Názov: Ružínskou dolinou na biku
Dňa: 09.07.2017
Účastníci: Makovica, Jerguš

P1310951.JPGpod Humencom P1310955.JPGnebo ako vymaľované P1310957.JPGpod Bokšovom P1310959.JPGzátišie na rieke P1310963.JPGsmer Malá Lodina P1310965.JPGzvláštny pohľad na Napoleonov klobúk
P1310969.JPGkončíme pri plote, ďalej sa nedá P1310970.JPGa pri plote z druhej strany P1310975.JPGKonská skala P1310978.JPGnaše biky a priehradný múr P1310982.JPGa sme nad múrom P1310994.JPGmalé bolene
P1320009.JPGkeď sa do Hornádu vleje Svinka-špinka

Keďže je Laco ešte stále zaneprázdnený stavbou skrine a poniektorí sú na dovolenkách, vyrážame len vo dvojici...teda Makovica vyráža z Košíc sama a v Kysaku priberá Jerguša.

Ešte menšia kontrola  Jergušovho biku, vyčistenie, premazanie a môžeme vyraziť. Ideme najprv po asfaltke smerom na Ružín a za druhým mostom odbočujeme doľava na paralelnú lesnú cestu. Vchádzame do raja - pokoj od áut, mäkký povrch pomerne dobre odvodnenej cesty, nádherné pohľady na rieku, vyumývané a šťavnato zelené kopce naokolo ovenčené belobou skál....balzam pre oči a dušu. Jerguš nadobúda prax v ovládaní a využívaní prevodov. Zisťujeme, že treba ešte trošku doladiť, lebo najľahší prevod trocha zlostí, ale teraz sa zaobíde aj bez neho. Popod Humenec napravo a Baštu naľavo vchádzame do Veľkej Lodiny, pokračujeme ďalej po pravom brehu Hornádu popod Bokšov, okolo chaty Bokšov. Sú tu zaujímavé miesta s prístupom k vode. Breh je vyregulovaný, kotvia tu loďky, voda sa zdá byť hlboká, možno by sa dalo aj plávať.

V Malej Lodine pokračujeme stúpaním 12% a klesaním 14%. Asfaltočka končí pri vyrovnávačke pri plote s tabuľkou zákazu vstupu - konečná, musíme sa vrátiť do Malej Lodiny a prejsť na druhú stranu rieky. O chvíľu sme už na druhej strane pri múre vyrovnávačky. Po viadukte práve prechádza rýchlik aj s vagónom autovlaku, vyzerá to zdola veľmi zaujímavo proti oblohe.

Pokračujeme ďalej až pod hrádzu priehrady. Pár fotiek na moste a dohodneme sa, že banán si dáme hore nad priehradným múrom. O chvíľu už sedíme na dreve na brehu tesne nad múrom a sledujeme húfy rýb, ktoré lovia iné ryby - Makovica je už od Rasťa a Zuzky podkutá a tuší, že to sú bolene, ktoré letia po hladine a plieskajú po vode....rybári v susednej zátoke to potvrdzujú a vraj aj tie húfy malých sú tiež bolene, ktoré lovia ich starší možno súrodenci alebo nedobaj rodičia....rodinný kanibalizmus.

Vraciame sa späť, veď sme dali len tak na otočku 36 km a to pre Jerguša na prvýkrát úplne stačí. Evka nám podáva nedeľný obed, za nim ešte kávu, koláčik a zmrzlinu - skrátka pravé nedeľné menu.

Po odpočinku čaká Makovicu ešte ďalších 18 km do Košíc. Začína pršať, ale našťastie trvá to len chvíľku a môže sa vydať na cestu domov. Takže tá pohodovka mala pre Makovicu nakoniec 69,5 km - ale skutočne pohodových a príjemných. Kto sa pridá nabudúce?