Názov: Zo Šivca na Šivec, Od Ružína k Ružínu
Dňa: 02.01.2010
Účastníci: Makovica, Danka

P1050049.JPGMalý Šivec-Drienková skala P1050052.JPGsmaragrovozelená hladina Ružína P1050059.JPGvrcholové foto I. P1050066.JPGa už je tu Šivec P1050072.JPGvrcholové foto II. P1050079.JPGešte zápis do knihy....skrinku treba opraviť
P1050081.JPGpamätníček na lúkach za Šivcom P1050084.JPGsilueta Šivca, ako ju nepoznáte P1050086.JPGOfček na lúčke, kde sa pasú aj ozajstné ofce

Tak, dnešný deň nám opäť dokázal, že akokoľvek blbo to ráno v Košiciach vyzerá, netreba tomu veriť. Poloprázdny autobus nás exaktnou 40-kou doviezol na Hámre. Tam sme vystúpili my dve a ešte dvaja desne nabalení chlapíci. Na našu otázku, že kam tak v novom roku, sme dostali odpoveď, že spať do jaskyne pod Šivec, ktorá je priechodná a volá sa Galéria....paf, tak o tom sme ešte nepočuli. Ani sme sa však viac nedozvedeli, keďže chlapíci sa šli ešte potúžiť do hotela.

My sme si to vycupitali po mrazom stvrdnutej ceste po zelenej až pod Šivecké lúky. Tam sme odbočili na náš Malý Šivec, najnovšie nazvaný Drienková skala. Tu sme si prvýkrát povedali, že sa oplatilo prísť. Nádherne smaragdovozelená hladina Ružína, pokrytá na tienistých miestach jemným skielkom ľadu, UFO na druhom brehu ako na dosah ruky, Koprova mierne premoknutá keška - to všetko je nám už tak dôverne známe, až pri srdci hreje. Vrcholové foto č. 1 a pokračujeme ďalej. Cez les bez lístia je vidieť, takže sa nám naskytajú zaujímavé pohľady na siluety okolitých kopcov. Cez trampskú lúku sa rýchlo dostávame späť na zelenú a po nej do sedla. Len krátky pohľad na čas na tabuli žltej značky smer Ružín a už pokračujeme smerom nahor. Ideme po skalách, chceme nájsť tú odbočku, ktorú spomínali trampi dolu pri autobuse, ale nič, čo by neviedlo k podobnému koncu ako pred nejakým časom v žľabe nad reťazou, tu nenachádzame.

Na vrchole nás čaká slnko, krkavce, ktoré nám lietajú tesno okolo hláv, až im pierka v krídlach a....no predsa výhľady - opäť smaragrový Ružín až po priehradu, Roháčka, Bujanov, Folkmárska skala, Kojšovka so zbytkami snehu a ...  áno, samozrejme, aj Tatry - síce len na pár sekúnd a v matných siluetách, ale boli tam!!!! Kto vie, kde ich hľadať, tak ich aj nájde.

Niečo pojeme, závidíme krkavcom, vyhrievame sa na slniečku, ale po chvíľke začíname citiť negatívny vplyv januárového severozápadného vetríka (pán Iľko opäť raz neklamal). Balíme, ešte zápis do knihy a pohľad na hodinky - ak si švihneme, stíhame aj vlak o 12.25. Tak sme si teda švihli smerom na žltú. Makovica sa vytešuje, že po tomto chodníku nešla už 12 rokov. Kontrolujeme stav pamätníka XX. zrazu KST z r. 1973, zisťujeme, že na lúkach, kde kedysi stáli stovky stanov, dnes trónia stovky krtincov - skrátka krtko forever and everywhere. Krížom cez lúku vchádzame do lesa. Ešte pohľad späť na priehradný múr a už slalomujeme po rozbahnenej cestičke pomedzi ovčie lajníčka - môžme si vybrať - buď šliapneme do veľkého alebo do viacerých malých - ovečky, zdá sa, chodia na pašu aj v tieto dni. Tu nás dobieha nejaký osamelý fotograf. Dávame sa do reči a on lúdi od nás informácie o jaskyniach v Malom Ružínku a skratkách smerom na Šivec. Pozývame ho do jaskyne s nami, ale akosi sa mu to nepáči, vraj on radšej chodí sám - tak nech teda hľadá - dávame mu cenné indície, aby aj našiel. Na stanicu dochádzame asi 8 minút pred odchodom vlaku, teda čas 1.30 zo Šivca treba brať ako veľmi vojenským tempom pevný čas, neostáva ani chvíľka na odpočinok, či úpravy výstroja alebo iné vynútené prestávky.

Kto by to povedal, že zažijeme toľko krásy a už o 13.10 budeme v Košiciach. Danka ešte stihne aj rodinnú oslavu.

Obrázok používateľa Legil

Sivecká galéria.

Sivecká galéria. Jaskyňa sa nachádza nad údolím Malý Ružinok v nadmorskej výške
630 m. Je známa aj pod menom Štefanová. Má dĺžku 17 m.
Jaskyňu
počas vojny údajne obývali partizáni. Nebol som tam, ani v Ružínskej jaskyni som ešte nebol, ale chystám sa tam túto sobotu. Trasou: Ružín - Galová - S. Repy - Čermelská dol. - Alpinka. Dúfam, že moje kĺby to vydržia :-)