Názov: Otváranie novej cyklotrasy - Furča
Dňa: 18.05.2019
Účastníci: Makovica

Keďže majú všetci ostatní asi iný program, vyrážam opäť sama, ale na Furči sa nás stretáva pri vodojeme okolo 30 ľudí. Po slávnostnom prestrihnutí pásky sa vydávame na mne notoricky známu trasu začiatku cesty na Čerešenku.

Počasie nám praje, ani blato nie je až také hrozné, ako by sa mohlo po toľkom daždi zdať. V pohode prichádzame do Hrašovíka, kde nás čaká sama pani starostka so sladkým prekvapením prestretým na stole priamo na dvore obecného úradu. Makovníky a orechovníky upiekli tetušky z Hrašovíka, bábovku v miestnej pekárni. Na chvíľku sa zastavíme, zopár spoločných fiotiek do obecnej kroniky, poďakujeme za občerstvenie a už aj pokračujeme ďalej.

Repka na poliach pri ceste brutálne rozvoniava (či smrdí?), pedálujeme proti miernemu vetru. K sochám nikto neodbočuje. Tak sa len pozriem, dopredu a dozadu, či mojim náhlym odbočením nespôsobím niekomu dezorientáciu. Za mnou nikto, tak svižne odbočím na mierne zablatenú poľnú cestu a pokračujem k sochám. Mlaý muž, očividne hrdý majiteľ stavebného pozemku čosi kope rýľom a na moju otázku, či tadiaľto pôjde v budúcnosti riadna cesta, odpovedá, že samozrejme, ale z druhej strany pozemku. Takže Hurá, je šanca že v budúcnosti tu bude menej bahna. Zastavím sa pri mojich obľúbených lukostrelcoch a pokračujem hore lúkou a lesom. Až na krátky strmý a blatný úsek, kde musím potlačiť, je celá cesta až na Zelený dvor pekne zjazdná. Tu už stoja spolu trónisti a rozdumujú, čo ďalej. Prijmem ponuku na nealkosteiger a pagáč od Mestských lesov a pridám sa k diskusii, kam ďalej. Ani neviem prečo, ľahko sa nechávam presvedčiť na úlet smer Kráľova studňa a Hrešná...to všetko samozrejme cez ďalší kopec cez Tepličansku baňu.

Ideme v komickej zostave 5 chlapov, z toho 3 elektro a jedna baba - neelektro. Cez krematórium a baňu prídeme všetci spolu do Kostolian. Neodmysliteľná trónistická prestávka v Pube u Ota s objatí neustále sa vo vzduchu vznášajúceho topoľového páperia a po polhodinke sa delíme. Dvaja skracujú trasu priamo na Hrešnú a 4 pokračujeme podľa pôvodného plánu. Elektrobikeri nás blahosklonne čakajú na nepretržitom 6 kilometrovom stúpaní, ale na Hrešnej sa všetci spolu opäť stretneme.

Chlapci pokračujú ešte zaujímavými cestičkami cez záhradky na Alpínku, ale ja už švihám rovno domov, veď o 5-tej ideme na noc múzeí.

Počasie nám prialo, nálada výborná, čo viac pohodovému bikerovi treba.....