Názov: Víkend v Raji
Dňa: 02.06.2017 - 04.06.2017
Účastníci: Makovica, Šaňko, Jerguš, Janni, Duško, Peťa, Kopro, Laco, Lenka, Jerguš, Eskimo, Janík a Lenka na návšteve

P1370916.JPGvyrážame v plnom počte 11 P1370939.JPGčrievičník - najkrajšia orchidea P1370951.JPGTomášovská Belá DSCN1718.JPGJanni stratená v lopúchoch P1370982.JPGZávojový vodopád DSCN1736.JPG
P1370993.JPG DSCN1747.JPG P1380043.JPGnad tiesňavou P1380052.JPGKlauzy DSCN1810.JPGutajená jaskynka za Tesninou P1380090.JPGtu bola kedysi horáreň....
DSCN1812.JPGvečerné posedenie s Janíkom - aj on bol kedysi krtko P1380093.JPGsprávna deľba práce P1380096.JPGchcete langoše? tak chystajte! P1380102.JPGuž kysne P1380106.JPGtoto je posledný z asi 60 ks DSCN1814.JPGnedeľná cyklo-pešo trasa na Kláštorisko
DSCN1834.JPGbikeri na Tomašáku DSCN1838.JPG P1380143.JPGa pechota na Letanovskom mlyne DSCN1846.JPGzáchranári na Tomašáku P1380168.JPGMakovica trénuje rovnováhu..kde? IMG_20170604_104043832.jpgtu...
P1380214.JPGPeťa prichádza na Kláštorisko P1380218.JPGaj Janni s Duškom trielia k nám P1380222.JPGa tu sme vo výške nad Kláštoriskom

Šaňko ponúkol a veľmi dobre vymyslel. Stal sa našim hostiteľom aj sprievodcom. Schádzame sa v piatok podvečer. Mysleli sme, že budeme na Čingove so Šaňkom poslední, ale nakoniec sme prví.

Je krásny večer, tak čo iné sa dá na takejto chate robiť, ako sedieť vonku pod hviezdami a spomínať na geniálne zážitky krtkovských táborov aj na tejto chate. A keď už sedíte pod hviezdami, treba aj naklásť oheň. A keď už horí oheň, treba aj niečo opiecť. Takže siahame trošku do zásob na sobotňajšiu opekačku a Šaňko nám predvádza, ako sa pomaly opeká nad tlejúcou pahrebou. Kým sa to opečie a kým to zjeme, prichádzajú aj poslední omeškanci - Janni a Duško. Žiaľ, ražne sú už prázdne, takže im ostala len vôňa ohňa.

Ráno prichádzajú Lenka, Lacko a Eskimo a o 8.30 na minútu presne vyrážame. Klasicky známou trasou smerujeme každý svojim tempom smer ústie Sokolej. Niečo je však nezvyčajné - Laco natáča krotkého kamzíka, ktorý si to vykračujem pred nimi rovno po chodníku a za každou zákrutou vyčkáva, či ešte idú za ním alebo nie. Šaňko jastrí dookola a nakoniec s radosťou vykríkne - Tu je!  Čo? No predsa orchidea zo všetkých sloveských najkrajšia - črievičník papučkový. Našli sme spolu 5 exemplárov a jeden z nich priamo na začiatku Sokolej doliny, takže sme ho poobdivovali naozaj všetci. Rýchla rota vybieha vodopády, my ostatní sa vytešujeme fotením, pózovaním a obdivovaním. Hore nad tiesňavou obsadzujeme celý posed, veď nás je 11 a pohodlne stolujeme. Potom sa vyberáme, ako inak, presne opačným smerom, ako všetci ostatní. Brutálnym padákom prichádzame na Klauzy. Ďalšia pauzička priamo v domčeku na hrádzi. Nikto nevie, kto to povedl prvý, ale odrazu začala hecovačka, kto sa vykúpe v Klauzách. Adeptov bolo viac, ale nikto sa akosi neodhodlával k činu. Tak to spustila Makovica. Za ňou skočil do vody na hoľaky Kopro, potom Šaňko a pridala sa aj Janni. Plávajúc v možno 10 stupňovej vode Janni zistila, že dnes sa tu kúpu iba levy. Ostatné znamenia ostali na brehu.

Po novej modrej značke ideme cez tiesňavku Tesnina. Rýchla rota zas uteká, a preto nevidia to, čo ukažňzuje Šaňko nám - skalný previs s vybudovanou stenou aj dverami...a ešte pozostatok horárne, na ktorej bola kedysi dokonca aj elektráreň.

Večer nás čakajú obžerkové orgie. Makovica zamiesi cesto, to vykysne, my ostatní zatiaľ chystáme cesnak a syr a...svoje chuťové poháriky na....samozrejme na langoše. Makovica pečie a pečie a pečie a my jeme a jeme a jeme. Makovica ich podáva na tanieri rovno kuchynským oknom. Nakoniec sú všetci takí objedení langošmi, že na opekažku už nemajú ani pomyslenie. Kopro sa ešte prekoná a pustí do ochutnávania slaninky a špekáčikov, ale veľa toho neskonzumuje.

Nedeľné ráno  je rovnako krásne ako sobota. Delíme sa na pechotu a bikerov s tým, že možno sa stretneme na Kláštorisku - aj sa podarilo. Bikeri sa stavia na Tomašáku, aby sa tam pokochali výhľadom a zachraňovali záchranára. Horskáč sa vydal na biku bez vody a cukru, trošku to prehnal a pred totálnym kolapsom ho zachránila voda a pomoc našich krtkovcov. Keď ho odovzdali na infúziu a do rúk záchranárov, pokračujú ďalej. Toto zdržanie spôsobilo, že pechota, i keď sa vôbec nenaháňala, cez Prielom a Kláštorskú prichádza na Kláštorisko ako prvá. Birel na chate stojí 2,30, tak bojkotujeme a usádzame sa vysoko nad Kláštoriskom na lavičke pri chate Horskej služby. Po krátkom spoločnom posedení pechota vyráža smer Čertova sihoť. Na prvej skalnej vyhliadke sa zjavujú dvaja polepetení bajkeri. Makovica sa pýta, kam to akože majú namierené, lebo tadiaľto cyklotrasa nevedie.... nedjú si povedať a potom vláčia biky dolu skalami. Tesne pred ústím Lesnice nás hrdinsky dobiehajú a dokazujú, že predsa to zišli.

Na chatu prichádzame s prvými kvapkami dažďa, ktorý si to ale skôr ako začal, rozmyslel, a prestáva. Tak aj bikeri prichádzajú suchí (zasa ich pechota predbehla).

Ešte veľké upratovanie a odchádzame. Bol to krásny víkend taký plný aktivít,že sme ani nestihli vybehnúť na Soviu skalu a zaspievať hymnu, ako to krtkovia na tejto chte vždy robievali.

Ďalšie fotky:
IMG_20170603_150028476.jpghadík niečo spapal DSCN1801.JPGna Klauzách IMG_20170603_133943176.jpga v Klauzách P1380127.JPGstupačky nad Hornádom