Čierna hora - Roháčka

Keďže majú všetci ostatní asi iný program, vyrážam opäť sama, ale na Furči sa nás stretáva pri vodojeme okolo 30 ľudí. Po slávnostnom prestrihnutí pásky sa vydávame na mne notoricky známu trasu začiatku cesty na Čerešenku.

šivec-bašta-Kysak

Počasie sa mení ako na hojdačke a odrazu je v predpovedi z upršanej soboty polojasná sobota. Tak teda na poslednú chvíľu niečo chystáme a o 7:18 vyrážame smer Ružín.

Neveríte vlastným očiam? My, veci znalí ideme na Pokrivy? No hej, odvážili sme sa do tohto zakliateho kraja (možno to spôsobuje nadmorská výška kóty Pokrivy - 888 m) a dúfali, že sa nestratíme. Našťastie, je marec, tak pokriva vyše pása nám zatiaľ nehrozí.

Je piatok, tak očakávame, že v lese bude prázdno - a aj je, ale na zostupe stretávame predsa len mladú dvojicu šplhajúcu sa do sedla pod Šivcom.

príbeh bude čoskoro

Silvestrovská Rohačka

Riskli sme to a šli až rýchlikom o 8:07. Zisťujeme, že sme nič nezmeškali, autobus nás čaká, stíhame aj prezentáciu. Pred autobusom nás čaká jeden oneskorený Mikuláš - náš zlatý Kamil aj s polovičkou, tatkom a krásnymi dvoma psíkmi.

Na Košice hlásili temer jasno, ale v Kavečanoch visí nad nami sivý mrak, no pod nohami vrždí sneh, tak je všetko v poriadku. Na zastávke neuveriteľná kopa ľudí, ďalší pribúdajú na hornom parkovisku nad dedinou. Nečakaným prekvapením je Tomáš, nič neoznámi, proste príde a je tu aj so svojim čiernym humorom.

Ráno prší, dokonca to na ceste aj mierne primŕza. Aj tak sa nás na stanici stretáva 5 skalných z 3 oddielov. Vo vláčiku sa veselo bavíme, až takmer zabudneme vystúpiť v Obišovciach. Vyskakujeme na poslednú chvíľu na perón v Obišovciach - ktorý sa v mrznúcom daždi zmenil na klzisko. Heli ostáva visieť na kľučke vagónových dverí a sprievodca musí s pískaním čakať, kým opäť naberie rovnováhu....našťastie to bol jediný incident s poľadovicou, ktorý nás ohrozil.

Jesenníky - lúky pod Šivcom

Počasie meteorológom vychádza na minútu a na stupeň presne - ráno v sobotu prší, potom sa rozfúka besný vietor, porozháňa mraky, priháňa nové a tie opäť porozháňa - to je dôvod, prečo krtkovské deti a aj ich rodičia ostávajú doma - okrem jedného skalného - Šaňka. Makovica sa pridáva, tak ideme vo dvojici.

Horúca čokoláda v jaskyni

Keďže malé deti sú na polročných prázdninách na lyžovačke, tak Makovica chcela pôvodne jaskyňu odložiť, ale Jergušov mail všetko zmenil - je taký úžasný, že zaslúži odcitovať v plnom znení: "v sobotu mi je jedno, hlavne, že niekam zmiznem, len som sa dopočul, že čokoládka nebude, bo deti sa šli lyžovať. Aj ja som dieťa. Keždý je dieťa svojich rodičov"... a tak sa vydali spolu dve deti svojich rodičov Makovica a Jerguš variť do jaskyne čokoládu.