Názov: Krtkovský Mikuláš v Starom Smokovci
Dňa: 04.12.2015 - 06.12.2015
Účastníci: Veľa, veľa a ešte viac v 3 generáciách

P1190273.JPGnaše bývanie-Tatranská klasika P1190165.JPGna Hrebienku P1190168.JPGľadový dom zvonka... P1190174.JPG... a zvnútra P1190179.JPGMikuláš pred Rainerkou P1190182.JPGmamka, tie topánky nie sú dobré....
P1190187.JPGale výhľad je tu parádny P1190199.JPGhore hore k vodopádu P1190210.JPGvodopád-ľadopád P1190215.JPGpo červenej.... P1190217.JPG... na Zamkovského P1190224.JPGa Lomnickú vyhliadku
P1190232.JPGodchádzame smer Skalnaté pleso P1190244.JPGvodopády pod Rainerkou P1190256.JPGvyhliadkový altánok na Hrebienku P1190286.JPGdetské nočné z rozprávky do rozprávky P1190292.JPGuhádli sme všetky rozprávky P1190299.JPGdron a prskavka
P1190314.JPGpreteky - na rýchlosť, či krasojazda? P1190344.JPGto je pajada, ako hovorí Sarah P1190356.JPGide ti to... P1190401.JPGťažký život paparazziho P1190423.JPGvo dvojici je to veselšie P1190442.JPGštart s podporou
P1190462.JPGale nás je! P1190466.JPGkde to má volant! P1190470.JPGtoto je guľovač P1190473.JPGrodinná šílená jazda P1190477.JPGa toto naša veža P1190498.JPGa bojovka navzájom
P1190501.JPGkaždý proti každému P1190510.JPGJerguš v akcii P1190512.JPG a Šaňo v akcii

Tak sa nám to opäť raz podarilo, aj keď skrachované ubytovanie za nás poriešil Šaňko. Vďaka nemu sme si užili luxus penziónu priamo v centre Starého Smokovca (asi tak 2 minúty od stanice a 5 minút od lanovky a zjazdovky) - a hlavne celé 2 dni nad hmlou a mrholením, ktoré panovalo v dolinách.

Po stretnutí v penzióne si hneď užívame mrazivé zimné počasie. Je 5 pod nulou, za chatou malý kopček (ozaj malý, asi 3 metre) so zmrznutým snehom, veď včera pršalo, ale drobci hneď skúšajú klzáky. Aby to bolo bezpečnejšie, ideme s nimi na Jakubkovu lúku, kde už fúkali sneh, tak sú tam podmienky trošku lepšie. Mrzne až praští a na nebi je asi milión hviezd. Neskoro večer ešte vychádzka smerom na Hrebienok, ale sme šokovaní - aj už len okolo uly a zdoliny sa plazí hmla, ktorá nám hatí zámery na pekné nočné fotky podhoria.

Ráno je opäť jasno a o 9.30 vyrážame smer Hrebienok. Po povinnej návšteve ľadového dómu  pokračujeme na Rainerku a ďalej na Zamkovského chatu. Ľudí je milión v oboch smneroch, chaty ryžujú viac ako vo vrchole letnej sezóny. Pred chatou stojí snehová socha bradatého uja, zhodujeme sa v tom, že je to asi Mikuláš. Sarinka rtrošku trucuje, akosi si nevie zvyknúť na nové topánky, ale i keď v poriadne roztrhanom pelotóne nakoniec prichádzaje všetci na Zamkovského chatu. Sara odrazu nie je unavená a skúša všetky snehom nezasypané akrakcie detského ihriska. Makovica zvláda na rýchlu otočku Lomnickú vyhliadku a vracia sa späť, aby šla dolu spolu s Veronikou a Sarou. Tí odrastení sa vydávajú ďalej na cestu na Skalnaté pleso v stopách Ľuba, ktorý už vyrazil, aby stihol lanovku z plesa do Lomnice, lebo má voľný lístok.

Skôr, ako préde Mikuláš,  ešte stíhame nočnú sviečkovú hru na ujazdovke, aj strážnik nám vyšiel v ústredy a pozhasínal na tú chvíľu bezpečnostné svetlá na zjazdovke. Potom už v spoločenskej vypukla tombola a po nej prichádza tradičný Makomikuláš. Deti spievajú z plných pľúc a celého srdca a odnášajú si vytúžené sladkosti. Potom pokračujeme Jergušom a ďalej pekne vzostupne podľa veku šarádime rozprávkové postavičky. Keď sa po rozdaní všetkých sladkostí MIkuláš odišiel, objavuje sa Makovica práve včas, aby poľahky vyšarádila rozprávku, ktorú ostatní nechceli - Danka a Janka - také ľahké, najmä keď máme v tíme hádačov Žanku.

Vrcholom večera je let Koprovej quadrokopterky s podvesenou prskavkou - samozrejme zapálenou. Po náročnom dni sa poberáme späť dokonca už pred polnocou.

Nedeľu - ako inak, opäť jasnú a zaliatu slnkom - venujeme šmýkaniu na zjazdovke - sampzrejeme opäť aj na čas testujeme tie najrôznejšie približovadlá, vymäkčené Koprovým vynálezom - penou zn. Magneti. Potom staviame veže a pyramídky, a výroba stavebných guličiek pomocou tzv. "guľovača" - takú haluz ste ešte nevideli - sa samozrejme zvrhla na guľovašku dvoch proti dvom, potom detí proti rodičom a potom snehovú bitku všetkých proti všetkým.

Ešte hľadanie pokladu - no neskončilo regulérne - Peťa musela Žanke telefonovať, či vpravo alebo vľavo a chlapcom muela ísť na pomoc Romy - na obhajobu im ale slúži, že ani ona sama ho nenašla bez problémov.

Mikuláš 2015 končí - neuveriteľné...nech žije Mikuláš 2016, asi v Raji.