Názov: Silvestrovská Rohačka
Dňa: 31.12.2018
Účastníci: Makovica, Ľubo, nečakane Kamil s tatkom a polovičkou

Riskli sme to a šli až rýchlikom o 8:07. Zisťujeme, že sme nič nezmeškali, autobus nás čaká, stíhame aj prezentáciu. Pred autobusom nás čaká jeden oneskorený Mikuláš - náš zlatý Kamil aj s polovičkou, tatkom a krásnymi dvoma psíkmi.

Autobus nás vyvezie k modrej značke pod strelnicou. Stretávame známeho, ktorý tu pozná každý kameň, veď ako chlapec tu pásol kravy a pred pár rokmi s ním Makovica vyšla hore  na Rohačku cestou-necestou. Dnes ale ideme klasicky - na strelnici sa strieľa, tak neradno vbehnúť niekomu do rany. Ani sa nenazdáme a v družnej debate prichádzame na spojku so žltou. Poľovníci už ponúkajú divinový guľáš, ale ešte sa nám nežiada, možno cestou späť (bola to chyba, cestou späť už guľáš nebol).  Ani sa nenazdáme a sme hore. Rýchly zápis do vrcholovej knihy a cupitáme ďalej.  Pekné vyhliadky sa otvárajú na prešovskú a Gelnickú stranu, vidieť Margeciansky kostol, ale smer Tatry zatiahol roletu. Navyše aj stromy už podrástli viac, ako by si turista želal. Na skaly sa ale neodvážime, sú pod snehom, to by mohlo byť nebezpečné.

Hore pri kríži je celkom nepríjemne sychravo a poriadne veterno. Snehu je už aj na návleky a je krásne prachový, teda tu poriadne prituhuje. Rýchly čaj, ponuka koláčikov, spoločná fotka pod krížom a môžeme sa vydať na cestu späť. Dnes sa na vrchole nespieva a len malé skupinky kamarátov debatujú. Každý sa dosť rýchlo poberá nadol, asi nás všetkých po tom dlhom teple chlad príliš prekvapil. Lúčime sa s Kamilovou partiou, oni pokračujú do Kluknavy, kde budú pokračovať v Silvestrovaní.

Krátko sa zastavíme pri Kamennom košiari, kde pribudla pekná informačná tabuľa, poobdivujeme staré stromy na kamennom svahu a  pri vysielači sa vydávame za ostatnými lesnou cestou mimo značky. Tak obchádzame prudké klesanie a do Margecian schádzame príjemnejšie po veľkej lúke za stanicou.

Nie je ani jedna popoludní, sme tu teda veľmi skoro. Máme teda čas aj na silvestrovské párky. Sú horúce a poriadne štipľavé. Z krčmy vychádzame poriadne nasmradení cigaretovým dymom, tak sa vetráme pred stanicou, ale veľmi to nepomáha.

No, niečo pre svoje zdravie sme urobili, môžeme sa pustiť do silvestrovského hodovania v kresle... :-)