Názov: Prielom Hornádu a Kláštorská
Dňa: 03.03.2018
Účastníci: Makovica, Jerguš, Duško, Janni

Naša najdostupnejšia klasika, len tento rok sme sa na ľad prakticky nedostali, len na takú malú chvíľočku. S Janni si dohadujeme stretko v Tomášovciach, oni idú autom. Ani keby sme chceli, tak by nám to nevyšlo - na minútu presne. Hore kopcom z Tomášoviec už šliapeme spolu.

Na Tomašáku stretávame zopár ľudkov a každý sa vypytuje, či ideme po ľade...Makovica vraj hej, aj na stupačkýňách bude ľad. Hneď pod skalou nasadzujeme mačky, takže prudký padák prekonávame poľahky. Hornád je omrznutý, ale poriadne deravý. Sú zúfalci, čo to skúšajú po ľade, jeden z nich bezradne stojí dolu so psom v náručí pri zurčiacom toku, ktorý mu odrezal cestu ďalej.  Stupačky nás ale nesklamali, sú krádne zaľadnené. Pod mlynom sa objavuje na ľade stále viac ľudí. Na ľadopáde pri mlyne nie sú žiadni ľadolezci. Majú sice natiahnuté lano cez vodu, klebo koryto nie je celkom zamrznuté, ale na druhej strane ani nohy.

Za mlynom stretávame dokonca zopár ľudí na korčuliach, po chodníku prebiehajú nezjazdné úseky. Na jednom mieste schádzame na ľad aj my. Trošku sa prejdeme, ale je to dosť deravé. Jerguš sľúbil mame, že po ľade nepôjde, tak sa vraciame späť na chodníék. Vracia sa s nami aj Duško, len Janni ostáva na ľade. Je taká rýchla, že nás predbieha, prebehne popod lanovú lávku a dobehne až k reťazovému mostu, kým jej Duško volá, že ju čakáme pod Kláštorskou.

Ideme hore tiesňavou, veď ona nás dobehne. Na veľkom ľadopáde sú 2 partie ľadolezcov. Sekajú a sekajú, o chvíľu sa dosekajú až k vode a bude po paráde. Je tu asi ľadolezecký nátresk, keď 2 zúfalci lezu aj krpatý Machový vodopádik, takže tradičné foto sa nekoná.

Na Kláštorisku ani nejdeme ku chate, nízka oblačnosť zabezpečila, že výhľady sa nekonajú. Jedna povinná fotka a už aj cupitáme o červenej na Letanovský mlyn. Stíhame to  za 35 minút, presne podľa značky. Zopár tradičných fotiek na moste a pokračujeme ďalej. Máme až takú snahu stihnúť s Jegrušom vlak, že nakoniec čakáme na stanici temer 20 minút + 10 minút meškania vlaku.