Názov: Okres PTZ a krásna cyklotúra
Dňa: 25.04.2009
Účastníci: Makovica, Janko, Peťa, Szabi

P1000662_resize.JPGrozkladáme terč na nepokosenej lúke P1000667_resize.JPGako to urobíme P1000675_resize.JPGpozrite, kam nám emigrovala vedúca... P1000684_resize.JPGPeťa plazí ako o život P1000690_resize.JPGJanko hrdinsky chytá zablúdené loptičky P1000702_resize.JPGchlapci pekne balia terč - ale im to ide od ruky...
P1000704_resize.JPGčo myslíš, Szabi, už to bude? P1000718_resize.JPGvchádzame do doliny Ružinka P1000722_resize.JPGpozdrav jari - záružlie P1000724_resize.JPGpustite ma ďalej!!!!! P1000726_resize.JPGsenníky v hornej časti Veľkého Ružinka P1000727_resize.JPGa stále nahor, jednotvárne, monotónne....a hlavne dlho!!!
P1000730_resize.JPGMakovica a Peťa nie veľmi šťastne zvolili krátke tlačenie do kopca P1000733_resize.JPGna Vysokom vrchu - Janko, nechaj môj bike!!!! P1000734_resize.JPGVolovské vrchy ako na dlani P1000736_resize.JPGzačína krkolomný zjazd do Nemcovej dolky P1000742_resize.JPGkofolka a záver našej cesty

No, dúfali sme, že nás bude viac, ale užili sme si to aj tak.

Vyštartovali sme o 7.45, keďže Peťa trošku meškala. Nepríjemná cesta cez Kostoľanský most a už pokračujeme po peknej ceste dolinou Hornádu. Rieka je už trošku čistejšia ako včera, najmä nad Kysakom, nad ústím Svinky. Radosť bola pozerať na okolitú prírodu - taká šťavnatá zeleň sa tak často nevidí. U Stana v chalúpke pod Skalkou sme ešte trošku pomohli s prípravou pretekov - najpríjemnejšie bolo váľanie trávy pod terčom na hod, keďže Stanovi sa pokazila kosačka. Účastníkov nebolo veľa, takže preteky skončili do 90 minút. Vlado Kochan sa popasoval s počítaním výsledkov, Makovica s vypisovaním diplomov. Ani sme nestihli poriadne upiecť klobásu, čo Janko kúpil v Kysaku a už sme tu mali vyhodnotenie.

Chvíľu po jednej sme vyštartovali po Jankovej trase - Lodina-Lodina-Veľký Ružinok-Vysoký vrch-Alpínka-Košice. No, ľahko povedať, ťažko urobiť....v ústí Ružinka sme ešte načapovali vodu zo studničky, Peťa naštartovala GPS a už sme aj opustili známu cestu a odbočili doľava. Makovica psychicky nezvládala to pomalé, tiahle a nekonečné stúpanie - síce krásnou dolinou, ale nekonečné....tam , kde sme sa podľa mapy nachádzali tesne pod Vysokým vrchom a bolo treba vytlačiť bike len necelý kilometer, jednoducho vyhlásila neposlušnosť a povedala, že ďalej neobchádza a jednoducho to radšej vytlačí. Peťa sa k nej zo solidarity pridala a GPS dala chlapcom, aby nezablúdili....no oni nezablúdili, ale kočky skoro hej....Cesta zmizla a pokračovalo tlačenie lesom pomedzi konáre. Našťastie sa pripojili k ceste a na ešte väčšie šťastie si Makovica uvedomila, že tým smerom ísť netreba. Odbočila opäť do lesa nahor a o 50 metrov boli priamo v selde pod Vysokým... Rozkempili sa, dojedali zásoby a keď o chvíľu dorazili chlapci, tvárili sa, že sú tu už celú večnosť.

Po krátkom odpočinku a pozdravení sa s niekoľkými ďalšími cyklistami, obliekame na seba bundy, veď nás čaká zjazd a vyrážame do Nemcovej dolky po zelenej. Dtrmina láka na rýchlu jazdu, ale terén nám hovorí no-no-no.... Vychádzame na rúbaň s nádherným výhľadom na Volovské vrchy... ešte chvíľka a sme na Nemcovej dolke. Krásna zelená lúka tu už len bola - srdečne pozdravujeme motorkárov, štvorkolkárov a lesné mechanizmy, ktoré z krásnej lúky urobili rozjazdenú točňu svojich tátošov. Pripájame sa k asfaltke a letíme nadol, čo to dá - 10 kilometrov zjazdu sme si ozaj zaslúžili. Na Alpínke ani nepribrzdíme a letíme ďalej - akosi neskoro sme sa začali dohovárať, či ideme po modrwej (to Peťa a Makovica jednoznačne zavrhli) alebo cestou na Bankov (to sme už nestihli odbočiť), tak teda ideme po hlavnej ceste - ale ako spočítala Makovica, bolo to celkom slušné, predbehlo nás len 22 áut. Ešte kofolka na Loky, spoločná jazda po Komenského a na Maratóncovi sa lúčime. Bol to krásny deň, celkom by bolo zaujímavé spočítať kilometre a prevýšenie, ale to musí už niekto iný.

Súvisiace články
Obrázok používateľa petronelke

Trasa

No výškač odo mna nechcite . . . az takto zadobre sa s GPS nemam ale kilometricky to vychadza na tych 70 km

Obrázok používateľa šaňo.a

Pošli subor

mne a ja to nejak prekonvertujem, a vložím na stránku: sano.azavinaccentrum.sk. Poprípade, keď mi ho pošleš, hodím tu hodím návod, ako konvertovať hocijaký GPS súbor na gpx.