Názov: Len tak okolo Kysaku
Dňa: 30.03.2018
Účastníci: Makovica, Jerguš

P1370867.JPG P1370910.JPGNa bašte

Ráno prší, tak výlet do Hanisky rušíme. Ale keď sa o 10-tej začína vyčasovať, doma veru neostaneme, veď sú prázdniny.

Makovica si vyzdvihuje Jerguša v Kysaku č. 1 a pred 12-tou vyrážame. Najprv smer jaskyňa, cieľom je nájsť biely kameň do Evkinej skalky. Biela skala sa nekoná, ale sledujeme krásny svadobný let krkavcov - tento rok trošku omeškaný, ale veď počasie za to môže....ďalej pokračujeme cestou okolo chatiek ku horárni. Tam si vyberáme - po červenej alebo ďalej dolinou. Ideme ďalej dolinou, ale asi to nebol dobrý nápad. Ako všade inde na Slovensku, aj tu sa brutálne ťaží....padajú všetky stromy naokolo. Najprv sa len vyhýbame, ale po odbočke na cestu nahor na hrebeň už preliezame konáre, ktoré po odvezení hrubých kmeňov asi nikomu netreba - veď dreva je dosť a tieto tenké kusy speňažiť je ťažko...a srdce a duša plačú - čo budeme dýchať?

Vyliezame na hrebeň, vyšli sme už nad baštu, tak sa trošku vraciame. Malá guľovačka (Jerguš sa sťažuje, že nefér, lebo Makovica nemá vetrovku a vraj bez vetrovky ju guľovať nebude - toľká ohľaduplnosť od chlapa...). Času máme dosť, tak preskúmavame všetky skalky, obliezame ich zhora i zdola.

Na bašte je nám smutno. Je tu toľko bordelu - špaky, konzervy, plechovky, obaly z potravín, servítky....ani poniklece pomaly nemajú kde vyrásť. Posedíme, sme tu celkom sami, vlastne po celý čas sme v lese celkom sami.

Keď už objavujeme, pokračujeme v objavovaní ďalej - pokračujeme po starej červenej, ktorá bola zrušená ešte pred x-y-z rokmi, ale značky na stromoch sa zachovali v neuveriteľnej výraznosti. Tesne pod hradným vrchom odbočujeme do doliny a schádzame na cestu neďaleko prameňa. Naberieme vodu a vrátime sa na cestu, kde je menej bahna. O chvíľu sme opäť v prvom kysackom dome, kde nás čaká Milanko s obedom - full servis úplne neuveriteľný.