Názov: Cyklookruh s Ex-kráľom koruny
Účastníci: Makovica, Mišo F,
Hostia: cyklo-vrchár Slavo

IMG_20210411_143109.jpg P1054997.JPG

Tak sme sa opäť s Mišom dohodli na jednom spoločnom výjazde, už nám je smutno pri spomienke, ako sme minulý rok spolu brázdili Slovenský raj. Dohodli sme sa, že prebehneme niektoré studničky v Korune. Mišo býva v Košickej Polianke, takže tak nejako naokolo pôjdeme aj k Irenkinej studničke.

Stretávku si dávame na 11:00 v Kráľovciach - nezvyklí miesto, keď ideme do Sokoľa, ale Mišo to má z Polianky po ceste. Ja sa ešte cestou stavím na krematóriu a cez Beniakovskú Polhoru zbehnem dolu, Celkom švihám, akosi sa mi zdá, že tých 11 hodín je dosť neskoro a fakt, Miško ma tam už o 10:45 netrpezlivo čaká. Tak sa hneď bez zastávky vydáme smerom na Budimír a potom ďalej cez kopec do Kostolian. Dlho sa zo zjazdu netešíme, v Kostoľanoch odbočujeme po modrej na Sokoľ a potom do chatovej oblasti a okolo Strašného jarku pokračujeme lesom stále nahor. Stúpanie je celkom výživné, posielam Miša (veď je na elektrike) napred, nech si priIrenkinej studničke odpočinie, kým sa ja dokotúlim. Už prichádzam, ale na ceste stojí iný biker na exkluzívnom žltom bicykli, lepšie sa mi prizerá a teší sa. Slava identifikujem len pobiede, ale radím ho do skupiny "Tvoja tvár vyzerá povedome". Posedíme chvíľku a dumáme, čo ďalej. Rozhodujeme sa, že pekne podľa inštrukcie na stránke cez Kráľovu studňu pôjdeme ďalej, ale to by nesmel v nás hlodať červ zvedavosti. Na prvej križovatke nás zláka pekná cesta vedúca doľava (pričom my by sme mali ísť doprava). Naše nutkanie ešte posilnia dvaja elektro-motorkári, ktorí ticho ako duchovia preletia okolo nás...  a presne do tej cesty odbočia. Odbočíme aj my a vytešujeme sa nádhernou lesnou cestou. O chvíľu vidíme hlboko pod nami altánok pri Irenkinej studničke...ale to je asi posledný pozitívny pocit. O chvíľu odbočujeme doprava a vidíme, čo nás čaká....cesta sa prudko dvíha a čaká nás asi 850 m tlačenia miestami v takej strmine, že sa temer šmýkame naspäť. Vychádzame ale pri plote ZOO, skoro na polceste k Jánošovej lúke. Mišovi, ktorý sa so svojou ťažkou elektrikou teda natrápil, sľubujem ako odškodné pivo na Hrešnej a spoločne vyrážame. Je tu dosť husto pechoty i cyklistov, veľké snehové polia a blatové úseky, krásny pohľad na Tatry na pozadí modrej oblohy a už aj sme na Hrešnej.

Slavo sa s nami lúči, ponáhľa sa domov a my zastavujeme, vraj ideme na to pivo. Šór , ktorý sa tiahne temer až k vleku, nás ale odrádza. Nemienime tu čakať dhodinu, a tak nasadáme a veselo opäť v zjazde ideme k Juhazovej studničke. Pri lesnej škôlke stretávame našich známych - veľkú skupinu elektrobikerov. Len sa pozdravíme a vydávame sa každá skupina opačným smerom. 2-3 zákruty a už sa pred nami objavuje studnička. Je ale v obliehaní nejakej partie, ktorej asi 13 bicyklov je pekne poukladaných v rigole popri ceste. Len sa odfotíme a odchádzame Vyberáme si novú,ale menej pohodlnú cestu ďalej smerom na Alpínku a potom hore po zelenej späť na Hrešnú. Kopec je to statočný, ale aj ja ho dávam nakoniec v sedle.

Mišo je ako perpetum mobile, ani neje, ani nepije, ale ja si už musím sadnúť a zjem kúsok žemle. Potom už len zapnúť bundu a davaj nadol pod rozhľadňu a opäť kúsok nahor - veď sme nejakí vrchári. Mišo sa fotí pri drevených sochách na Hradovej, ja vyšliapem rovno na amfiteáter a na chvíľku si ľahnem na vyhriatu lavičku. Potom už len spoločné foto, obliecť vetrovku a nasleduje životunebezpečný zjazd po asfaltke na Podhradovú, Lokomotívu a ďalej po Komenského. Ani nezastavujeme, len si povieme Ahoj, tak opäť niekedy nabudúce a pri Letnej ideme každý svojou cestou.

Pekný výletík, ale len slabý odvar minuloročných zážitkov na Spiši. Už aby nás pustili aj niekam ďalej.