Názov: Predjarná Rohačka
Dňa: 14.03.2009
Účastníci: Makovica, Braňo, Janko Drobček, Maťo s Riou, Peťa, Kamil, Kopro, Danka, Žanka, Katka, Veronika, Jaro, Szabi
Hostia: Mirka

P1000060.JPGranná zimná rozprávka - vydržala len do obeda P1000065.JPGkrátky oddych v strmom stúpaní P1000067.JPGsnehuliačikovský pom-bär P1000068.JPGstavba snehuliaka P1000076.JPGa tu mu k plnej kráse chýba už len Žankino tričko P1000077.JPGtak toto je vrchol Rohačky
P1000083.JPGa toto ich veličenstvá zhadzujúce cukríky P1000105.JPGMadona na Rozsypanej skale

Ale nás bolo, čo? Ak nepočítame Riu, tak 14!!!! Keď sme vystúpili z vlaku v Margecanoch, zdalo sa, že sa nám slniečko schovalo. Ale to bol len opar nad vodou a po chvíľke sme zas mali nad hlavami modré nebo. Fučali sme hore kopcom ako malé lokomotívy. Pri vysielači už bola celkom slušná snehová pokrývka, ešteže sme si viacerí vzali prezieravo návleky - a tí, čo si nevzali, jednoducho nabrali plné topánky snehu.

Tesne pod vrcholom sa rozpútala guľovačka, ale Makovica ju zastavila, vraj až na ceste späť, aby sme neprechladli. Tak sme si aspoň postavili snehuliaka. Ale nie takého obyčajného - s krásnymi cukríkovými očami. Jedno očko mal modré od Žanky a druhé oranžové od Makovice. To modré ale Janko pažravo zjedol, tak mu Makovica pohľadala ešte jedno oranžové. K tomu ešte dostal na simpsonovskú šišatú hlavu Petinu šiltovku, Makovicine okuliare, do rúk Veronikine paličky, na ruky Petine rukavice a dokonca aj náramok. Vrcholom bolo krtkovské tričko, ktoré Žanka priamo na mieste zo seba vyzliekla.

Ešte chvíľka a už sa zapisujeme do vrcholovej knižky. Pokračujeme ešte ďalej. Na skalách nasleduje posedeníčko a konečne desiata. Kopro s Dankou sedia na oddelenej skale a zo svojich výšok hádžu plebsu (teda Peti a Jankovi) cukríky priamo do úst - teda chceli by, ale trafiť je dosť ťažké. Tak teda aspoň vyrábajú jablko špikované cukríkmi a to im posielajú nadol. Stromy už vyrástli, teda výhľad sa poriadne obmedzil, ale na Rozsypanej skale (teda v mape Čiernej hore) pri kríži a soche Madony je to trošku lepšie. Cez opar vidíme Šarišské sopúchy, Kojšovku, Folkmáresku skalu aj Šivec. Kostolík v Margecanoch a hladina Ružína dotvárajú kulisu. Kopro s Braňom a Maťom nachádzajú kešku medzi skalami a je v nej malý cestovateľ - pekná žltá kačička. Braňo ho berie, že ho pošle niekam ďalej.

Pomaly sa mračí, zdá sa, že sa ochladzuje, ale sneh nám doslova mizne pred očami. Vraciame sa po tej istej ceste a žasneme nad tým, že snehuliaka nám ktori rozbil - tým vinníkom ale bolo slniečko a jeho teplo, ktoré sa postaralo aj o to, že cesta sa rýchle mení v bielej periny na hnedé blato a z lesa v dolnej časti zmizol sneh úplne.

Do dediny prichádzame tak akurát včas, aby sme stihli vláčik o tretej. Braňo opäť nakladá plné auto nerežistov, kýveme si na rozlúčku a motoristi odchádzajú.

Ďalšie fotky:
P1170005.JPGPrvá pauza P1170016.JPGOfček P1170019.JPGprocesia P1170025.JPGpo dlllhej pauze Szabi P1170028.JPGPomberko P1170048.JPGstavba snehuliaka
P1170067.JPGfotíme P1170070.JPGvrcholova kniha P1170076.JPGVeronika P1170086.JPGOfček ovce.jpgOvečky kojsofka.jpgKojšovka
P1170108.JPGOfček P1090758.JPGlesík od Mirky P1090773.JPGZrejme kameň od Mirky P1090776.JPGMadona od Mirky P1090775.JPGa my objekívom Mirky _MG_3606.JPGOfcek a sestricka Kaťa
_MG_3619.JPGA jak sa morduju do kopca... _MG_3635.JPGGulovacka... _MG_3636.JPG...uz to opusta drobcove ruky... _MG_3637.JPG..uz to prilieta... _MG_3638.JPG...a bác! _MG_3644.JPGPreco ked dakto vidi objektiv hned sa skery?
_MG_3647.JPGJediny kto sa zmohol na pozdrav je ofcek... _MG_3653.JPG...no predsa. _MG_3692.JPGHehe kamil a jak sa zase ksichti :) _MG_3696.JPGGeokeserska dvojica... _MG_3697.JPG...a este raz. _MG_3699.JPGVeronika
_MG_3701.JPGModelky :) _MG_3702.JPGTen drobec vyzera taky velky asi len preto ze stojim na skale pod nim... _MG_3704.JPGSzabi _MG_3724.JPGMomentka :) -- Ria.
Obrázok používateľa Czaky

Ahoj

Ahojte ja len aby som uviedol na správnu mieru... Kopce doliny a iné časti hôr by sa mali pomenuvávať, vzhľadom na to ako sa v danom kraji alebo okolitých obciach daný kopec nazýval... Zvätša je to v poriadku ,ale v prípade rohačky to tak nieje... Keďže pochádzam z tohto kraja a milujem hory a snáď nieje miesto v pohorý čiernej hory kde by som nebol... musím uviesť na správnu mieru... najvyšší vrch čiernej hory je nazývaný rohačka(1028m.n.m) no v obci z ktorej pochádzam(Hrabkov) nikto takto nenazýva tento vrch ,voláme ho čierna hora... Naopak rohačku nazývame vrch ktorý sa uvádza ako rozsipané skaly ... tak to je aj so silvestrovským výstupom(ináč velmi pekná akcia) ktorý sa nazýva výstup na rohačku ,ale nieje to na ten zalesnený vrchol z ktorého dokopi nič nieje vidno,ale na (rozsipané skaly) rohačku...:) Tak ja len toľko aby som uviedol na správnu mieru ... prajem vela krásnych túr a pekných zážitkov a výhľadov...