Názov: Kašajovka
Dňa: 14.04.2012
Účastníci: Makovica, Kika

P1180004.JPGv Obišovciach popod cestu k lesu P1180008.JPGdrevený drak v úvoze P1180012.JPGkameň v drakovej hlave P1180013.JPGtabuľky ešte z čias socializmu (ČSD) P1180014.JPGzo Skalky smerom na Humenec P1180016.JPGmy dva na Skalke
P1180018.JPGrukou písaná Kašajovka P1180021.JPGstará maringotka P1180022.JPGpekný prístrešok P1180035.JPGkonečne sme stretli podbeľ P1180048.JPGnový úlovok-scila dvojlistá východná P1180052.JPGMilanko pred svojou latifundiou

No takže krtkovské túry sa menia na čistý Babinec......no a čo, keď sú chlapi leniví..... ráno na stanici sa pri nás pristavil ešte Laciq, ale on šiel s airsoftistami maľovať maringotku do Svinice. Tak teda s Kikou nastupujeme do nového vláčika menom Anna a pohodlne sa vezieme do Kysaku.

Bez zdržiavania sa vydávame na cestu smerom dio Obišoviec. Tesne za krčmou odbočujeme na úzku cestu a po zelenej prechádzame popod železnicu a o chvíľku už strmo stúpame lesom. Po značkársky trochu neistom výstupe prudkým úvozom, kde sa nám do cesty postavil drevený drak s kamenným okom,  vychádzame na lesnú cestu a odtiaľ je to už len pohodovka. Kecáme o všeličom a nebyť toho, že Kika povie Aha, smerovník, Makovica by bola aj miinula odbočku na Skalku. Je ešte celkom služné počasie, tak odbočujeme a kocháme sa vyhliadkou.Vidíme až na maďarsé kopce okolo Miliča, kam sa chystáme na budúci týždeň. Vraciame sa na cestu a pohodlnou chôdzou prichádzame na lúčku na Kašajovke. Sadáme si do prístrešku a dávame desiatu. Obdivujeme starú bielu maringotku a skúmame, čože to chránia tie kruhové ohrádky z pletiva, keď v nich žiadna vzácia, resp. vôbec žiadna drevina nevyrastá. Ešte chvíľku dumáme, kam sa vyberieme, ale Hornád a Brezie vyhrávajú nad Ličartovcami. Po modrej najprv mierne klesá, potom stúpame a opäť sa námotvárajú obmedzené výhľady na Humenec, Kysacký hrad a Slanské vrchy v pozadí. Dostávame sa na strmý úzky hrebeň, z ktorého sa svah mimoriadne prudko zvažuje do Sopotnice. Z diaľky počuť hudbu, to údržbári v tábore Brezie skúšajú rozhlas a opravujú chatky. Každá má pekné dievčenské alebo dokonca aj chlapčenské meno. Chvíľočku postojíme, pokukáme a už aj cupitáme ďalej. Makovicou sľubované blato sa nekoná, Hornád poslušne tečie v svojom koryte, a tak bezpečne prechádzame po červenej. Makovica ešte dokumentujenové kvietky, ktoré pribudli k zázrakom jari od minulého týčdňa a už sme pod Skalkou. Ešte kúsok a prichádzame späť na Obišovskú cestu. Pohľad na hodinky - zvládli sme to, aj s prestávkou na Kašajovke, o polhodinu skôr, ako písala značka.

U Ševecov s usilovne pracuje, tak ich ideme pozdraviť.  Milanko nás okamžite odchytáva a kladie pre nás po miske guľašu. Tak sme prišli k obedu, ani sme nevedeli ako. Ešte krátka exkurzia po pivnici a záhrade, obdivujeme čiernu vlčiačicu Lolu, ako vrčí na guľatý kameň, ktorý je jej hračkou už dobrých20 minút a už sa aj lúčime. Ešte pred nástupom do vláčika povinná malá kofola a vezieme sa domov. Počasie vydržalo, začína pršať až na Hlavnej cestou domov, aj to len tak, aby počasie splnilo predpoveď.