Názov: Mikulášsky víkend
Dňa: 14.12.2012 - 16.12.2012
Účastníci: Makovica, Zuzka, Rasťo, Kopro, Žanka, Sarah, Peťa, Danka, Szabi, Majka, Maťo B, Kika , Lacko, Milanko, Evka, Jerguš

P1240795.JPGCitadela P1240806.JPGsobotné ráno najprv vyzeralo príjemne P1240810.JPGneskôr ale už nebolo také príjemné P1240813.JPGvyrážame a pršosneží P1240824.JPGHájsky vodopád č. 1 P1240832.JPGHájsky vodopád č. 2
P1240860.JPGunavená Tesca P1240863.JPGaj Žanka sa so Sarah vracia späť P1240866.JPGa my sme došli až hore P1240880.JPGpred hačavskou školou P1240888.JPGguľáš chutí, i keď zemiaky sú sladké P1240893.JPGRasťov slon - výhra v tombole
P1240894.JPGtoto boli naše tombolové lístky P1240895.JPGKika sa nezdá, ale vie levitovať loptičky P1240906.JPGSarah sa nebojí ničoho - ani Mikuláša P1240914.JPGKam schovala Makovica tie indície? P1240918.JPGpočasie počas nočnej hry P1240927.JPGpovolené obchytkávanie pri hrách
P1240932.JPGnedeľné ráno tiež vyzerá fajn P1240938.JPGMakovica = babysitter P1240960.JPGSarah a Tesca si rozumejú P1240964.JPGa majú sa rady P1240971.JPGcesta na bus do Turne

Tak, a ďalšia turistická serzóna skončila mikulášskym vyjedaním sladkostí. Tentoraz nás prichýlila pani starostka z Hája. Takže ak sa tento víkend povedalo "Choď ho Hája", nebola to nadávka, ale srdečné pozvanie.

Makovica klasicky prichádza prvá, aby obhliadla terén a pripravila to, čo nás zabaví, teda nočnú hru a GP (čítaj dží-pí). Ubytovanie je viac než luxusné, každého nás dokonca čakajú menovky na dverách. Prefukuijúce netesniace vchodové dvere riešime po starosvetsky - dekou zavesenou pred dverami a hneď nám je teplejšie. V piatok večer sa nikomu nechce ísť von, teda na hrad, kam nás Makovica pozýva, tak sa len venujeme hrám a najmä staviame Citedelu.

Spíme dlho-dlho a na výlet odchádzame až po 10-tej. Pršo-sneží a je hmla, tak len ideme k vodopádom. Už je na nich celkom pekná ľadová výzdoba. Nad dedinou sa pršo-sneženie mení na sneženie a za skalnou bránou už je rozprávková zima. Zuzka sa s Tescou vracia, lebo havko po chorobe nie celkom vládze. Aj druhá skupinka s kočíkom prudké stúpanie vzdáva a vracajú sa späť. Do Hačavy k bývalej škole nás prichádza 8, teda presne polovica. Teplý čajík, fotky a už sa vydávame späť.

V chate zatiaľ iniciatívni hladoši načistili zemiaky a chystajú všetko na dovarenie guľášu. Stíhame to presne tak, že sa najeme a rozdáme aj tombolu predtým, než Peťa s Dankou odídu na autobus. Našťastie Maťo robí taxikára, takže za pár minút sú v Turni.

Mikuláš si na nás pripravil dnes dobrú pascu. Každému dáva vybrať z kvarteta 1 kartičku, na ktorú musíme napísať básničku. Až potom dostaneme sladkosť. Prvý šok vystriedali šteklenie a záchvev básnického čreva v každom z nás a potom vznikli aj takéto perly:

Je to malé, guľaté

a vo vnútri pehaté.

Volajú ho chlpo-kiwi,

na jazyku robí divy. (Maja)

Zdalo by sa, že už sme toho zažili dnes dosť, ale opak je pravdou. Macocha-Makovica nás vyháňa do noci a zimy. Zas, ako každý rok lietame po dedine a najbližšom okolí, hľadáme indície (aj v kriaku pod oknami  domu č. 23, kde nás majiteľka írečitou meďarčinou vyháňala, zrejme si mysliac, že jej chceme vypíliť stromček pod oknom). Odmenou je sladký poklad neďaleko filmového anjela hneď za cintorínom (čo má tá Makovica každý rok s tým cintorínom).

Po návrate potiahneme ešte do polnoci s šarádami a hrami v kruhu. Asi najviac si to užíva Žanka. Malá Sarah - vzorné dieťa - krásne spinká a mamka sa môže zabaviť.

V nedeľu po neskorom vstávaní poniekotrí idú zháňať odpovede po dedine dokonca bez raňajok. Treba ale povedať, že lenivosť spôsobila, že bez makovicinej nápovedy by všetky odpovede asi nenašla ani jedna skupinka. Najťažší bol asi strážca slniečok - malý trpaslík celý zasnežený v záhrade odľahlého domu.

Ostáva len dolikvidovať zásoby, pobaliť, upratať a vybrať sa pešo po ceste do Turne. Náš pôvodný úmysel ísť cez hrad musíme zrušiť - je priveľká hmla a nemáme už dosť času, keďže sme sa zdržali s pani starostkou.

Dovidenia Háj, bolo tu super.