Názov: Drienovec-Šugovská vyhliadka-Jasov
Dňa: 08.07.2017
Účastníci: Makovica, Eskimo

P1310862.JPGzaujímavý domček v Drienovci P1310867.JPGDrienovecká jaskyňa P1310881.JPGLadislavova vyvieračka P1310887.JPGEskimo štartuje selfie-tyč P1310893.JPGkostolík-pomník P1310905.JPGchrobáčí snem priamo na ceste
P1310907.JPGa sme na vyhliadke P1310909.JPGŠugovská vyhliadka P1310912.JPGv%daka kamaráti z Medzeva P1310917.JPGna vyhliadke, pod Kojšou hmla - či lejak? P1310921.JPGEskimo sa čľapká v lejaku po ceste.... P1310932.JPG...ktorá sa pomaly mení na horskú riavu
P1310934.JPGlejaková módna show P1310936.JPGtu bola pred polhodinou cesta.... P1310937.JPGrochnisko diviakov dostalo nový prídel vody P1310939.JPGsem nás poslala žltá - rezignujeme P1310943.JPGJasovský rybník

Dohovárame sa cez mail s Eskimom, hodnotíme počasie a po večernej predpovedi pána Beránka sa rozhodujeme vyraziť na juh Košického kraja, aby sme šli tam, kde je pravdepodobnosť dažďa najmenšia.Ráno sa stretávame v buse do Moldavy, ešte prestup na spoj do Drienovca a už vystupujeme.

Prvé kroky sú úplne symbolické pre tento deň. Zdá sa, že dážď visí na vlásku a my sa podvedome vydávame presne opačným smerom, ako treba. Zisťujeme to po asi 100 metroch. Keby sme my vedeli, že toto bude náš celodenný dnešný údel. Drienovec je pre Eskima premiérou. Nepozná ani kúpele, ani jaskyňu, ani žltú na Ladislavovu vyvieračku. Pred kúpeľmi je páska s nápisom Súkromná akcia, ale našťastie prejsť nás poľovníci nechajú a dokonca potvrdia, že dnes sú všetci tu, teda strieľať po nás nikto nebude. Tak zvesela pokračujeme k jaskyni a ďalej odbočujeme na žltú. Vieme, aké je tu značenie, tak dávame pozor a bezpečne prichádzame na Ladislavovu vyvieračku. Eskimo nepozná ani povesť o kráľovi Ladislavovi, tak sa Makovica vyžíva, že konečne niekomu môže rozprávať a rozprávať novinky.

Dáme si desiatu a pokračujeme po zelenej - teda myslíme si, že asi tadiaľ vedie, lebo neistá smerovka ukazuje k lesu a tam sú 2 cesty, ale žiadna značka... po hodnej chvíli zistíme, že to teda nie je zelená, ale s navigáciou to zvládame. Síce z opačnej strany, ale nakoniec prichádzame na Horný les. Tu sa situácia presne opakuje - 2 cesty, žiadna zelená a navyše značka v mape je niekde úplne inde ako značka v teréne. Tentoraz trošku aj blúdime a motáme sa v lese-pralese, ale nakoniec sa stretávame s cestou, vedúcou na vyhliadku, ktorú má Makovica v navigácii. Tu, nespoliehajúc sa už na maľované značky, trafíme na Šugovskú vyhliadku na prvýkrát. Niekto tam hore nás má rád - aspoň tak sa to teraz zdá. Vyšlo slnko,pekne pripeká a výhľad je úžasný. Kojšovka žmurká na nás lesklou kupolou radaru. Plienime obsah batohov a užívame si teplé slniečko. Odrazu začína Kojša miznúť a celú dolinu zahaľuje hustá biela hmla - nechceme si to pripustiť, ale asi tam poriadne leje.

Tak sa teda pozbierame a odchádzame. Chvíľu sa snažíme ísť podľa Makovicinej starej trasy, ale keď sa práve z toho smeru začína ozývať nepríjemné dudranie, meníme smer a po širokej lesnej ceste smerujeme späť na Horný les. Trafíme na prvýkrát, ale prichádzajúca búrka nás opäť odkláňa a vraciame sa smerom na vyvieračku. Nič nám to ale nepomáha, začína popŕchať a behom 20 sekúnd sa spúšťa lejak, teda prívalový dážď s hromami, bleskami a krúpami. Cesty sa menia na kúpaliská. Chvíľu stojíme pod stromom, ale potom rezignovane pokračujeme lesnou cestou. Na Ladislavovej vyvieračke už neprší a na nebi vidieť aj modrú farbu. Hodnotíme časy a autobusy, jediný sa dá stihnúť v Jasove. Kým sa trochu obriadime vo verande chaty, spúšťa sa 2. fáza dažďa. Takže posedíme vyše polhodinky a keď dážď ustáva, vydávame sa po žltej do Jasova. Doteraz sme blúdili, teraz je to čistý kufor....každú chvíľu sa vraciame a zúfalo hľadáme. Keď nás žltá vovedie do strmého skalnatého svahu s popadanými stromami a tam si pokojne zmizne, tak to už asi na 5-ty krát dnes vzdávame a berieme to diretissimou nadol k ceste, ktorú vidíme pod nami. O chvíľu sme na nej a po pár sto metroch sa pripájame k modrej. Trieline smer rybník a stretávame prvých ľudí dnešného dňa - aby ste krti boli spokojní, kamaráta Gaba aj s rodinkou.

Do Jasova k zastávke autobusu prichádzame práve včas - práve začína opäť pršať. Oblohu križujú blesky, na mlákach sú bubliny. Našťastie, keď prichádzame do Košíc, prestáva pršať. Šaty nám už obschli a mokré topánky nám až tak nevadia. Bol to príjemný deň.