Názov: Sľubica
Dňa: 22.01.2011
Účastníci: Makovica, Danka, Janni
Hostia: Peco, Eskimo, Števo, Lenka, Silvia

P1110738.JPGna štarte na Chválabohu P1110740.JPGFOTOHÁDANKA-rozlúštite text? P1110743.JPGPeco rozdáva hašlerky P1110748.JPGna skale nad Oknom P1110755.JPGv okne v Rajtopikoch P1110756.JPGcez skaly za Oknom
P1110759.JPGnad oknom sa šmýka P1110760.JPGdesiata v magickom Pecovom kruhu P1110762.JPGpri kríži pod vrcholom P1110766.JPGtakto bolo vidieť hrad P1110772.JPGrýchlo foť, je tu kosa! P1110775.JPGa domorodci flegmaticky opekajú
P1110802.JPGčo to bude? P1110803.JPGno predsa P1110805.JPGSnežilúčka!!!!! P1110818.JPGa takéto prozaické meno má na smerovníku - Predky P1110822.JPGmám radosť zo života a to je hlavné.....

Zdalo sa, že to v rámci veľkej akcie richnavčanov sa bude konať komorná akcia krtkovcov s účasťou 2-možno 3 ľudí. Ale na stanici sa všetko zvrtlo inak.....Najprv sa stretli Makovica s Dankou, potom doletel Eskimo, Števo a kamoškou Lenkou (poznávacie znamenie biela čiapka) a ako veľká voda sa dovalil Peco. Nesmelo sa k nám pripojila aj Silvia, úplný nováčik u Krtka. Ečiho sme presvedčili, že lepšie ako na Slanských vrchoch mu bude na Sľubici, tak uznal, že máme pravdu. Janni trošku meškala, tak sme sa všetci stretli vo vlaku.

Janni vojde do osobáčika a vrhne sa na prvého chlapa. Vybozkáva ho - to robí s druhým, tretím a možno aj desiatym. V nemom úžase na ňu pozeráme a ona bozkáva ďalej - Makovicu, Eskima....už sme mali strach, či sa neprerodila na "dieťa kvetov" a nechce bojovať týmto spôsobom za svetový mier, ale to ona len stretla svoju starú partiu a zvítala sa s nimi. Uľavilo sa nám, tak môžeme smelo vyraziť. V Richnave vystupuje viac ako polovica vlaku a všetci máme jeden smer - obecná spoločenská sála. Makovica nás prezentuje a my sa pohodlne usádzame v autobuse. Chvíľka drkotavej jazdy, spálená spojka a už aj vystupujeme na Chválabohu. Neodmysliteľné fotky, riešenie pamätníkovej hádanky (pozri fotohádanku) a už aj vyrážame. Tuho mrzne, na zemi je čerstvý poprašok možno 5 cm snehu, ale pod ním celkom kvalitný ľad. Tak občas tancujeme charleston, ale v pohode prichádzame k vojenskej hláske. Peco nás častuje hašlerkami, aby sme mali dosť silný dych na cestu na Rajtopíky. Viditeľnosť je biedna, takže žiadne veľké zastavovanie pri vyhliadkach sa nekoná, ani sa nenazdáme a sme pri skalnom okne. Ktosi nám strčí do ruky vlajku, ktorá vraj už bola aj v Afrike a v Ázii, tak sa s ňou fotíme a hneď pokračujeme ďalej. V sedle Humence Peco vyšliape v snehu kruh, vraj toto je magické miesto, kde nám bude chutiť a tak pekne spoločne desiatujeme. Veľmi sa ale postávať nedá, mráz zachádza za nechty, tak hneď pokračujeme. Pri výstupe na Sľubicu sa naša skupinka trhá, Eči sa ženie skratkou za nami a čuduje sa, že nás nevie dobehnúť, Števo a Lenka to tiež berú skratkou, ale oveľa pomalším tempom. My ostatní ideme naokolo ku krížu - neodmysliteľná fotka a už sme na vrchole - skalní domorodci opekajú pri ohni, my sa snažíme nájsť Spišský hrad - aj sme ho našli, pre vás ostatných sme na fotke nakreslili šípku. Opäť spoločná fotka na pozadí hlbokého údolia, konštatácia, že je poriadna kosa a už aj cupitáme nadol. Ešte predtým sa ale lúčia Lenka a Števo, z ktorých sa vykľuli domorodci a idú ku krstnej mame do Vojkoviec.

Strmý padák nás opäť nesklamal - poniektorí sa najprv trápia na chodníku, postupne však všetci prechádzajú do lesa. Už len krátka zastávka na našej "Snežilúčke" - má taký prozaický názov - vraj Predky a už vidíme Richnavu. Do kulturáku prichádzame medzi prvými a pikantná klobása chutí všetkým okrem Eskima. Vraj musí pojesť, čo má nabalené, lebo doma bude hubová polievka - nebojte sa, nevyšla nazmar.

V pohode stíhame vlak o 14.55, obsadzujeme skoro celé kupé, náš spolucestujúci to v Margecanoch vzdáva a vystupuje. Na záver dňa konštatujeme, že to bol deň viac ako pekný a viac ako príjemný.

Ďalšie fotky:
22012011039.jpgBývalá vojenská hláska 22012011041.jpgObmedzené výhľady 22012011049.jpgHromada ľudí na vrchole Sľubice 22012011051.jpgJedna zo skupinových foto na vrchole 22012011052.jpgLetisko Sľubica 22012011054.jpgAj vlajka dorazila na vrchol
22012011056.jpgKúsok slnka v diaľke (nad Plejsami) 22012011057.jpgRázcestník Pod Predkami