Názov: Nedeľňajšie len tak dookola na biku
Dňa: 19.07.2015
Účastníci: Makovica, Jožo

P1130591.JPGnová cesta ku kostolu P1130594.JPGJoži pred kostolom sv. Mikuláša P1130597.JPGVárhegy P1130604.JPGVárhegy 2 P1130609.JPGhľadanie Skalky - tu pôjde asi nové elektrické vedenie P1130612.JPGKoscelek a nájazd ovadov
P1130615.JPGlávka v Trstenom P1130619.JPGa my na nej P1130622.JPGodpočinok na detskom ihrisku v Gyňove P1130629.JPGČaňa P1130630.JPGsomáriky v Kokšov-Bakši

Napriek bufeťáckemu štartu o 10.00 sa stretávame pri Auparku pen dvaja. Nevadí, vyrážame s radosťou a elánom. Hneď na Palackého opúšťame cestu a schádzame k Hornádu.

Smerujeme na Krásnu a využívame každý kúsok jazdy v tieni, dosť pripeká. V Krásnej si vyberáme už ňdávno nejazdenú červenú značku do myšle. Okolo štrkobvne Krásna sa to dosť pomenilo a trasa okolo Kokšov-Bakše je už úplne iná. Ďalej vchádzame už na lesnú cestu. Konštatujeme, že by bolo treba brigádu - píločku, záhradkárske nožnice a mierne tie konáre a černičie osekať. Zihľavqa nevadí, len je neríjemná, ale tieto konáre sú pri jazde už nebezpečné. V nižnej Myšli tesne pred mostom sa napriek dlhodobému teplu na ceste objavujú veľké mláky - kde sa tu asi vzala tá voda.

Po moste po hrkajúcich podvaloch prechádzame so dediny a šliapene nahor ku kostolu sv. Mikuláša. Výstup je vynovený, úž vôbec nevidieť osudný odtrh svahu po povodni spred pár rokov. Vytlačíme nahor a v tieni si užívame výhľad na Košickú kotlinu s jazerami a hradbou panelákov na obzore. Je trošku opar, ale nevadí. Pokračujeme ďalej na Várhagy a Koscelek. Na Várhegyi vylezieme k replikám neolitických obydlí a čítame informačné tabule - škoda, že málokto z Košičanov vie o tomto mieste.Mali by sem chodiť na exkurzie škôlkari a prváčikovia.... chýba už len nejaký prístrešok s lavičkami pre prípad dažďa a škola v prírode za pár halierov je zaručená. Kedy na to zodpovední prídu?

Skôr než odbočíme na Koscelek, ideme pohľadať Skalku nad Olšavou, ktorá sa spomína v literatúre. Ideme proti prúdu rieky po peknej poľnej ceste, potom po menej peknej ceste, potom po úzkom chodníčku. Na svahu naľavo a na chodníku sa objavujú skaly a balvany, jasný dôkaz, že už sme blízko skál. Po asi 50 metroch nás však zabrzdí neprekonateľná hradba krovín, pŕhľavy a černíc. Vraciame sa a cez most odbočujeme na Koscelek. Tu nás po krátkom zstavení napáda roj neodbytných ovadov. Kapitulujeme pred týmito neodbytnými trpaslíkmi a rýchlo mizneme z lesa. Po ceste sa dostávame so Myšle a tu odbočujeme na Trstené. Cesta ďalej je už dosť veľké trápenie. Na nebi kúria ako v pekle pod kotlom, ani mráčik, čo by nám priniesol chvíľkovú úľavu. Prechádzame cez turistickú lávku do Gyňova a okolo jazera v Čani (voda v nej má farbu ranného moču, bŕr, a ktosi sa v nej dokonca aj kúpe, ale inak je tu ľudoprázdno) sa dostávame do dediny a ďalej pokračujeme po ceste smer Košice. Vo Valalikoch odbočujeme okolo farmy s kozičkami a somárikmi do Kokšov-Bakše a okolo jazera naspäť do centra mesta.

Mal to byť pohodový výletík na nedeľné dopoludnie, nakoniec sme v úpeku ako na špnielskej klasike natočili 60 kilometrov.