Názov: Tufový kaňon, Čerešenka a sochy
Dňa: 07.06.2014
Účastníci: Makovica, Zuzka, Smokie, Kopro, Peťa
Hostia: Slavo

P1360870.JPGv tieni pri motokrose P1360874.JPGpohľad do kaňona zhora P1360881.JPGcesta zarúbaná - preliezame P1360885.JPGnajkrajšie časti P1360887.JPGaj my sme v ňom P1360890.JPGpráve od kraja do kraja sa zmestíme
P1360897.JPGspojka Kráľovce-Chrastné P1360899.JPGasfaltka chvíľkami mizne z poraste P1360901.JPGČerešenka a Čerešenka v pozadí P1360903.JPGa my na Čerešenke P1360905.JPGvýhľad zhora P1360909.JPGa výhľad na nás
P1360915.JPGsiluety proti obzoru P1360936.JPGodpočinok pri sochách P1360938.JPGstretnutie s Matesom na Zelenom dvore

Pohodová stretávka o 8.30 na Loky bola predsa len trošku priskoro, ale nakoniec sme sa na Zelenom dvore všetci stretli. Z parkoviska nás potešil prvý výhľad na Makovicu (tú kopcoidnú so 4 vežami). Pri motokrose nás Makovica nepotešila svojim výpočtom kostolov, ktoré vidíme a okolo ktorých musíme prejsť.

Zbehli sme dolu do B. Polhory, zastávka pod bocianim hniezom, Kopro raňajkuje. Prechádzame cez most ponad Torysu vo Vajkovciach - voda už opadla, len na brehoch sú stopy povodne. Okolo kostola pokračujeme do Kráľoviec a Poského. V dedine tesne pred kruháčom (resp. pred značkou, že bude kruháč) odbočujeme doprava smerom na Ortáše Za dedinou už striehneme, kedy bude doprava odbočovať panelka. Vyberieme sa po nej. Onedlho sa pred nami objavuje rampa, o ktorej písali na internete. Vraj okolo rampy doľala. Tak teda prejdeme okolo rampy a spolu s panelkou odbočujeme doľava. Nastáva veľká výmena bikov - každý chce skúšať, ako sa jazdí na tom druhom. Takto pomiešaní prichádzame až na koniec panelky....hmmm, asi nie sme správne. Tak Makovica štartuje GPS,zadáva súradnice kaňona a motká sa po lese, až kým nenájde tú správnu cestu. Kúsok sa vraciame a schádzame doľava na lesnú cestu, samozrejme s takým nasadením, že zas obehneme odbočku a dostávame sa až nad kaňon.Takže sa opäť vraciame a konečne sme pri vstupe do kaňonu. Biky nechávame pod tufovou stenou a lezieme do kaňona. Je taký malý, ale zaujímavý, taký angličák od Zádielu....

Vraciame sa do Kráľoviec a Makovica velí smer doľava na skratku. Z pôvodne predpokladanej poľnej cesty sa vyvinula pekná poľná asfaltka, ktorá sa občas už stráca pod vegetáciou, ktorá neúprosne pokrýva jej okraje. Na vrchole poriadneho stúpania odbočujeme doprava na poľnú cestu a spúšťame sa do Chrastného. Cesta sa mení opäť na asfaltku, vychádzame presne pri krčme. Ešte pár zákrut, poriadne stúpanie a sme na Čerešenke.

Kocháme sa výhľadom, študujeme fotografie s popismi (vďaka stavitelia, takto by to malo vyzerať všade). Sklamalo nás, že na čerešenke nie sú čerešne, crelkom sme sa na ne tešili, ale Makovica nás upokojuje, že pod Chrastným je opustený sad, tam sa najeme.... nenajedli sme sa, ešte neboli dozreté. Z Vajkoviec ideme kúsok po hlavnej spojke na Koš. Olšany - kopa kamionov svedčí o tom, že košické Chvalabohu je uzavreté pre bike-akciu a všetci obchádzajú. Našťastie po 500 m odbočujeme na spojku do Beniakoviec a o chvíľu už lezieme hore ku sochám. Pri pódiu miestni hasiči chystajú Deň detí, pípy už majú naštartované, ale sudy k nim ešte ndorazili, takže nebudeme prvými zákazníkmi. Chvíľu posedíme v tieni pod sochami na kopci a hľadáme na obzore Čerešenku.

Po Makovicinom osudovom chodníku sa vraciame späť na Zelený dvor. Máme to aj so vzrúšom, keď proti nám letia motorkári a spoza nás sa vyrútila štvorkolka, ale inak v pohode vychádzame na most - výborné načasovanie, hore kopcom sa práve plazia slimáčiky uvarených bikerov z Bike-tour trasy. Keby sme chceli, tak sa to takto nepodarí - práve prichádza Mates, hneď vybehne k nám a nakoniec sa aj my pridávame k pelotónu - veď dolu kopcom si užiť zatvorenú diaľnicu, to je super. Len Slávo sa odpája a ide domov na Panorámu lesným chodníkom cez Vodojem. Ťaháme pod dohľadom policatov až ku Auparku. Tu sa lúčime a  poberáme sa každý svojou cestou.