Názov: Kojšovský Mikuláš
Dňa: 09.12.2011 - 11.12.2011
Účastníci: Makovica, Zuzka, Kopro, Danka, Kika, Tete, Peťa, Kaťa, Maťo B., Inka, Milan, Eva, Jerguš, Braňo, Majka, Lenka-Yeti, Peťko-zatiaľ bez prezývky
Hostia: Petin Stanko, Jergušov Maťko

P1160717.JPGvyrážame na Turniská P1160718.JPGstrmý výstup P1160723.JPGskaly sú už blízko P1160726.JPGcelá naša grupa P1160740.JPGa sme v skalnom meste P1160742.JPGturne všade naokolo
DSCN6115.JPGkrátky oddych DSCN6121.JPGcvestou na hrebeň P1160747.JPGhmly nad Hámrami a Opátkou P1160751.JPGhurá, sneh, takže možno príde Mikuláš P1160757.JPGna Folkmarskej skale P1160768.JPGZuzka - šífka tomboly
P1160775.JPGLenka - Yetti je už veľká slečna P1160787.JPGMikuláš nezabúda na nikoho P1160843.JPGtááka malá lastovička P1160792.JPGTete sa hanbí P1160798.JPGpoležiačky sa prijímajú sladkosti najlepšie P1160877.JPGPeťko len hľadí kolo seba a smelo skúša aj piškvorky
P1160883.JPGPeťa a tieňové divadlo P1160891.JPGúlohy nočnej hry čakajú na riešiteľov P1160896.JPGprvá šifra nám dala zabrať P1160908.JPGto nie je chyba fotky, tak sa fotí hmla P2260013.JPGnočné tance P2260035.JPGto bude twister
P2260047.JPGa toto je twister P2260056.JPGaj toto... DSCN6139.JPGa toto je začiatok GP DSCN6167.JPGtu je odpoveď na jednu z úloh DSCN6178.JPGnaľavo levy-Afrika, napravo veterný mlyn-Holandsko DSCN6180.JPGahoj, škola v Kojšove, prídeme zas, ale radšej v lete

Počasie vôbec nie mikulášske, v škole v prírode v Kojšove ale zima ako v polepšovni, takže nič nechýbalo k pravej starosvetskej nálade. Makovica už tradične prišla prvá, aby pripravila všetko na to, aby nás mohla za dňa i v noci poriadne potrápiť.

Najpr vsme mysleli, že nás bude skoro 30, nakoniec sa nás nazbieralo len 19. Niektorí pochoreli, iným nevyhovel termín, ďalší si to rozmysleli na poslednú chvíľu. Tak ostalo opäť len to zlaté jadro. Prichádzali sme tak, ako je to zvykom v poslednom čase - každým spojom 2-3 ľudia, až sme sa nakoniec pozbierali skoro všetci, len Danka dorazila až ráno.

Prvý večer sa niesol v znamení varenia guľášu, zvykania si na zimu v chate ako v polepšovni a hier v spoloženskej miestnosti. Pred polnocou Makovica vyhnala seba aj drobcov do postele a tak nám uvoľnila pole na ďalšiu zábavu a pozeranie filmov na jej notebooku.

Ráno sme dokázali vyraziť na túru temer načas - o 9.40 sme už cupitali po ceste smerom k Turniskám. Prebehli sme odbočku žltej cez potok, tak sme ho nakoniec museli preskakovať. Zvládli sme to ale bez vykúpania. Vycupitali sme bystrým tempom až k turniam do skalnej brány. Tu sme dali pauzu, krátke občerstvenie a Kopro nás dobre pobavil - vyliezol na skalu a snažil sa hodom dostať svoju rep-šnúru do očka karabínky. Hádzal, trpezzlivo hádzal....až trafil. Samozrejme zožal megapotlesk, nielen na to, že trafil, ale najmä za trpezlivosť. Ševecovci sa s fyzicky zničeným Maťom a mierne pohodlným Jergušom vrátili naspäť do dediny a my sme pokračovali ďalej do sedla Zemičky - cestou sa nám naskytol výhľad zhora na husté hmly v dolinách. K dokonalej inverzii nám chýbala len modrá obloha. Namiesto toho ale začalo jemne mrholiť. My nedospatí sme sa pobrali tradičnou blatocestou späť do Kojšova. Na Folkmársku vyšla len Makovica s Kaťou. Čo odtiaľ videli? No, ešte rozsiahlejšie more hmly pod sebou a v diaľke úpätia Tatier. Pri návrate do chaty nás tam už čakal Braňo s Majkou a s nimi prišli samozrejme aj náš Yeti-Lenka a malý Peťko.

Po guľáši pri veľkom spoločnom stole sme sa opäť presunuli do spoločenskej, kde sa Zuzka ujala tomboly. Ceny sú rok čo rok úžasnejšie, väčšinou aj použiteľné, kdeže sú tie haluze z prvých rokov tomboly, ale hádam sa k nim vrátume.

Tombola ani neskončila a už tu bol Mikuláš - netradične s bielym vrecom, ale hlavne, že bolo poriadne pplné. Vedeli sme, že sa mu to nebude chcieť nosiť preč, tak sme sa ani nenamáhali podávať nejaké výkony. Najviac sa snažila malá Lenka, tá vzala do tanca aj ocka Braňa, je zrejmé, že majú domáci tréning. Vyznamenali sa ešte aj Danka so Zuzkou svojim duom o tákej malej lastovičke s tákym veľkým perom. Na záver to zaklincoval Kopro, keď použijúc telefón ako mikrofón, predviedol neskutočnú imitáciu Sarah Conor.

Makovica nás nezabudla vyhnať na nočnú hru - do tej zimy, do tej hmly. Po úvodnej šifre, keď Zuzka so svojim tímom vytrielila ako prvá a hnala ich dobre nie bičom, aj keď Makovica povedala, že poklady sú 3 a ujde sa každému. Ostatní nemali šancu ich dobehnúť. Najzložitejšia bola cesta po lúke, keď sme mali nájsť odkaz pri krivej breze a cez hmlu bolo vidieť tak na 10 metrov. Makovica nás ale strážila - čakala nás pri kríži a sledovala náš postup podľa svetiel našich bateriek...mysleli sme si, že sa o nás tak bojí a ona len bola vymknutá z chaty - kým nás pri šifre fotila len tak v botaskách a vetrovke na krátke tričko, ktosi zamkol chatu a ona ostala na vyše hodiny vonku. Poklad sme našli všetci, Makovica mala pravdu, boli ozaj 3.

Po tieňových šarádach nasledovalo tieňové divadielko, pexeso, zvieracie ozveny, dostihy atď, atď. A keď deti išli spať, napadol nás twister - najprv len podľa vzorky na koberci a potom Kopro urobil nádhernú štvorcovú sieť zo šnúriek. To bola zábava. Samozrejme, musíme spomenúť, že bola aj večerná krupica, aj prihorený hrniec... aký by to bol Mikuláš bez krupice.

Nedeľa ráno patrila baleniu, upratovaniu a GP (čítaj dží-pí). Na hľadanie odpovedí na 10 záludných otázok sme mali hodinu času. Ak náhodou neviete, kde je z Afriky do Holandska len cez cestu, tak je to pri autobusovej zastávke. A Perinbaba má s Kojšovom spoločného Jakubiska. A Kojšov má s Nórskom spoločné to, že tu aj tam sú lososové potoky.

Ešte záverečná kupustnica, vyplatíme chatu a odchádzame pešo do Folkmára na autobus. Cestou nás úplne ovládne slovný futbal. Na autobus čakáme asi 10 minút, slnko sa schováva za kopec nad Folkmárom a my odchádzame doMargecian a odtiaľ vlakom domov. Ďalšia vydarená akcia za nami.