Názov: Mestské stretnutie turistov Lajoška
Dňa: 12.01.2020
Účastníci: Makovica, Telíčko. Miki s partiou z Medzeva

Telíčko sa ponúka, že ideme autom, aby sme neboli viazaní na autobus. Kto by nesúhlasil? Tak teda o 7:00 vyrážame. Autobus stretávame už pri návrate z Vyšného Klátova, takže budeme prvých účastníkov už iba  dobiehať.

Parkujeme pri vodárničke, ale nikoho na chodníku nevidíme. Tak sa teda svižným tempom vydávame po žltej smer Lajoška, Keď vyjdeme na veľkú lúku, objavia sa pred nami víkenďáci, ktorí prišli autobusom. Krátko sa pozdravíme, ale čoskoro ich nechávame za sebou a rezkým tempom vychádzame na Zemičky. Krátky nádych, odbočujeme na vyhliadkovú cykklotrasu a zadom sa dostávame na chatu. Sme tu prví, prebieha práve veľké vetranie po večernej oslave 30-tych narodením jedného z ubytovaných účastníkov. Makovici sa dostáva cti napísať mu do knihy o prechode Cesty herdinov SNP venovanie (i keď sa vôbec nepoznajú).

Všetko pripravíme - vyvesíme vlajky, pripravíme prezentáciu a čakáme na účastníkov. Stíhame ešte krátku prechádzku k trianguláku na Prednej holici. Potom už zídeme nadol k chate a vítame prvých účastníkov.

Kvíz o prírode, keďže sa z neho bude losovať tombola,  je v centre záujmu. Keď pojeme guľáš, posedíme v teple a porozprávame, o 11:40 vyjdeme pred chatu, veď je teplúčko a tam si povieme správne odvopede aj s podrobným vysvetlením, losujeme ceny. Akoby zázrakom, ušla sa jedna cena každému, kto sa kvízu zúčastnil. Vyberieme tú naj-cenu - Jožova pomsta - plné vrecko nevylúskaných orechov, ktoré treba odvliecť v batohu.

Je po 12-tej, pomaličky sa lúčime, niektoré skupinky sa vracajú do chaty, ďalšie odchádzajú na ďalšiu prechádzku. Stretli sme sa a prežili spolu pekných pár chvíľ....a prišli aj medzevčania a celkom sa im páčilo.