinnosti, sa dnešný deň vydaril a nejaký kus jedla nám úsmev z tváre nevezme.