Názov: Po hrebeni z Kojšovky do Klátova
Dňa: 14.10.2021
Účastníci: Makovica, Eva T.

Mala to byť vychádzka so značkovaním modrej značky smerom na Golgotu. Keď sme ale vystúpili v Zlatej Idke, bolo nám jasné, že to bude asi inak.

Zatiahnuté, zahmlené a ziiimáááá. Tak sme sa rozhodli, že vylezieme hore a keď sa budeme na oblohu pekne usmievať, určite sa vyčasí. Usmievame sa, ako sa len dá, ale hmla nie a nie odísť. Našťastie veľmi nefúka. Na Golgote pozitívne ohodnotíme altánok - postavený ozaj vysoko profesionálne. Navyše  ho niekto doplnil o verejne použiteľné karimatky a kovové vešiaky na zavesenie ruksakov alebo opretie lyží.

Pokračujeme ďalej, skratkou odbočujeme na vrchol, ale vraciame sa na cestu, lebo snehu je tu ozaj dosť. Kojša sa nám na striedačku zahaľuje do hmly a opäť odkrýva závoj. O chvíľku sme hore. Poriadne tu fučí a je aj dobre pod nulou - na smerovníku fotíme krásne ornamenty od Mrázika.

Rýchlo sa sťahujeme z vrcholu medzi stavby, dúfame, že tam bude závetrie - ale tam sú 4 autá a pri nich mocní chlapi - technici, ktorí kontrolujú a vymieňajú nejaké zariadenie pod guľou. Takže z posedenia  závetrí nie je nič, priamo schádzame dolu do sedla, obraciame sa ku Golgote a rozhodujeme sa, že ideme ďalej po hrebeni, kam sa nám až bude chcieť.

A chce sa nám veľmi, takže prejdeme cez Zlatoidské lúky, Idčianske sedlo a už sme  pod Tisíckou. Skontrolujeme studničku, Eva ju vidí prvýkrát, tak aj pochváli. Zastavujeme sa až na Lajoške. Využívame lavičky pri ohnisku ďalej od chaty.  Medzitým sa už celkom vyčasilo, slniečko nás zohrieva, tak si posedíme dlhšie.

Na záver ešte poupratujeme okolo kaplnky a mohylky a už aj cupitáme aj s taškou plnou odpadkov nadol. Do Klátova prichádzame v polhodinovom predstihu, a to sme po ceste ešte obdivovali mravenčí megapolis - 3 mraveniskové kopce v jednom. Tak si odbehneme ešte na koniec dediny, pozrieme minimúzeum a už aj prichádza autobus. Je krásne jasno, slniečko sa opiera do okien a my máme radsť z pekne prežitého dňa a krásnych 21 km, ktoré máme za sebou.