Názov: Deň ústavy na Kráľovej holi
Dňa: 01.09.2011
Účastníci: Makovica, Janni, Kopro, Szabi, Laci, Tete, Kika

P1150248.JPGmotoráčik zastavuje vo vernári P1150251.JPGpo asfaltke do Zadnej doliny P1150264.JPGprvá desiatova prestávka P1150269.JPGstúpame nahor P1150273.JPGprvé skaly Martalúzky P1150276.JPGposledný vodopád na Hnilci
P1150282.JPGvýstup z kotla Martalúzky P1150283.JPGprvý pohľad na Kráľovku P1150286.JPGMartalúzka a kráľovka P1150288.JPGďalšia jedacia zastávka P1150310.JPGa sme hore P1150315.JPGna schodoch pred útulňou
P1150320.JPGa pri vrcholovom smerovníku P1150323.JPGa fučí a fučí P1150324.JPGzostup po červenej P1150328.JPGa opäť maliny a čučoriedky P1150329.JPGna stanici.... P1150333.JPG...pred tunelom
P1150336.JPGKopro šplhá hore len kvôli fotke

Celkom pekná zostava, ale skoro sme neodišli - ŽSR poslali turistom pekný pozdrav - na sviatky zrušili ranný rýchlik a tak sa naša predstava túry rozplývala v nedohľadne. Jannine kontakty ale zabrali, a tak o 4.15 nasadáme do "pohodlného" mikrobusu, ktorý nás odváža do Margecian na stanicu. Motoráčik plný turistov ukazuje, že ani páni železničiari nezabránia turistom vyliezť na hory.

Vystupujeme vop Vernári - našej známej staničke. Ihneď sa napájame na žltú. Je zima až strach, Makovica vyťahuje rukavice. Pridávame do kroku a kmitáme po úzkej asfaltke hore lesom. Za necelú hodinku sme pri chatách v Zadnej doline. Banda si sadá na prvú desiatovú prestávku. Tesne za chatou vchádzame do lesa a začíname prudko stúpať. Posilňujeme sa čučoriedkami a malinami a onedlho prichádzame na zvážnicu na Zadnom Nemeckom. Odtiaľ nás už čaká výstup na Martalúzku. O chvíľu sa nám objavujú prvé skaly a už aj stúpame ako po schodoch cez pramennú oblasť Hnilca. Posledný vodopádik a už sme na lúkach nad Martalúzkou  - a pred očami sa nám prvýkrát objavuje stožiar Kráľovej hole.

Na skaliskách nad Martalúzkou sa kocháme výhľadmi na Liptovskú Tepličku a celý hrebeň Vysokých Tatier a opäť dopňlňame kalórie. Sedia tu aj paranoickí plašiči medveďov, ktorí chodia po cestách s rolničkami (mimochodom vydávajú zvuk ako kvákajúce žaby). Napchávame sa čučoriedkami a brusnicami, Makovica zúrivo fotí všetko kvitnúce naokolo. Vrchol Kráľovky sa zdá na dosah, tak sa len usmievame časovému údaju na smerovníku - vraj 1,30 hod.....smiali sme sa, ale smerovník má pravdu - pohľad na vežu z diaľky ozaj klame. Medzičasom si ešte odbočujeme nájsť prameň Hnilca - už sme pri ňom, ale rýchlo brzdíme a ticho pozorujeme svišťa hliadkujúceho na kameni nad prameňom....náš prvý svišť v živote. Počujeme nejakú skupine vyspevovať národné pesničky - asi nejakí SNS-pozitiv slávia Deň ústavy....aj my dumáme nad tým, že si zaspievane o holi, kde stojé strom zelení....ale zišlo z toho: 1. bolo priveterno a 2. žiadny strom tam nie je.....

Na vrchole fučí ako v novembri. Obliekame na seba všetko, čo máme a nakoniec sa schovávame v útulni. Keď však prichádza rodinka s bábätkom, púšťame ich dnu a sadáme si do ako-takého závetria na schody. Missi žobre od Kiky rezeň (veď kto by nie, ozaj dobre voňajú). Tesne pred pol jednou odchádzame po červenej do Telgártu. Ak to vyjde, mohli by sme stihnúť aj vlak o 15.14.

Ktosi zahlásil, že by si dal pizzu - Koprovi viac nebolo treba - našeil číslo aj jedálny lístok na Telgártsu pizzerku...nakoniec sme si prichádzajúc do Telgártu objednávame cez telefón. Keď pred pol 2. prichádzame, pizza je už hotová. Najprv sme si ju chceli odniesť na stanicu, ale nakoniec si sadáme pekne k stolom a likvidujeme vábny obsah krabíc. Pohodlne ešte stíhame prísť na stanicu, poobdivovať viadukt, zapózpvať Koprovi, ktorý sa kvôli dobrej fotke vyšplhal aj na tunel.....

Vo vlaku je dosť miesta, tak sa rozkempujeme na viacerých sedadlách. Niektorí podriemkavajú, Kopro hrá na svojom telefónnom klavíriku a vyludzuje zvuky séce len málo podobné hudbe, ale zato dosť smiešne.

A na záver? - kto napísal,. že cez Martalúzku je výstup na Kráľovku dlhý a náročný, tááááral - je krásny, pohodlný, ani sme necítili, že dlhý a hlavne sme vôbec to prevýšenie nepocítili. A navyše sme sa do popuku najedli malín, čučoriedok a brusníc.