Názov: Rohačka na Silvestra
Dňa: 31.12.2020
Účastníci: Revákovie rodinka + Makovica = dvojrodinová bublina

Makovica prichádza ranným ľudoprázdnym rýchlikom a presúva sa k Revákovcom. Tam nasadáme do 2 áut a už sa aj vezieme k strelnici. Je tu už asi 5 áut, ale ľudia žiadni, všetci už sú asi na ceste.

Blatistým chodníkom hneď šťavnato stúpame. Skôr, než prídeme k ohrade vodného zdroja, prekvapí nás zúrivé štekanie a podivný lomoz. O chvíľu popred nás prebehne statná mama prasiatková a za ňou jej 5-či 6 detí. V pätách im trieli a odušu brechá malý jazvečíkovi podobný čierny havo. Tak máme krásny zážitok. Hore na ceste stojí 5 väčších chlapcov a z plného hrdla vykrikujú Kelýýýýý!... jasné, že hľadajú svojho malého čierneho psa. Tak im len povieme, že hádam sa vráti, keď dobre popreháňa prasiatka.

Prichádzame na spojnicu žltej a modrej a ďalej pokračujeme spolu s oboma farbami. Ani sa nenazdáme a sme hore. Je tu trochu snehu, ale jemne do neho prší a zároveň na zemi trošku primŕza, tak na skalkách smerom na Rosypanú skalu je aj trochu ľadu. Andrejko kešku pod snehom priamo na vrchole nenašiel, ale chuť si napravil na skale pod krížom. Kešku našiel a dievčatá si hneď aj vymenili hračky.

Na vrchole sme asi 4 partie turistov. Chlapci z Margecian obsadili na chvíľu vrchol, zaspievali krásnu ľudovku a vyslúžili si od nás veľký potlesk. Keď uvoľnili vrchol, postupne sme sa naň vyštverali skupinka za skupinkou, aby sme si urobili fotku koronovo bezpečne. Nakukneme aj cez skalu a nevychádzame z údivu - na severe za skalou je skutočná zima...inovať, ale aj hmla a duje oodtiaľ skutočne ľadový vietor.

Deti od Šaňkovho medovníkového závinu chytili druhý dych a nadol doslova bežia. Terezka pevne drží svoju hračku z kešky a ani za svet ju nechce odložiť do batoha. Každý jej hovorí, že ju stratí...a tak to aj dopadlo. Keď obliezala skalku, potrebovala obe ruky... už sme od skalky dosť ďaleko, keď si uvedomí, že v ruke nemá nič. Nastáva veľký plač, ba až nárek, ale nedá sa nič robiť, nevieme, kde hľadať. Kým ale prídeme k autám, pomaly už aj zabudla. Šaňko prišiel po nás autom, tak sa všetci pohodlne zvezieme späť sdo Margecian. Pekne bez objímania sa rozlúčime, na diaľku si zamávame a už s Makovica vyberá na vláčik do Košíc.

Ďakujeme všetkým krtkom za krásne výlety, na ktorých sme zažili veľa a veľa zábavy.Dolu sa vraciame lesnou cestou popod skalu