Názov: Čerešenka-Ortáše - cvičná jazda
Dňa: 19.04.2018
Účastníci: Makovica
Hostia: Ferko Šemelák

Termín bozkávania pod čerešňou sa blíži, treba si skontrolovať stav cesty. K Makovici sa pridáva kamarát Ferko, a tak vyrážame príjemne bez náhlenia v dôchodcovskej dvojici a užívame si slnko, kvety a zverinu....

O 8.30 štartujeme z Palackého a pohodlne prekonávame estakádu aj stúpanie k vodojemu. Cyklocesta je rozrytá autmi, ale našťastie z nej po pár metroch odbočujeme doľava a naša cesta je temer nedotknutá. Zjazdíme peknou lesnou cestou do Hrašovíka (1 zajko utekal pred našimi kolesami), poobdivujeme nové domy konča dediny, križujeme cestu, vyrážame smer Rozhanovce...a ostávame bezradne pred betónovým zátarasom - horúčkovito sa tu buduje diaľnica. Pri podrobnejšom zrakovom prieskume ale zisťujeme, že pohodlne prejdeme, keďže naša cesta trasu nákladiakov zo stavby len križuje. O chvíľu sme v Rozhanovciach. Krátka zastávka pri obelisku a už aj šliapeme hore kopcom k novému kostolu. Poza dedinu sa dostávame na Lesnú ulicu a po nej sa vnárame v stúpaní do krásneho lesa. Okolo poľovníckej chaty neustále v húsenke hore-dolu stúpame. Najprv plašíme bažanty a potom aj sňrnky a lane, dokonca aj mladého jeleňa s rastúcimi parôžkami. Keď sme skoro hore, na prudkom pravom ohybe cesty, Makovica hovorí, že ak odbočime doľava na kraj lesa, dostaneme sa na kraj poľa a po ňom je to už len kúsok  na poľnú cestu k Čerešenke - no, bolo....ale poľnohospodári opäť odorali kúsok cesty, takže biky tlačíme po hrboľatej nepobránenej oráčine trochu dlhšie, ako by sme chceli.

Nakoniec sme pri Čerešenke - Ferko chce poobdivovať hraničný kameň, ale divé včely, ktoré si za ním urobili hniezdo, sú dosť zúrive. Navyše na strome narástli nejaké divné biele huby...ktovie, či to prežije.

Presúvame sa na bezpečnejšie miesto. Obdivujeme výhľad z rozhľadne, pokojne desiatujeme a skúmame cestu smerom na Ortáše. Tentokrát Makovica dáva väčší pozor na navigáciu a bezpečne nachádza tú správnu cestu. Schádzame na horný koniec Ortášov. Odtiaľ je to už len na skok na hlavnú cestu smer Ploské. V klesaní to nerozpumpujeme naplno, aby sme náhodou neprebehli odbočku. Neprebehli sme, kaňon sme našli a pokochali sa zaujímavým úkazom.

Dumáme, čo ďalej a Ferko by si celkom rád pozrel aj sochy, teda pokračujeme podľa pôvodného plánu. Situácia v Beniakovciach sa zmenila, bude treba nájsť inú cestu na lúku so sochami, lebo pri plynovej staničke už na starej ceste stoja domy. My sme sa ale ešte prešmykli a už sa aj fotíme pri lukostrelcoch a soche káľa Karola. Na malom pódiu posledná prestávka, dojedáme obsah batohov a už aj šliapeme v poslednom stúpaní na Zelený dvor. Bez prestávky schádzame ku krematóriu - prednosť nám dáva kolóna asi 7 tereňákov, ktoré práve odbočili z diaľnice. Chodník v lese už vyschol, a tak sme o chvíľu na sídlisku. Okolo Shellky a vežičky zbiehame do mesta. Na amfiku už len zakývanie, rýchle ahoj a každý sme doma.

Nielen kvôli požasiu, ale aj pre výbornú spoločnosť to bol opäť krásny deň.