Názov: Kráľova hoľa
Dňa: 17.11.2020
Účastníci: Makovica, Laco

P1770635.JPGcestou na Kráľovu hoľu P1770663.JPGpocukrovaný vrchol Kráľovej hole

Dodržiavame tradíciu, že každý veľký sviatok treba osláviť niekde na vysokom kopci. Podľa počasia sa zdá, že by to mohlo vyjsť aj na Kráľovej holi, tak pred siedmou vyrážame smer Šumiac. Čím bližšie prichádzame, tým je jasnejšie a z Besníka vidíme našu krásavicu v plnej svojej kráse, už sa na ňu tešíme. Cesta na Šumiac je prázdna a Laco sa teší ako budeme mať Kráľovku len pre seba....ale Makovici sa to akosi nezdá...

Na námestí v Šumiaci je už všetko jasné. Parkoviská plné, v menších a väčších skupinkách sa po ceste trúsia turisti všetci samozrejme smerom nahor. Hore ani nejdeme, zastavujeme na našom obvyklom miestočku na ľavej strane cesty. Vonku je čerstvo, tak pridávame do kroku, ale ako sa zahrejeme, zhadzujeme zo seba všetko prebytočné oblečenie, aby sme sa zbytočne nepotili. Makovica ide až na krtkovské tričko. Na Prednom sedle začína trošku pofukovať a na lavičkách pred chatou je doslova nátresk. Všetci asi čakajú, kým otvoria. My priamo pokračujeme ďalej. Pri jednom z pekných vyhliadkových kameňov si dáme krátku desiatu a hneď pokračujeme ďalej. Začína sa na nás valiť hmla od západu, mizne aj pekný pohľad na hmly okolo Závadky a siluetu Ďumbiera. Celý hrebeň sa halí do ponáhľajúcej sa sivej studenej hmly. Hore je husto. Vbiehame do útulne, aby sme sa prezliekli do suchého. Je tu jeden chalan, čo práve prišiel z hrebeňovky od Andrejcovej a popisuje krásne výhľady za posledné dni - veríme mu, i keď dnes si ich my nemôžeme užiť.

Vraciame sa von, pár fotiek, ideme ešte pozrieť strom zelený, ktorému pribudol aj strom verzia 2020 a vtom sa nad nami počasie aspoň na chvíľu zľutuje. Oblačnosť sa trhá a objavuje sa pod nami celá severná dolina až po Poprad. Cupitáme späť a pomaly zo seba vyzliekame niektoré vrstvy. Na Prednom sedle sú všetky stoly obsypané výletníkmi a konzumujú ponuku chaty jedna radosť. Tesne po druhej sme dolu. Obzrieme sa a čo vidíme? Kráľovka si žiari na slniečku v plnej svojej kráse - koťuha jedna, tak si s nami dnes zašpásovala.

Sadáme do auta a odchádzame. Dumáme, ako si ozvláštnime cestu domov. Makovica ponúka prechod cez Slovenský raj - cez Kopanec alebo cez Grajnár. Zastavujeme na parkovisku v ľadovej, aby si Laco pozrel ponuky ny mape. Nakoniec vzdychne a povie - ideme, ako sme prišli. Ako ale prichádzame na Krivian, auto spomaľuje a keďže za nami nič nejde, temer stojíme a potom Laco odbočí - vraj, prinajhoršom sa po 2 kilometroch vrátime. Nakoniec prechádzame cez Kopanec na Podlesok. Stretávame v protismere 4 autá. V Spišskom Štvrtku vychádzame na diaľnicu a pohodlne prichádzame do Košíc tesne po 4-tej.