Názov: Prvé bežkovanie sezóny na Kojšovke
Dňa: 04.12.2021
Účastníci: Šaňko, Andrejko, Emka, Makovica
Hostia: Janka

Sneh nás ťahá ako ten rozprávkový magnet, čo nedovolí hlavnému hrdinovi z rozprávky ísť tam, kam by mal a otáča jeho kroky smerom, ktorý mu on sám určí. A tak Šaňko v piatok večer vybaví rodinu bežkami a v sobotu ráno vyráža. Makovica sa prepraví autobusom, ved tam sa stretneme.

Kamoška Janka nestíha bus, tak Makovica vyráža sama, veď ľudí bude hore dosť. O chvíľu sa však Janka ozve, že veď má dobrého manžela a on ju odvezie. Takže Makovica pohodovým tempom vyjde na Golgotu, treba podotknúť, že od križovatky so zjazdovkou už na bežkách. Je to blažený pocit. Šaňkovci to majú trošku zložitejšie - platia daň za prvý bežkový výlet a rýchlo rastúce detské nohy - Andrejko došiel len po drevoskládku a hlási, že ho strašne bolia nohy - pohľad do topánok hovorí za všetko - na pľuzgiere odraté nohy, teda tie topánky, čo sa zdali ešte dobré, sú ozaj už malé. Tak sa teda musia z krátkej cesty vrátiť.

Janka zatiaľ dobehla Makovicu a od Golgoty už idú spolu. Je to ako v rozprávke, mäkká perina hlbokého snehu a zatiaľ temer bezvetrie. Zhora ale počujeme hučať poriadny vetrisko. Zrána jasnú oblohu a snehom pokrytý vrchol Kojše medzičasom zahalili sivé mraky a všade sa rozlieza nepríjemná hustá hmla. To nám ale nebráni tešiť sa zo snehu a spolu s nami sa tešia desiatky ďalších ľudí. S mnohými sa poznáme, zdravíme sa ako jedna rodina. Chvíľka oddychu na Erike v závetrí pod strechou a padne rozhodnutie - i keď hore bude Armagedon, ideme...vlastne to nebolo až také hrozné - po guľu sa to dá veľmi pohodlne a potom ten kúsok sme sa už prebojovali proti silnému vetrisku. Snaha o urobenie dobrej fotky dopadla ako dopadla, a výhľad zahŕňa objekty tak do 10 m. Blíži sa k nám nejaký turista so psom, užuž vidíme v ňom objekt, ktorý nás odfotí, ale kdeže, pod vrcholovým kopčúrikom natiahne ruku s mobilom, jedna fokta a už aj uteká späť - mäkkýš. Tak teda zapózujeme na samospúšť, ale vtedy to už vzdáva aj foťák, je celý obalený inovaťou. Tak sa teda vraciame späť od kráľa vetrov do závetria gule a pohodlne schádzame späť do sedla. Tu si odbočíme smerom ku Katke a dáme si ešte jedno kolečko v závetrí popod vrchol Kojšovky. Práve po ceste prebehol novučičký skúter - keď schádzame k Erike, už parkuje pri svojej garáži. Hrdo si ho fotíme, veď aj my sme prispeli na jeho kúpu, cjhlapi z obsluhy nám potvrdia, že to už je veru iná robota a posielajú nás na okruhy, ktoré čerstvo prebehli. Samozrejme, že ideme. Predtým ešte pauza č. 2 v závetrí chaty, telefonát so Šaňkom - už sú vraj skoro na Golgote s Emkou, ktorá sa veľmi chcela bežkovať a preto Andrejka odviezli domov a vrátili sa späť.

Janka nechce ísť na dlhý okruh, obáva sa toho prevýšenia, keďže nemá pásy, tak teda využijeme okruhy na hrebeni. Dôjdeme až po Biely kameň - aj by sme šli ešte ďalej, ale v tej hmle si netrúfame. Pri ceste späť volá Šaňko, že už sú úspeše hore pri pomníku. O chvíľu sa teda stretávame. Makovica chce poslať Šaňka, aby si išiel trošku užiť na okruhy, ale Emka je už nedočkavá, veľmi sa teší na zjazd a chce už ísť. Tak sa teda vydávame na cestu nadol. Emke to ide výborne, najmú vo vrchnej časti, kde je snehu najviac. Okolo prefrčí elegantná lyžiarka, nespoznali sme ju, ale v pätách sa jej rúti...Mišo, takže okolo nás preletela aj Lenka. Potešíme sa stretnutiu, vymeníme si pár slov a pokračujeme každý svojim tempom ďalej. Čím ideme nižšie, tým je snehu menej a pribúda ľad. Na križovatke so zjazdovkou definitívne vyzúvame lyže a cupitáme ďalej pešo. Tesne po 3-tej sme dolu. Začína sa poriadne ochladzovať a sme radi, že môžme nsadnúť do aut kde je o chvíľku príjemne teplo.

Bol to nádherný predmikulášsky začiatok novej zimnej sezóny.