Názov: Skalné okno a Tri studničky
Dňa: 27.02.2016
Účastníci: Makovica, Braňo, Majka, Peťko, Lenka, Laco, Janni, Duško, Peťa, Kopro, Ľubo, Ľudka, Lacko
Hostia: Monika z KVT

P1210195.JPGopúšťame Opátku P1210200.JPGstrážcovia zimy P1210202.JPGveselá rodinka P1210204.JPGnašli sme ju P1210206.JPGzavesený Peťko loví kešku P1210210.JPGpod oknom - či skôr bránou?
P1210216.JPGpohľad na strom s keškou P1210226.JPGna bráne - nespadne? P1210229.JPGaby ste videli, aká je vysoká P1210235.JPGtesne pod hrebeňom P1210241.JPGpohľad na Kojšu - ahojte, Koprovci P1210242.JPGrozlúčková fotka
P1210247.JPG P1210252.JPGsme na žltej - v totálnej zimnej rozprávke P1210256.JPGaj so slnkom a výhľadom P1210258.JPGtakto mrzne blato P1210265.JPGkamarátka Janka ako chatárka P1210272.JPGtmavomodrá klasika nad Lajoškou
P1210276.JPGahoj, my už ideme P1210285.JPGochutnávka Troch studničiek P1210289.JPGTri studničky - skutočné, nie ako tie tatranské P1210299.JPGna Myslavskom potoku P1210304.JPGTri lipy nad Klatoviankou

Dnes sme sa rozdelili na 3, vlastne na 4 skupiny. Ranným busom ideme 4 a pridáva sa k nám aj Monika z Košičana - čo nás veľmi teší. Braňo aj s celou rodinkou ide autom a stíha, dokonca nás už čaká v Opátke. Posielame ho autom hore odbočkou, kam sa až dá, nech si deťúrence ušetria sily.

Odbočujeme popod kostol do bočnej dolinky a obdivujúc pekné domčeky vychádzame až za dedinu. Ďalej spolu s Braňovcami cupitáme až po drevoskládku. Braňo preberá velenie a smeruje nás k dnešnej keške, na ktorú sa mimoriadne tešíme, lebo je to taká špecialitka - skalné okno....Najprv po zvážnici a potom rovno do terénu strmo nahor. V lese je kopa lístia, zabárame sa vyše členkov, ale na lístí sú asi 3-4 cm nového prašanu a teplomer spadol krásne pod nulu a sneh nám padá do topánok....a ... skrátka je to ako v ozajstnej zime. Nakoniec sme na mieste - skalné okno, či vlastne okienko alebo skôr skalná brána je super...nikto by to tu v lese nečakal. Kešku vyberáme tak, že Peťko visiaci na jednej ruke ju vyťahuje z diery medzi koreňmi stromu a tatko Braňo ho potom za tú istú ruku vyťahuje späť hore.

Keď sme už naobdivovali dosť, čaká nás 110 výškových metrov na hrebeˇb. Výhľad pomedzi stromy je zo skalnatých vrcholkov na hrebeni pekný - vidíme Okrúhlu aj Kojšovku - pomyselne kývame Koprovcom, ktoré šli dnes na Kojšu a behom späť, vraj tréning na M60 - to sme ešte nevedeli, že v botaskách, takže v tom novom snehu asi na vrchol nevyšli. Spoločný koláčik, spoločná fotka a už sa läčime. Braňovci idú ešte hľadať kešku Domček baby Jagy a my sa vydávame rezkou chôdzou po skalnatom hrebeni. Keď schádzame na cestu, príde správa od Kopra, že už sú na Lajoške. Nám chýba ešte asi hodinka cesty. Pripájame sa na žltú a odrazu - waw...tam sú Tatry.... ticho závidíme Koprovcom, čo asi videli z Kojšovky a o chvíľu sa vyžívame v pohľadoch na Slanské vrchy. Ja tu pravá zima - všade biely prachový sneh, z bývalého blata je chrumkavý koberec. Na Lajoške je tiež bielo. Pri kaplnke stretávame Ľubka s Ľudkou, tesne sa míňame, poháhľajú sa na bus o 12.50. Koprovci už vysušili botasky a tiež odbehli smer Košice, tak nám to dnes časovo nevyšlo. Už nás tu čaká len Lacko.

Vítame sa s Jankou, novou chatárkou, ochutnáme kapustnicu, posedíme a po jednej vyrážame smer Vyšný Klátov. Zo žltej však odbočujeme za ďalším novým miestom - hľadáme Tri studničky a vďaka kam,arátovi Karolovi ich aj nachádzame - čarovné miesto, a to len pár metrov od miest, kadiaľ sme už x-krát išli.

Keď po fialovej, tak po fialovej - ďaklej pokračujeme neznateľným chodníkom a potom po ceste okolo potoka. Je však blatistá, tak to berieme radšej lesom. Cesta nám poskytuje zaujímavý pohľad na domy Vyšného Klátova z inej strany. Prichádzame k protipovodňovej zdrži na Myslavskom potoku - zaujímavá stavba, ale zdá sa dosť zanedbaná. Odtiaľ už pomedzi chaty a domy až do N. Klátova, okolo kostola a kríža s lipami a Klatovianky až na Girbeš a ďalej cez tradične blatistý les až na KVP. Tu sa lúčime - Laco a Monika idú na bus a my cupitkáme ďalej pešo až domov. Navigácia ukazuje  23,6  km...celkom pekné. Dve krásne nové miesta spoznané.