Názov: Východ slnka na Kojšovke
Dňa: 10.07.2008
Účastníci: Kopro , Szabari , Steju

DSC_4607.JPGJedlo na Jahodnej... DSC_4612.JPGVeľmi vydarená fotka Koprovho biku DSC_4618.JPGJedlo na Lajoške DSC_4620.JPGNočné Košice + USS DSC_4622.JPGNočné Košice DSC_4632.JPGBaška na Kojšovke
DSC_4643.JPGJedlo a čakanie na východ slnka DSC_4660.JPGZačína východ + dotieravá Baška DSC_4664.JPGvýchod slnka na Kojšovke DSC_4684.JPGvýhľady DSC_4692.JPGvýhľady

Nápad na tento netradičný výlet vznikol v Koprovej hlave najprv len ako obyčajná jazda potme, ktorá sa rýchlo vyprofilovala až na bike túru na Kojšovku, na východ slnka. Zohnal si ešte ďalších dvoch pomätencov(Steju, Szabari) ktorý sa nato dali. Takže oficiálne sme chceli začať našu púť o 22,00 z KVP pri kláštore. Nakoniec to dopadlo tak že o 23,00 sme išli od Kopra najprv na stanicu pre Koprovu kávu a Stejuovu večeru (resp. raňajky).
Cesta v tme...
Cestou na KVP nás z nepochopiteľného dôvodu upozornili policajti aby sme prešli na chodník... no dlabali sme a šli po ceste (na chodníkoch cyklisti nemajú čo robiť) Konečne sme dorazili na KVP ku kláštoru, za ktorým na nás čakala v kukuričnom poli úplná tma. Pole bolo v nečakane suchom stave na to, že aspoň 3 dni predtým pršalo. Zrazu sme boli v lese a rúbali sme si to nad Bankovom, po koreňoch a skalách to hádzalo, šmýkalo, ale úspešne, bez tlačenia sme došli k prvému posedu pod vedením, kde sme sa ani nezastavili z dôvodu neznámych zvukov z lesa. Takže najskôr sme zastavili na Kamennom hrbe (Čierny dub), ku ktorému sme sa dostali po parádnom zjazdíku. Na Kamennom hrbe sme sa zdržali len pár minút, niečo zjedli a šli na Jahodnú. Po ceste sme sa už nikde nezastavovali.
Od Jahodnej
Na Jahodnej sme sa zase napchávali svojimi zásobami a Steju sa vytrvalo pokúšal svojou zrkadlovkou urobiť aspoň nejakú fotku v tej tme, napodiv sa mu darilo. Takže okolo 1:15 vyrážame z Jahodnej a po červenej turistickej značke ideme na Lajošku. Po ceste kopa zjazdíkov ale aj kopčekov. Pri Pišivenkách po skalách to bolo dosť o držku, ale čo by nás už len zastavilo. Kopro si mení baterky vo svetle. Na Lajošku sme dorazili okolo 2:00. Szabari prežíva spánkovú krízu...
Z Lajošky za prvým zábleskom slnka
Kopro zo Stejuom sa chystajú na vyhliadku nad Lajoškou, no po zhliadnutí akéhosi tvora na kopci ich to veeeľmi rýchlo prešlo a vrátili sa k lavičkám a jedli ďalej. O 2:30 odchádzame z Lajošky a dávame travellbug do geocaching-ovej skrýše. Sadneme na biky a ťaháme, až kým nedôjdeme k prvému vyhliadkovému miestu kde narobíme kopu fotiek a zase nasadáme a ideme. Čím viac sa vzďaľujeme od Lajošky tým viac mlák míňame a čím ďalej tým aj hlbšie a väčšie. Nakoniec sa to obišlo bez kúpania. Za Idčianským sedlom sme spozorovali náznak zosvetlenia oblohy. Keď sme už boli tesne pod Kojšovkou, pri úseku s veľkým množstvom mokrých a šmykľavých koreňov, tak na oblohe už bolo jasne vidno, že sa rozvidnieva. Nepríjemný úsek sme prešli a už si to tlačíme hore zjazdovkou k čajovni, kde sme sa nezastavovali a ponáhľali na samotný vrchol.
Príchod na Kojšovku, východ slnka
Prišli sme načas! Rozložili karimatky naobliekali si všetko, čo sme mali so sebou a ľahli na zem, pričom Kopro so Stejuom sa ešte prikryli termo prikrývkou, ktorá je len pre jedného, takže to nebolo ono. Teplota sa pohybovala okolo 7 stupňov a fúkal nepríjemný vietor. Konečne začalo vychádzať slnko. Nikomu sa nechcelo vstať, tak len tak zo zeme poležiačky sme fotili, pričom nás obskakovala Baška (miestny strážny- ustavične hladný pes zo SHMU) Po úplnom východe bola ešte stále kosa, no nakoniec sme sa prekonali a čo najrýchlejšie sa zbalili a vypadli.
Cesta späť
Naspäť do Košíc sme šli tiež po červenej pričom sme sa zastavili aj na Tisícke a pokochali výhľadom. Z tisícky sme šli rovno na Lajošku kde sme sa najedli a pokeckali z chatárom. Ďalšia zastávka bola už len v Košiciach kde sme sa rozlúčili a každý šiel svojou cestou.