Názov: Netradičná Mikulášska Hrešná
Dňa: 05.12.2021
Účastníci: Makovica, Laco

Hrešná má v našom kalendári  už roky obsadený dátum 26.12., ale prečo neurobiť výnimku a užiť si rozprávkové snežné kráľovstvo aj na Mikuláša.

Vyrážame veľmi pohodlne o 9:00, ale na Košičanov asi aj tak priskoro. Parkujeme v Kavečanoch na parkovisku pri zastávke a pokračujeme pešo. Miesto na hornom parkovisku nechávme rodinkám s malými deťmi. Čakáme, že bude hore plno, ale nie, stoja tu asi 4 autá a z toho jedno odchádza. Po prázdnej ceste vychádzame na Hrešnú - pri barovom pulte svietia svetielka, ale zatiaľ žiadni zákazníci. Pokračujeme bez zastávky na vyhliadku na Tatry - vidíme hustú hmlu, takú doslova šľahačkovú, z ktorej vytŕča jeden podozrivý smrekovec - čoskoro nám zacloní výhľad na Tatry.

Nikde nikoho, len snehom obsypané stromy a 4 bežci prefrčia okolo - pardon, kamarátka Katka sa pri nás na chvíľu aj pristavila. Tak pokojne prichádzame až ku Kráľovej studni. Tu konečne vidme nejaké siluety na bicykloch. Napočítame 5 cyklistov, z toho 4 na elektrobikoch s mohutnými hrubými pneumatikami do zimy. Práve odchádzajú, takže máme všetky prístrešky len pre seba. Aby sme dostáli tradícii, vyťahujeme termosku a nejaké koláčiky - keď koláčová, tak koláčová.

Nezdržíme sa dlho a vydávame sa na cestu späť. Zaujímavé, že nazad to odtiaľ trvá vždy kratšie ako cesta tam. Keď sa blížime k chate, vynára sa nám pre očami stále viac siluet - nejakí cyklisti, ale najmä pechota s paličkami. Okolo chaty je plno drobizgu - rodičia usŕkavajú niečo teplé z bufetu a deti sa váľajú v snehu a občas nám na ľadovej škrupine zletia rovno pod nohy.

Kým ráno sa po ceste dalo ísť celkom pohodlne, teraz je dosť zľadovatená. Prešlo tu pár áut a plno ľudských nôh a tie urobili svoje. Nesmierne oceňujeme v negatívnom zmysle ostnaté drôty natiahnuté domácimi tesne na okraji cesty - tu sa tak šmyknúť, vetrovka to nerozchodí a to bude ten lepší prípad, kým to neodnesie živá koža.

Asfaltka v dedine je čerstvo otopená, teda zrejme asi posolili. Sme celkom radi, že sme ostali dolu, predĺženie prechádzky nám vôbec nevadí. Hmla sa stále ani neppohla, takže slnkom zaliate mrázikovo sa dnes nekonalo - ale aspoň že sa netopí.