Názov: Šugovská vyhliadka
Dňa: 05.09.2015
Účastníci: Makovica, Mišo, Braňo, Feni

P1160051.JPGstrmý stupák okolo potoka P1160053.JPGchodník-nechodník P1160060.JPGdáte si? ľuľok dozrieva P1160063.JPGale pán buk, čo nám to ukazujete? P1160064.JPGposledné chvíle očakávania P1160069.JPGa výhľad je tu....
P1160073.JPG P1160077.JPGna vyhliadke P1160084.JPGčistá romantika, táto breza P1160090.JPGkeška odlovená P1160095.JPGna Šugovskom vrchu P1160097.JPGzubárska nález pre Braňa
P1160105.JPGanglický parka na planine P1160109.JPGv pozadí skaly nad Hájom (nad cestou do Hačavy) P1160114.JPGideme do Mordoru P1160117.JPGhurá, slovenské blatko sa vrátilo! P1160128.JPGŠugovské rybníky P1160132.JPGfontánka pri Ranči
P1160137.JPGBuk a dub v zamilovanom objatí P1160140.JPGživé ploty P1160150.JPGFeni, tú hus necháš na pokoji P1160159.JPGvypnúť navigáciu a štartujeme domov

Dážď predpovedaný na piatok popoludní sa podľa tradičného zákona schválnosti presunul na sobotu ráno. O 7.20 začína jemne poprchať. Braňo dáva návrh, že môžeme ísť autom, keĎ tútu nejako natočíme, aby sme sa vrátili tam, odkiaľ sme vyšli. Tak teda vyzdvihujeme Miša na kruháči a fičíme limetkou smer Šugov.

Podľa rady kamarátov zo Skoby parkujeme pri Domove pre seniorov a vydávame sa po modrej smet Teplický les. Hneď za prvou zákrutou ale značku opúšťame a odteraz je to už presne tak, ako sme si to dnes predstavovali - lesná cesta, pri potoku odbočka okolo potoka doľava strmo nahor, lesný chodník, bývalý lesný chodník, rúbanisko a smer udávaný GPS. Výdatne prší, ale nie je zima a nefúka, tak nás to veľmi neobťažuje. Vrstevnice na mape hovoria, že sme už pod hrebeňom. Tu sa napájame na cestu, ktorá nás ľavým obchvatom navedie pohodlne na vrcholové rebro. Chytáme chotárne kamene a oranžové hrebeňové štvorce a už je to len otázka času, keď prídeme k nášmu cieľu.

Stále prší, v dolinách sa prevaľujú hmly, vidíme Medtev, ale na hrebeň Volovských vrchov nedovidíme. Ale aj tak je výhľad parádny, najmä to more lesov pod nami je parádne. Asi tak nejako to vyzerá v Brazílskom pralese pri pohľade zhora....

Odlovíme kešku, berieme cestovateľa, ktorý už bol kde-kade po Európe a tu skysol na 2 mesiace a napriek daťďu, ktorý neoprestáva, pokračujeme po chotárnych kameňoch až na vrchol Šugovského vrchu (705 m), robíme vrcholové porepové foto a to ešte netušíme, že to dnes nie je najvyššie miesto.

Chceme ísť po hrebeni ďalej  až na Ostrú hôrku, ale zakecáme sa a odbočujeme po pohodlnej cesta. Odrazu sa pred nami les otvára, vychádzame na planinu. Nna ceste stoje 2 srnky a nikto nevie, kto z nás je prekvapenejší. My nielen z pohľľadu na srnky, ale aj z toho, že planina je kosená....stromy sa vypínajú na krásnom nízkom zelenom trávniku. Je to tu ako v parku, Braňo poznamenal, že ako na golfovom ihrisku, tak ho rýchlo zahriakneme, nech to niekto nepočuje, lebo o pár rokov to tu bude oplotené.

Zo zelenej prechádzame na žltú a na Železnej bráne prekvapene zisťujeme, že sme vo výške 736 metrov, teda na najvyššom bode dnešnej túry. Po modrej schádzame do Šugovskej doliny, kde nás vítajú mohutné stromy strašidelne sa črtajúce na stúpajúcej hmle - ako v Mordore. Aspoň prestáva pršať. Ďalej nasleduje nefalšované slovenské jesenné bahno a konečne stará asfaltka okolo Šugovských rybníkov. Obdivujúc pekné odrazy chát vo vode, pokosené trávniky, vybudované živé ploty (skoro ako kúsok Rakúska) prichádzame k autu.

Bol to krásny výlet, taký slovenský. na záver ešte nepríjemný zážitok - za Rudníkom na kopci auto na streche a za Novačanmi cesta zarúbaná celkom. Hasiči nás posielajú naokolo, lebo autá budú odstraňovať aspoň hodinu. Tak sa vraciame do Rudníka a cez Podkovu a Hýľov sme o chvíľu doma.