Názov: Čučoriedková Kojšovka
Dňa: 14.07.2012
Účastníci: Makovica, Kika, Smokie, Mates, Peťa, Szabi, Maja, Janni
Hostia: Samo, Gabčin vyčerpaný priateľ, na chvíľku aj Eskimo

P1200922.JPGtoto je na Golgote pred nami... P1200924.JPG...a toto za nami v doline P1200925.JPGz vrcholu smer Tatry P1200929.JPGKojšovka - ostrov v mori hmly P1200930.JPGpohľad smer Folkmárska skala P1200932.JPGfoto na vrchole
P1200933.JPGv závetrí pod smrekom P1200941.JPGprví cyklisti dorazili P1200942.JPGna takejto plantáži... P1200943.JPG.... idú k zemi všetci P1200946.JPGaj Samo sa snaží P1200951.JPGzakývanie Kamilovi k meninám
P1200953.JPGrozprávkové oblaky a modré nebo P1200956.JPGcyklisti predbiehajú pechotu...

Ráno bolo všelijaké - na Bankove sa prevaľovala hustá hmla, bolo relatívne chladno. Nikto nevedel, či Aladin opäť nezlyhá - ale má nás rád - nezlyhal.

Makovica s Kikou nastupujú na stanici do autobusu a pridávajú sa k Eskimovi, ktorý pôjde kúsok s nimi a na Kojšovke sa odpojí smerom na Kloptaň. Ostatní zrejme pôjdu na bikoch. Za Hýľovom sa objavuje modré nebo a v Zlatej Idke už pekne pripeká. Ihneď vyrážame a príjemne sa nám kráča strmo nahor v dažďom osvieženom lese po čerstvo prečistenom modrom chodníku. Makovica má zaostrené na červenú, a preto jej neujde žiadna dozretá jahoda alebo malina. O chvíľu sme na Golgote a tu sa nám naskytne prenádherné divadlo - pod nami je mlieko ako v októbri a nad nami modré nebo. Kmitáme ďalej, aby sme stihli ešte výhľad na Tatry - no, vidieť ich trošku, ale len spoza mrakov, aj nad Kráľovou hoľou sa prevaľujú sivé chuchvalce. Vychádzame na vrchol a opatrne našľapujeme, aby sme nezašliapali doslovné plantáže dozretých čučiek.

Na vrchole samozrejme fúka, ale výhľad je parádny - mlieko, všade mlieko a z neho vytŕčajú vrcholky hôr. Na obzore malé doružovkasta sfarbené šľahačkové obláčiky, aké je vidieť, keď letíte lietadlom. Sadáme si pod vrcholom do závetria pod malý smrek, desiatujeme a zajedáme čertstvými čučkami. Eskimo sa s nami lúči a my dve sitrôtky si oberaním čučiek krátime čas čakania na bikerov. Tí nie a nie prísť, až konečne o 11.30 prichádza prvá dávka - Smokie, Mates, Peťa a Samo. Rýchle foto a už nás aj Makovica odvádza na skutočnú čučkovú plantáž aspoň trošku v závetrí pod vrcholom. Vrháme sa k zemi ako kobylky a oberáme, oberáme, jeme ... oberáme. Nie a nie sa dočkať ostatných, už nám je aj zima a keď Samo dooberá svoju meganábodu, presúvame sa do čajovne Katka. Kika a Makovica sa už rozhodli, že ak chcú stretnúť ostatných, skrátia svoj pôvodne plánovaný výlet a vrátia sa do Zlatej Idky. Nakoniec sa stretnutie podarilo - asi tak na 10 minút sme v záhrade Katky boli všetci - aj Janni, Szabi a Maja.

Ešte spoločná fotka, zamávanie Kamilovi, ktoý má dnes meniny a už sa aj lúčime. Peťa ide k starkým na Ružín, Samo späť na hoľu oberať ďalej, Kika s Makovicou pešo späť do Idky a Smokie s Matesom do idky po modrej a po ceste a potom asfaltkou domov. Čerstvo prídení Szabi, Majka a Janni ešte pozormýšľajú, ako sa dostanú späť.

Medzitým sa opäť vyjasnilo, obloha je krásne modrá s bielymi šľahačkami na obzore a po daždi ani pamiatky - vďaka, Aladin, mal si pravdu.

Ďalšie fotky:
667.jpgMore mrakov pod Kojšovkou 672.jpgMore mrakov pod Kojšovkou 676.jpgPaparazzi 677.jpgMore mrakov pod Kojšovkou 679.jpgSmerovník a pamätná tabuľa na Kojšovke, nad morom mrakov 699.jpgVrchol Kloptane
700.jpgKloptaň - luxusná vrcholová schránka 701.jpgKloptaň - luxusná vrcholová kniha 715.jpgKloptaň - smerovník 725.jpgPosed na Hutnej holi pri zostupe do Mníška nad Hnilcom 733.jpgMníšek nad Hnilcom pri zostupe z Kloptane 736.jpgMníšek nad Hnilcom pri zostupe z Kloptane
Obrázok používateľa EskiMO

Pridané fotky

Ahojte, pridal som sem zopár ďalších fotiek - jednak z Kojšovky a jednak zo zvyšnej časti môjho výletu (z Kloptane a Mníška). Inak aj na Kloptani boli krásne veľké čučky - možno ich síce bolo o čosi menej než na Kojšovke, ale zato tam bolo aj podstatne menej zberačov (teda presnejšie, takmer žiadni). A takú luxusnú vrcholovú knihu a schránku, aká tam je, môže Kloptani závidieť nielen Kojšovka, ale aj prevažná väčšina ostatných slovenských kopcov...

Obrázok používateľa Anonym

Vrcholová kniha

K tej vrcholovej knihe:
Na Kloptani sme boli 6.7.2012 a po otvorení schránky s vrcholovou knihou nás prekvapil iný obraz. : )))))

Ivan

Obrázok používateľa Anonym

preklep

Makovica, Zuzka nebola na čuču! to bola Kika

preklep 2

Gabčin vyčerpaný bráško - bol Gabčin vyčerpaný priateľ Braňo. Jej brat nevyzeral na fotke vyčerpane.