Názov: Šikľavá a Dubák
Účastníci: Makovica, Jerguš
Hostia: Vlado Šaro

P1370381.JPG P1370410.JPG P1370432.JPG

Ako Makovica sľúbila, tak sa stalo, pre Jerguša prázdninový výletík namiesto zamrznutej Čuntavy. Pridal sa k nám na poslednú chvíľu ešte kamarát Vlado.

Vyrážame veľmi pohodovo o 9.27, aj tak je na stanici v KE ešte -7 stupňov. Vystupujeme v Chrasti a s nami ešte skupinka dogtrekkerov. My sa ideme ešte pozrieť k Farskej skale - je to skala na brehu Hornádu uprostred dediny a na jej temene stojí fara a kostol - tak preto Farská. Vraciame sa na našu pôvodnú trasu a po chvíľke dobiehame psíčkarov a už aj zaznamenávame prvé ľadopády. Nie sú to tie hlavné, takže si ich skoro nikto nevšíma, ale Makovica ich samozrejme musí obliezť.

A už sme tu. Ľadopád je majestátny. Nie taký mohutný, ako vlani, ale na niektorých miestach sa už začína dotýkať zeme a vznikajú ľadostalagnáty. Fotky zo všetkých strán, až Makovici objektív zapršalo.... nevšimla si to, takže všetky ostatné fotky až do konca dňa sú znehodnotené......

Vychádzame na slnko na ceste do Matejoviec. Odbočujeme disciplinovane po žltej. Slniečko už má svoju silu. Na Šikľavej nám omŕzali uši, a tu na výslní sa dokonca na niektorých miestach topí sneh. Vyliezame po značke až pod vrchol kopca a potom sa spúšťame k Skalnému hríbu - podľa Jerguša k dubáku. Slnko svieti, pózujeme a tešíme sa na krásne fotky. Opatrne schádzame dolu na lúku a okolo brehu Hornádu prichádzame až do Markušoviec. Vlak nám natesno ušiel, tak máme hodinku čas. Hľadáme krčmu, Vlado sa chce pozrieť do krčmičky pri stanici, kde sa mu minule veľmi páčilo. Už sa nám nepáči - je zavretá...smutné, keď už na Slovensku krčmy krachujú....

Našťastie slnko hreje, na peróne je bezvetrie, takže sa nám čaká príjemne. Sú tu aj psíčkari z rána, takže si spoločne krátime čas.