Názov: Veľká noc 1 -Tisovec
Dňa: 25.03.2016
Účastníci: Makovica, Žanka, Sarinka, Kopro, Peťa, Laco, Eskimo, Jerguš, Eva, Milan, Veronika, Števko
Hostia: Maťo

P1220131.JPGvýklad v múzeu P1220137.JPGspoločné foto pred múzeom P1220150.JPGv depe P1220164.JPGuž sme skoro hore P1220173.JPGmonumentálny pohľad od vlajky P1220193.JPGprvý kukuk na Nízke Tatry
P1220201.JPGvrcholový tím na hrade P1220202.JPGvyhliadka od hradných múrov P1220213.JPGdruhý kukuk na Nízke Tatry P1220222.JPGvychádzame na skalný hrebienok P1220223.JPGtadiaľto pôjdeme P1220232.JPGľahko, či trochu ťažšie
P1220236.JPGrukami-nohami P1220243.JPGkrokom P1220247.JPGaj skokom P1220252.JPGcesta cez polom

Veľká noc, to boli tento rok 4 dni plné zážitkov, poznávania a turistiky. Nelenili sme ani minútku. Zážitkov je tak veľa a takých krásnych, že si to pekne podelíme. Prvý deň - cesta tam s jednou zaujímavou zastávkou. Už to je veselé, že ideme na Prednú horu....každý, kto to počuje, hneď posmeškuje na tému, že čo tam budeme piť...a hlavne koľko...

Zraz si dávame o 9.45 v Tisovci na stanici. Posádky 4 áut sa stretávajú takmer na minútu presne, len Milanko trošku mešká a zrejme nechtiac, lebo v aute panuje mierne nervózna nálada...o chvíľu je ale všetko v poriadku a obdivujeme exponáty múzea zubačky v Tisovci. Ešte záverečná fotka pred stanicou, čistenie zaolejovaných rúk z depa a už aj upierame pohľady na vlajku na kopci. Nie je to také rýchle, ako sme si predstavovali, ale nakoniec sme sa tam skoro všetci (vrátane malej Sarah) vyšplhali. Výhľad je tu ozaj parádny, ale nás to ťahá ďalej. Poniektorí to obracajú späť, už im stačilo, niektorých odradí skalný hrebienok pred hradom, ale zlaté oddielové jadro (fuj, samochvála smrdí) neohrozene pokračuje na hrad, okolo ohniska až k skalnému hrebienku. Tu naša neohrozenosť trošku utrpí, občas poniektorí potrebujú pri zliezaní skál usmernenie a navigáciu, kam položiť nohu, ale všetci zo zvládame s úsmevom na tvári (i keď niekedy trochu kŕčovitým). Ešte prechod mohutným polomom, ktorý je prekrásne prečistený pre turistov (vďaka Tisovčania) a už aj schádzame do Tisovca.

Makovica volá chatárovi, je jasné, že to do 3-tej nestíhame, ale meškáme nakoniec len 20 minút. Chata je krásna, prostredie ešte krajšie a chatár nami miesrne šokovaný, keď Makovica pod schodami k izbám vyzúva vibramky s komentárom, že veru špinu a prach si hore nosiť nebudeme. Večer otvára spoločná fazuľovica a potom Makovicino Milujem Slovensko....milujeme a aj sme vedeli, len supergólom bola mapa - nie síce slepá, ale bol na nej len Košický kraj, čo nás pri 10-sekundovom limite na hľadanie poriadne zmiatlo. Vzor krtkovskej excelencie -  Pavlovce nad Uhom uhádnuté zo 4 písmen - Eskimo+Evka - dokonalý tandem.