Názov: Noc múzeí na bikoch
Dňa: 14.05.2011
Účastníci: Makovica, Kika, Tete, Danko, Dankova mama - bike, Laciq, Peťa, Kikin bráško - pešo

P1130123.JPGdolu Južnou triedou P1130128.JPGfoto v parku v Barci P1130129.JPGkonečne pri exponátoch P1130133.JPGDanko a Tete - to je radosť, ono sa to hýbe P1130135.JPGa sem sa zmestia aj veľkí P1130144.JPGSzabi pri fontáne
P1130147.JPGstrieka a svieti, ale fotiť bez statívu sa nedá

Stretávame sa o 19.00 pri pošte. Makovica ešte kupuje nové batérie do blikačky, Majú len Varty a pri tej cene nadáva ako chorá vrana. Danko ale pozrie na obal odborným okom a vážne hovorí - "no, ale to sú alkalické, tie ti vydržia dlho!" - hlavne, že svietia.

BňVolá Szabi, že nestíha, ale máme ísť, on nás na cesťáku dobehne. Tak teda vyrážame v pätici, pekne disciplinovane po chodníkoch v rade za sebou tempom, ktoré nevyplaší Dankovu mamku. V parku v Barci sa spájame so Szabim, práve vyráža z domu. My vyšliapeme hore parkom na Abovskú ulicu a potom po Čkalovovej z Barce pomedzi lúky a polia k letisku - slnko už zapadlo a všetko naokolo nádherne vonia - aj hnoj..... pomaly sa stmieva, zapaľujeme svetlá - tí, ktorí ich máme....prichádzajúc k letisku nám naši pešiaci, ktorí sa doviezli autobusom, odblikávajú späť. Nájdeme múzeum, parkujeme bicykle, prilby odkladávňme u fešných SBS-károv a hor sa na lietadlá. Tete a Danko behajú ako splašené kurčatá od modelu k modelu, skúšajú hýbanie klapkami a chvostovkami, do väčšieho modelu sa zmestí aj Szabi. Samozrejme to skúša, ale vraj to nie je veľmi pohodlné. Samotrejme, vysvietené haly nám nestačia, tak obchádzame aj odparkované lietadlá na  neosvetlenej odstavnej ploche. Lacko má bojovú techniku naštudovanú, tak nám podáva podrobný výklad.

Odchádzame pred pol desiatou, už je tma ako v rohu, úplné bezvetrie, teplo, voňavo a Dankova mama hlási, že má sfúknuté koleso. Chystáme sa meniž defekt, ale na biku sú galuskové ventily! Tak teda len dofukujeme a rýchlo kmitáme ďalej. Pri letištnej budove však fúkame znova. Tentoraz to Szabi nadul natvrdo a vydrží nám to až do Barce. Tu ale Szabi pozornejšie prezrie bicykel a vraj, tento ventil treba asi dotiahnuť, možno to tadiaľ fúčí. Danko žobroní, či pôjdeme aj do  ďalších múzeí - tak mu vysvetlíme, že keď duša nesfúkne po námestie Osloboditeľov, tak pôjdeme.

Szabi má zázračné ručičky - duša nesfpkla, tak teda pokračujeme po Hlavnej. Je tu ľudí ako na poludnie, krátka zastávka pri fontáne a pokračujeme ďalej. Makovica zapína na svetle stroboskop - ten si všimne každý, tak máme cestu voľnú. Tetuška v technickom múzeu nám dovolí zaparkovať biky na dvore, tak ich teda primkýmane k lampe a bežíme do bane. odtiaľ na elektrické výboje a potom ešte do planetária podľa šopeciálneho Dankovho želania. Tu sme však zmeškali, posledný vstup bol pred pol hodinou. Tak teda tesne po 23.00 opúšťame Technické múzeum, rázne odmietame nápady Tete a Danka, že by sme mali ísť ešte do múzea na Maratónca a odchádzame domov.

Bol to príjemný výletík a ani sme si tých 24 najazdených kilometrov nevšimli.