Názov: Minčol
Dňa: 28.04.2016
Účastníci: Makovica, Telíčko, Eva

P1230719.JPGcestou na Lazy P1230726.JPGnová kaplnka na Lazoch P1230730.JPGpri kríži a smerovej ružici P1230734.JPGa toto vidíme... P1230745.JPGaj z vrcholu Minčola P1230749.JPGpohľad na západ...
P1230752.JPG... a na sever do Poľska P1230757.JPGvykúka aj spod snehu P1230765.JPGcencúle ako v zime P1230778.JPGz Malého Minčola P1230790.JPG P1230796.JPGkostolík v Lukove

Taká stredotýždňová túrička v ideálnom počasí a ľudoprázdnych horách je skrátka úžasná....

Odchádzame auto o 7-mej, aby sme sa stihli do 5-tej vrátiť. Do Livovskej Huty je to poriadny kúsok a ešte aj na chvíľku skysneme v Prešove v zápche. Z auta vystupujeme tesne pred 9-tou. Odstavujeme na otočke pri pomníku a ďalej už po vlstných. Pri kostole na hornom konci sa lúčime s Topľou, z ktorej je už len malý potok (ale Krti by vedeli spomínať, aký dokáže byť dravý, však Šaňko), a pokračujeme po žltej doprava. Pomerne strmo stúpame. Je tu poriadne chladno, všade napadaný sneh a natiahnutá inovať. Po hodinke vychádzame z lesa a uživame si prvé výhľady. Prechádzame ponad pramenisko Tople a pri kríži za sedlom Lazy to Minčol rozbaľuje naplno. Vidíme všetko, čo je na vyhliadkovej ružici - aj Kojšovku (tú teda len tušíme, ktorá to je), Nízke Tatry s Kráľovkou, Vysoké Tatry ako na dlani, Tri Koruny, poľské kopce....a nad všetkým modré nebo s fotogenickými obláčikmi.

V závetrí pilónu si dáme desiatu a pokračujeme ďalej smer Malý Minčol - je to trošku problematické, ale nakoniec značku nájdeme i napriek tomu, že smerovky sú celkom hrdzavé a samozrejme nečitateľné. Výhľad z malého  Minčola nie je taký krásny, treba zájsť zo 50 m od smerovníka, aby sme si vychutnali Tatry. Ďalej je to už len o klesaní a odbočení na správnom mieste podľa navigácie. Potom strmý padák, križovanie cesty a opäť strmý padák a už sme na pohodlnej lesnej ceste a po 2 km späť v Livovskej Hute pri aute.

Cestou ešte krátka zastávka pri drevenom kostolíku v Lukove. Makovica vylezie až do veže ku zvonu, ale kostol si pozeráme len cez špáry v stenách, kľúčovú dierku a okienko. Vraciame sa do Košíc, je pred piatou a je tu nečakane teplo.....