Názov: Motanica okolo Jasova
Dňa: 27.11.2021
Účastníci: Makovica, Rado, Janka

Po daždivom piatku sme dúfali, že sobota bude suchšia. No, zdá sa že budeme vypočutí, ráno chodníky pomaly obsychajú. O ôsmej nasadáme na KVP do auta a v hmle vyrážame. Rovnaká hmla nás čaká aj v Jasove.Parkujeme na parkovisku pod jaskyňou - sme tu prvé auto... a ako zistíme popoludní zo skaly, aj jediné.

Dnes nám velí Rado. po modrej ideme okolo jazera až na Teplický les. Cestou si ale odskočíme k Dubovému prameňu a vyvieračke Teplica. Na Teplickom lese vymeníme modrú značku za žltú a pekne stúpame. V tej vhodnej chvíli si na chvíľku odskočíme do lesa k Zrkadlovej jaskyni. Trošku motanicou sa vrátime na žltú a po lesných cestičkách udržiavaných drevorubačmi sa presúvame popod Haľagoš okolo priepasti opäť na žltú značku. Rado nepozná lesnú asfaltku z Ladislavovej vyvieračky, tak úvozom zo žltej prejdeme na cestu a potom už len pohodlne klesáme. Tesne nad rybníkom použijeme opäť žltú značku a o chvíľu sme dolu.

Janka ešte nebola na Jasovskej skale, tak ideme pekne po náučnom chodníku, aby si ju celú vychutnala aj s vyhliadkami s pracovnými názvami 1-4. Hmla sa už trošku  zdvihla, tak si teda vychutnáme aspoň tie obmedzené výhľady. Z vyhliadky č. 2 vidíme, že Radovo červené autíčko stojí na parkovisku samé a opustené. Toto však ešte nie je koniec. Z náučného chodníka odbočíme ešte na lúku a po nej do lesíka, kde nájdeme krásnu Studničku pekného dievčaťa - aspoň toľko preklad maďarského názvu.

K autu prichádzame presne včas - už sa stmieva. Bola to pekná motanica, ale aspoň sme sa prešli po čerstvom vzduchu a poobdivovali prírodu v hmlovom závoji, čo má tieť svoje čaro.

Trasu sem ani nedávame, lebo je to neopakovateľná motanica, ale všetky fotky sú tu: https://www.zonerama.com/Makovica/Album/7920128