Ružínsky kras

Vodácke šantenie na Ružíne

Na druhýkrát sa to podarilo - vyšlo aj počasie, aj loďky boli k dispozícii tak sme sa mohli vydať na objavnú cestu po vodách Ružína.

Okolo Hačavy

Najprv mala ísť len Makovica s Lacom a nakoniec sa nás nazbierala celkom pekná kôpka. Pohodovo o 9:45 vyrážame z horného konca Hačavy za slnkom a jarnými kvietkami. Ako sa ukáže, na tie si budeme musieť troška počkať.

Ráno o 8:15 nastupuje Makovica k Lacovi do auta. Prvá jeho veta - nechce sa mi do tej čľapkanice na hrebeni... Tak poďme inde, Makovica na to, čo tak Šivec? Odpoveď v podstate bez slov - kolesá auta odbočujú smerom na Jahodnú a o chvíľu parkujeme pod zelenou.

Ružínska jaskyňa

Jerguš je už po angíne, tak sa s radosťou pridáva. V našom malom izolovanom tíme teda tesne po 9-tej parkujeme na moste na Ružíne. Je zamračenô, ale zdá sa, že hmla sa rozplynie a ešte aj slnko vykukne.

Už dlho sme sa tam chystali a táto krásna jeseň nám dala ponuku pekného dňa, ktorú sa nedalo nevyužiť. Stretávame sa na stanici v Kysaku a tesne pred pol deviatou vyrážame.

Pokračujem v preskúmavaní miest, kde sa môžu drobci cítiť ako ryba vo vode. Toto je jedno z nich. Treba im vziať bicykle, kolobežky, či odrážadlá a vydať sa okolo priehrady z Margecian k starému tunelu. Beriem si ale bicykel, veď treba nejako pokračovať ďalej.

Kamarát Jožko posiela z vlaku krásnu fotku Tatier. Vyraziť tam je už neskoro, ale pozrieť na ne by sa dalo aj odniekiaľ zbližšia. O 10.00 ide bus na Hámre a odtiaľ je to už len kúsok na Šivec.

Jarníky pod Šivcom

Ani tento rok krtkovia na Jarníkoch nechýbali.

Kým Braňo so značkármi čistil zelenú na Gaľovú, Šaňko sa venoval omladine, súťažil a kuchtil.

Viac už čoskoro.

Rybársky chodník

Mala to byť krátka vychádzka, ale nakoniec z toho bol celkom pekný 13-kilometrový výletík. 2 autá a dvaja vlakom, organizácia perfektná, stretávame sa presne v stanovený čas a na dohodnutom mieste.... skrátka Krtko to vie.

Ružínskou dolinou na biku

Keďže je Laco ešte stále zaneprázdnený stavbou skrine a poniektorí sú na dovolenkách, vyrážame len vo dvojici...teda Makovica vyráža z Košíc sama a v Kysaku priberá Jerguša.