Názov: Čo sa vykľulo z našej chychádzky len na skok na Skok
Dňa: 23.10.2021
Účastníci: Makovica, Jerguš

P1165809.JPGNa pozadí vodopádu Skok P1165865.JPGNad Capím plesom

Vybrali sme sa do obchodu Zajo na Štrbskom plese, lebo Jerguš si nekúpi vetrovku, keď ju nemôže vyskúšať. A že keď už tam budeme, podľa počasia sa prejdeme napríklad k vodopádu Skok, kde bude určite menej ľudí, ako na Popradskom plese. Prečítajte si, čo sa z toho vykľulo.

Ráno meškáme z Košíc 15 minút a po Štrbu to narasie na 20 minút, takže autobusy nás samozrejme nepočkali. A tak 29 ľudí mrzne vyše polhodinu a nadáva, že sa im skráti čas na túru. Našťastie jeden zo šoférov nečaká až do 8:40 a o 8:25 zavelí, že kto ide rovno na pleso, nech nastúpi, a tak sme hore aspoň o nejakých 20 minút skôr. Je tesne pred deviatou, obchod ešte zatvorený, tak sa vyberáme po červenej okolo Patrie až k žltej značke. Skoro všetci pokračujú po červenej, takže máme v dolinke svätý pokoj. Naokolo je nad nami hmlisto a z oblohy na nás padajú malé ľadové guličky, na zemi to vyzerá ako rozsypaný perlit alebo polystyrén. Našťastie, o chvíľu sa obloha čistí a až do konca výletu máme už len krásne výhľady. Ani sa nenazdáme a sme pri vodopáde. Vody je dosť málo a už začína aj primŕzať. Táto vychádzka sa nám máli, tak sa dohodneme, že vyjdeme ešte k plesu nad Skokom, a keď sa budeme vracať, niekde tu v závetrí sa najeme. Popri reťaziach presočíme zopár namrznurých fliačikov, ale je to pekné a bezpečné. Od plesa nás nohy automaticky nesú k ďalšej moréne, vraj, čo je nad ňou. Jerguš sa začína rozpomínať, že tu už predsa bol. To nám nebráni, aby sme si povedali, že ešte k pomníku spadnutého vrtuľníka vyjdeme... Cestou k nemu sa v závetrí veľkej skaly najeme a s plnými bruškami sa nám ľahšie cupitá. Pri pomníku len krátka zastávka a už sme aj pre Capiom plese. Tak sme teda až sem vyliezli. Kukáme nad naše hlavy, kde na serpentíne lezú mravčekovia. Kukáme jeden na druhého, vraj a odtiaľto sa máme vrátiť? Tak to teda nie.

Hlboký nádych a pokračujeme ďalej nahor. Jerguš má trošku krízu, darmo, pár týždňov pobytu doma bez veľkého pohybu urobilo svoje. Makovica mu nanúti kávový cukrík - vraj cukor a troška kofeínu nemôže škodiť - fakt, urobilo mu to dobre a na lávku po reťazi vylezie ako veverička. Z tienistej strany vychádzame na slnko Furkotskej doliny. Vyšné Wahlenbergovo pleso sa leskne v lúčoch slnka ako bájne zlaté jazero...a má aj tvar srdiečka.

Teraz prichádza tá menej príjemná časť cesty. Cupitáme dolu suťoviskovo-skalnatým hodníkom. Viackrát sa strácame a musíme sa vracať. Konečne prichádzame do kosodreviny, ale aj tak sa nám to zdá nekonečné. Na odbočke k chate na Solisku sa počudujeme, že je to časovo skoro rovnako na pleso dolinou i cez Solisko. Mať tak neobmedzený rozpočet, asi vyjdeme hore, zvezieme sa lanovkou a ušetríme kolená. Takto len pekne cupitkáme ďalej po žltej nadol.

Konečne sme na červenej a na nekonečnom chodníku okolo plesa. Ponúka sa nám tu jeden pekný pohľad na hornú nádrž Čierneho Váhu ožiarenú slnkom - leskne sa ako veľké zrkadlo. Makovica sa tak nadchýňa, že sa pristavia aj ďalší okoloidúci a pýtajú sa, čože to tam vlastne vidíme... tak sme opäť trochu vzdelali slovenský národ.

Jerguš likviduje svoje zvyšky vody a čaju a Makovica mu dolieva aj svoj zvyšok čaju. Takže naša cesta na plese vedie najprv do potravín. Likvidujeme liter džúsu a dvojlitrovku vody, nechávame si len po troche vo fľašich na cestu domov.

Vyplienime Zaja - Jerguš si kúpi, k jeho veľkej spokojnosti, zimnú vetrovku na túry - tá, čo si vybral na nete, mu sedí ako uliata. Makovica sa trošku zateplí Merinom.... Chýba nám tá ranná trištvrtehodina, tak musíme čakať na večerný vlak. Rozhodneme sa, že príjemnejšie bude previezť sa cez Tatry električkou, a tak cestujeme vyše hodiny do Popradu. Potom ešte 50 minút čakania na stanici a konečne prichádza náš vlak snov - prišiel do Popradu o 4 minúty skôr, ako mu udával cestovný poriadok!!!!.  A aj do Košíc sme prišli presne načas.

Nečakane náročný, ale aj nečakane pekný deň to bol.