Názov: Z Kojšova na Kojšu s Horalom Kojšov
Dňa: 10.02.2018
Účastníci: Makovica

Ranné nepríjemné vstávanie na rýchlik o 6.07 odradilo všetkých potenciálnych účastníkov, tak beriem bežky a bez akýchkoľvek súputníkov nasadám do vlaku. Možno, že sa na Kojši stretnem s Koprovcami (ako sa dozvedám neskôr z SMS od zodpovednej Peti, počasie ich nepresvedčilo, takže ostali doma).V Margecanoch sa situácia mení - ani neviem, kde sa všetci vzali, ale bus je plný evidentne účastníkov akcie Horalu Kojšov - ak vždy perfektne pripravenej akcie.

Väčšina ľudí je bez bežiek, nakoniec sa nás nazbieralo 9 - o-ó...bežky mi nefungujú, teda tie "geniálne" pásy sa vôbec k snehu nepriliepajú, aj tie najmiernejšie stúpania musím stromčekovať a potom si jednoducho razím svoju stopu, kde to aspoň trošku funguje. Marián je geniálny vedúci trasy. Napriek tomu, že poriadne zaostávam (našťastie nie som sama, je tu ešte jedna dvojica, ktorá sa takto podobne trápi),  Marian ostáva s nami a venuje sa nám naplno. Posledný úsek ideme vlastnou trasou, razíme si stopu pomedzi stromy a vychádzame presne pri kole s červenou značkou tesne pod vrcholom Kojše. Nakoniec sme jediní z bežkárov, ktorí vyšli až na vrchol, ostatní to po maličkom kufri pomedzi stromy strihli rovno na Eriku.

Na Erike je odmäk, v chate plno, všetci sledujú biatlon, kde bojuje Nasťa (ale nevybojovala...).  Posedíme, pojeme a rozhodujeme sa, čo ďalej. Ja to teda určite beriem skratkou okolo vleku a dolinou rovno do Kojšova. Moje ruky by už asi ďalšie stúpanie nedali. Časť bežkárov ide tak ako ja, ale vyrážajú skôr, takže nakoniec idem dolinou celkom sama, len predbieham pechotu. Do Kojšova prichádzam v rekordnom čase okolo trištvrte na 3. Akurát čas dať si povestné kojšovské kysnuté koláče s čajíkom, prehodiť pár slov s ostatnými a o 15.25 nasadáme kolektívne asi 20-ti do busu smer Margecany. Vlak nemešká, takže odchádzame načas a načs prichádzame do Košíc. Ešte krátke stretnitie s kamarátmi z Košičana a už aj v minikolektíve nasadáme na 19-ku domoc.

Krásny, len trochu boľavý deň to bol...aj pár sprostých slov padlo, čím sa okolitým stromom, krom, cencúľom a prípadnej okolo sa skrývajúcej faune ospravedlňujem.... :-)