Názov: 16. Pietna spomienka
Dňa: 08.11.2014
Účastníci: Makovica, Peťa, Kopro, Romy, Smokie,Šaňko, Maťka, Andrejko, Emka, Szabi, Maja
Hostia: 150 našich kamarátov-turistov z Košíc a okolia

P1060869.JPGranná hmla nad Klátovom P1060886.JPGcestička kľukatá P1060888.JPGa sme pri kaplnke P1060890.JPGstrážkyňa chaty P1060894.JPGkaplnka je pripravená P1060905.JPGpamätná listina a účastenky
P1060907.JPGzapisujeme sa pri chate P1060914.JPGsymbolická sviečka KST Poproč P1060918.JPGposledné okamihy prípravy P1060925.JPGTOMáci z Košickej Belej P1060926.JPGschádzame sa pri kaplnke P1060927.JPGa už sme sa zišli
P1060934.JPGRevákovie rodinka P1060942.JPGvľavo ázijský votrelec vpravo možno Lienka múčnatková P1060958.JPGdomo-strom ri bazéne P1060961.JPGEmka sa na strome cíti dobre P1060982.JPGbeh dolu kopcom P1060987.JPGŠaňovo živé bremeno
P1060991.JPGAlpské lúčky nad Jahodnou

Ráno o 5.30 sú chodníky mokré-ajajaj, pršalo. Ale LEN pršalo - obloha je posiata malými barančekmi, hviezdy svietia a zapadajúci mesiac v splne na to všetko pekne žiari. A tak pokračuje celý deň. Hmla, či len ranný opar sa čoskoro rozplýva a slniečko nám šteklí nosy.

Makovica prichádza ku kaplnke už tesne po ôsmej a keď sa začíajú trúsiť prví turisti, všetko je už pripravené - miesto na zapálenie sviečok, čečinová výzdoba, zapálené kahančeky na oltári, či vyháňanie miliónov múch, ktoré už obsadili kaplnku ako miesto výborné na prečkanie zimy. Tento  útok malého hmyzu dnes ale nie je jediný. Zažívame ešte ďalšiu inváziu - útok lienok všetkých farieb a bodkových kombinácií. Vrcholom bola čierna lienka s 2 bodkami. Šaňo tvrdí, že to sú ázijské lienky, ale my len neveriacky hľadíme - večer na internete zisťujeme, že má pravdu - je to druh Harmonia axiridis, ktorý bol privezený do Európy z Ázie ako biologický boj proti škodcom - a skončilo to tak, že likviduje všetko - aj naše lienky, ktoré proti malému šikmookému agresorovi nemajú šancu.

Tesne pred 11-tou sa stretávame všetci pri kaplnke. Po krátkom príhovore a krtkovskom programe made in Šaňo, C2002 sa pri kaplnke rozhoria stovky sviečok. Je krásne teplo, nikto sa nikam neponáhľa a všetci pokračujeme v príjemných rozhovoroch o tom, čo bolo, ako sa máme a čo bude. Ani my sa nikam neponáhľame. Usadíme sa dolu pri ohnisku, po očku sledujeme kaplnku, či je všetko v poriadku a či nehrozí nejaký nekontrolovaný oheň. Speedminton, quadrokopterka, exkurzia k starému bazénu a domo-stromu.....

Keď slnko zapadá za stromy, vydávame sa domov. Andrejko trochu trucuje, ale napokon podľahne Smokieho čaru a beží po chodníku ako o život. Emka prepletá nožičkami, ale keď už po chodiačky zaspáva, Šaňko ju berie na ruky a malá princezná sa nesie a zvesela odfukuje.

Na vrchu Jahodnej sa rozhoduzjeme, či naokolo, či rovno - samozrejme zvíťazí smer rovno nadol. Aby si Andrejko pri tom behu nevybil zuby, Makovica vymyslí výuku slalomu, a tak pekne ako lyžiarska škôlka zjazdujeme v rade za sebou a v krásnych zákrutách obchádzame miesta, kde na zjazdovke ryli diviaky.  Prichádzame na parkovisko, zbavujeme sa vriec s odpadom a na zotmení nasadáme do áut. Ostávajú tu len Maja a Szabi, ktorí musia počkať asi 20 minút na autobus.

Bol to deň, akých je len málo - krásny, slnečný nielen navonok, ale aj v našich srdciach. Ďakujeme....

Obrázok používateľa Smokie

Video zostrih

Pietnu spomienku sme aj natáčali a potom bola zostrihaná do highlight videa :)

Bohužiaľ, ale zatiaľ je problém to video niekde zavesiť kvôli autorským právam na hudbu v pozadí...

Nech sa páči.

Obrázok používateľa Anonym

Prosím ťa, to "highlight"

Prosím ťa, to "highlight" video je nejaká novinka? :-)

Zatiaľ poznám HD (High Definition) video vo forme Full HD, prípadne 4K video, ale takú kameru asi nemáš.